    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 5 Sep 2016 06:00:05 -0700 (PDT)
    <l4dki0625nkc$.dlg@myjk.org> <nprust$6bb$1@node2.news.atman.pl>
    <nprv0u$6bb$2@node2.news.atman.pl> <nps0lv$joq$1@dont-email.me>
    <57c6e3d1$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <57c6ec40$0$12548$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <nq78jr$uvv$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <9...@g...com>
    <1olemsx9q0xux$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: PC a GAZ
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 14:12:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Moga być większe domy, tylko z niższym zużyciem. ;) Z tego co liczyłem
    > CO+CWU już poniżej 7MWh/rok opłaca się grzanie prądem w 2T, a jak
    > uwzględnić dodatkowo zaciąganie kredytu na budowę (co za tym idzie wzięcia
    > kredytu także na inwestycje w inne źródła typu Pc/gaz), to jeszcze więcej
    > można przyjąć, nawet 8 czy 9.

    Ja mam "większy dom" i mi wychodzi zużycie 20MWh (bez uwzględnienia pompy).
    Niespecjalnie widzę możliwość zmniejszenia tego zużycia, a dawać 30cm
    styro jakoś mi się nie widzi.

    > Wg mnie przewymiaorwanie wymiennika, szczególnie stosunkowo drogich
    > odwiertów, nie ma podstaw ekonomicznych. Ma sens tylko jako aspekt
    > psychologiczny inwestora -- że nie zabraknie ciepła. ;)

    To jest jeszcze do zrobienia, dziur póki co nie ma. Wyjdzie w trakcie
    wiercenia, czy jest optymistycznie (mokro) czy raczej nie bardzo.
    Jak będzie sucho, to z tych dwóch dziur po 100m mogę mieć w skrajnych
    warunkach np. 5kW. Więc to czy to jest przewymiarowane póki co
    mówić nie można.

    > Ja też będę na pompie ecopol albo ekontech robić system. Rozważałem HCT,
    > ale one są ponoć na tzw. "oryginalnych" irlandzkich copelandach i kosztują
    > 3-4k więcj. Stwiedziłem, że nie będę za "oryginalność" tyle przepłacać.

    To daj znać co w końcu wybrałeś.

    > Jakieś chłodzenie przewidujesz z tych odwiertów, pasywne albo aktywne?

    Mam zrobione takie fiku-miku w kotłowni, że jak przestawię zaworki
    to glikol przed wejściem do pompy przełazi przez wymiennik ciepła,
    gdzie też jest możliwość puszczenia obiegu podłogówki.
    Zresztą, przeca mam nabazgrany schemat, zrobiony na podstawie
    schematu Ecopola :

    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia.pdf

    Latem liczę, że ciut poprawi się COP grzania wody, jak podłogówka
    odda trochę ciepełka do obiegu ;) Ale to raczej takie podejście
    experymentalne, jak nie wyjdzie to trudno, będę w plecy koszt
    wymiennika i paru zaworów.

    L.