  • Data: 2019-03-14 03:21:59
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 marca 2019 18:27:34 UTC-5 użytkownik yarecky napisał:

    > Zapraszam w mrozy - gwarantuję że nie zmarzniesz :-)
    > 20-21st przy podłogówce to naprawdę przyjemna temperatura - równomierne
    > ciepło na całej powierzchni podłogi - w dotyku ręką czujesz chłód, ale
    > dla stopy jest to przyjemne ciepło.
    > Wg nas jest trochę za ciepło - w nocy śpimy przy uchylonych (lekko, ale
    > zawsze) oknach, mamy trójkę dzieciaków w tym jedno małe, więc nie
    > oszczędzamy na ogrzewaniu - uwierz mi.
    >
    > Fakt, że zimy prawie nie było w tym roku na pewno pomógł - kilka lat
    > temu były większe zużycia, teraz jedno z niższych.

    Tu nie chodzi o to ze Tobie niby mialo by nie byc cieplo.
    Chodzi o to ze opublikowales dane (chwala ci ze pelne czyli wraz z temperatura jaka
    masz) i z nich wynika co wynika ale trzeba pamietac ze dla kogos kto woli cieplej te
    numerki wyjda wyzsze.

    Kiedys mowilo sie ze obnizenie temperatury o 2 stopnie to spadek kosztow o 10%.
    Nie wiem jak to sie teraz ksztaltuje ale jesli tak zalozymy to dla kogos kto lubi
    cieplej to jest od 10 do 20% wyzsze koszty. O ile oczywiscie PC dziala liniowo w tym
    zakresie.

    Przedpisca napisal o tych 17 stopniach bo tu na grupie juz kiedys byli tacy co pisali
    jak tanio grzeja a potem sie okazywalo ze w zimnicy siedza albo pol tony drewna w
    kominku pala. I zeby nie bylo, jak kto lubi tak niech se ma. Ale niech uczciwie
    napisze jak ma.

    I tu szacunek ze napisales jak masz. Tlumaczyc sie nie musisz. Nie ma potrzeby.