    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Date: Tue, 30 May 2023 21:59:27 +0200

    dn. 30.05.2023 o 20:14, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Produkcja jeszcze idzie - mam teraz 154kWh z 21kW paneli.
    > Czyli wychodzi 7,3kWh z 1kW paneli.

    A czy orientujesz się, ile węgla mniej elektrownia spaliła dzięki tym
    154 kWh? Nie pytam z żadnym przekąsem, serio jestem ciekaw rzędu
    wielkości - czy 154 kWh z panela to 120 kWh zaoszczędzonego węgla, 60,
    czy może 10? Istnieją jakieś rzetelne dane w tym temacie? Nie chodzi mi
    bynajmniej o aspekt ekonomiczny - raczej o oszacowanie elastyczności
    polskiej energetyki. Jakąś metodą mogłoby być np. porównanie ilości
    spalonego węgla w polskich elektrowniach dziś i np. w zeszły wtorek,
    ale szybko googlając nie znalazłem takich pomiarów.

    Kwestię braku oszczędności w skali roku z racji sztucznego napędzania
    konsumpcji prądu też proponuję zignorować, bo i tak nie znajdziemy w
    tym kontekście wiarygodnych informacji.

    Mateusz