  • 1. Data: 2009-12-04 15:36:10
    Temat: Re: [PRESS] Jak wykonawcy oszczędzają - na kołkach ...
    Od: j...@v...pl

    > ... plastikowych, zamiast metalowych.
    > Na szczęście nikomu nic się nie stało.
    > Ciekawe, czy całe "Centrum" tak zrobili ?

    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,7329209,Bonar
    ka___spadl_sufit_w_butiku.html?utm_source=Nlt&utm_me
    dium=Nlt&utm_campaign=1077762

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Kołki plastikowe stosuje sie ze względu na odporność w razie pozaru;a tego w tym
    przypadku nie stwierdzono!!!
    Ot zwykła fuszerka-zapewniw nie jedyna w tym centrum!!
    pozdro.jack

  • 2. Data: 2009-12-04 20:03:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <j...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w tym
    > przypadku nie stwierdzono!!!
    > Ot zwykła fuszerka-zapewniw nie jedyna w tym centrum!!

    Dokladnie - moglo wisiec nawet na metalowych przy blednym (oszczednym?)
    montazu tez by spadlo. Ale tak czy siak to wykonawca nabroil, a o metalowych
    kolkach zauwaz, ze mowi dyrektor finansowy - czyli ten co sie najmniej zna,
    ale najbardziej koszty cisnie w dol.

  • 3. Data: 2009-12-05 18:21:13
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Kołki plastikowe stosuje sie ze względu na odporność w razie pozaru;

    Czy możesz tą myśl rozwinąć ?

    Marek

  • 4. Data: 2009-12-05 19:52:07
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > kolkach zauwaz, ze mowi dyrektor finansowy - czyli ten co sie najmniej zna,

    Było jak piszesz. Najpierw takie firmy po pańsku chcą wycwaniakaować i biorą
    dużą firmę. Jak usłyszą cenę to się okazuje że nie mają nawet 10%. Na dodatek
    firma chce 50% zaliczki przed rozpoczęciem. Cena nie może być niska bo potrzebne
    są plany zrobione przez budowlańca z uprawnieniami. To wzięli małą firmę z
    nastawieniem że zapłacą maksymalnie 30% z ustalonej ceny bo się będą czepiali
    szczegółów. Tamci wiedzieli że zostaną wyrolowani i zrobili z najtańszych
    materiałów. Jak będą cwani to rolną zleceniodawcę. Powiedzą ze robili według
    dokumentacji dostarczonej przez zleceniodawcę. Tam jak byk było jakich kołów
    użyć. Na dodatek taka przeróbka musi być odebrana przez kogoś z uprawnieniami
    budowlanymi i dopiero po pozytywnej opinii można dopuścić pomieszczenie do
    eksploatacji. Niech zleceniodawca pokaże protokół kto podpisał i niech płaci
    wszystko bo inaczej do sądu pójdą.

  • 5. Data: 2009-12-06 01:19:12
    Temat: Re: Jak wykonawcy oszczędzają - na kołkach ...
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 5 Gru, 19:21, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik <j...@v...pl> napisał w
    wiadomościnews:0599.00000113.4b192c6a@newsgate.onet.
    pl...

    > Czy możesz tą myśl rozwinąć ?

    Miał na myśli zapewne metalowe... tak wychodzi z kontekstu.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-12-07 08:13:35
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > metalowych kolkach zauwaz, ze mowi dyrektor finansowy - czyli ten co sie
    > najmniej zna, ale najbardziej koszty cisnie w dol.

    Wszyscy tną koszty, wygrywa zawsze ten najtańszy. Jeśli wykonawca dostał
    rysunek na którym naniesiono jako sposób mocowania kołki plastikowe to
    jest kryty, natomiast jeśli były metalowe 9 ze względu na ciężar
    konstrukcji podwieszanej ) to już ponosi konsekwencje swojej decyzji.
    Dziwi mnie jednak fakt że tej konstrukcji nikt nie odebrał, a jeśli
    odebrał to musiał sprawdzić, ale jak to bywa na budowie.........

  • 7. Data: 2009-12-07 08:43:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest kryty, natomiast jeśli były metalowe 9 ze względu na ciężar
    > konstrukcji podwieszanej ) to już ponosi konsekwencje swojej decyzji.

    Metalowosc nie wynika z ciezaru.

    > Dziwi mnie jednak fakt że tej konstrukcji nikt nie odebrał, a jeśli
    > odebrał to musiał sprawdzić, ale jak to bywa na budowie.........

    Jasne kierownik budowy jeszcze by sie przydal.

  • 8. Data: 2009-12-07 10:33:23
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    ka___spadl_sufit_w_butiku.html?utm_source=Nlt&utm_me
    dium=Nlt&utm_campaign=1077762

    > Metalowosc nie wynika z ciezaru.
    ale z wytrzymałości utrzymania konstrukcji i oporności na zmianę
    temperatur i wibracji.

    > Jasne kierownik budowy jeszcze by sie przydal.
    jak sobie wybudujesz domek na działce i spadnie tobie na łeb sufit to
    twoja sprawa, ale tutaj rozchodzi sie o miejsce użyteczności publicznej
    które reguluja odrębne przepisy. Czytaj ze zrozumieniem a potem komentuj.

  • 9. Data: 2009-12-07 11:09:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ka___spadl_sufit_w_butiku.html?utm_source=Nlt&utm_me
    dium=Nlt&utm_campaign=1077762

    > ale z wytrzymałości utrzymania konstrukcji i oporności na zmianę
    > temperatur i wibracji.

    Przed chwila byl to ciezar.

  • 10. Data: 2009-12-07 13:43:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > twoja sprawa, ale tutaj rozchodzi sie o miejsce użyteczności publicznej
    > które reguluja odrębne przepisy. Czytaj ze zrozumieniem a potem komentuj.

    Nie ma oddzielnych przepisów. Jest jedno "Prawo budowlane". Podwieszany sufit =
    przebudowa = pozwolenie na budowę i kierownik budowy.