  • 1. Data: 2023-05-30 19:00:50
    Temat: PV - produkcja dzisiaj
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    U mnie dzisiaj rekord tego roku, ponad 140kWh oddane do sieci (147kWh
    produkcji do teraz, 19.00 a nadal ponad 3kW oddaję do sieci).
    Napięcie cały czas stabilne - ponad 10V zapasu o wyłączenia.
    Jak tam u Was?

    TG

  • 2. Data: 2023-05-30 19:09:57
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > produkcji do teraz, 19.00 a nadal ponad 3kW oddaję do sieci).
    > Napięcie cały czas stabilne - ponad 10V zapasu o wyłączenia.

    O q..żawa. Chyba masz jakąś przemysłową instalację. U mnie też jak na
    razie rekord - 48KWh na liczniku. Instalacja 7.2 KW. W zeszłym roku
    rekord wynosił 49.9.

  • 3. Data: 2023-05-30 19:39:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > U mnie dzisiaj rekord tego roku, ponad 140kWh oddane do sieci

    U mnie nieco ponad 58 kWh, z zainstalowanej 8,9 kWp.

  • 4. Data: 2023-05-30 20:14:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 19:09 Trybun <M...@j...cb> pisze:

    > O q..żawa. Chyba masz jakąś przemysłową instalację. U mnie też jak na
    > razie rekord - 48KWh na liczniku. Instalacja 7.2 KW. W zeszłym roku
    > rekord wynosił 49.9.

    Produkcja jeszcze idzie - mam teraz 154kWh z 21kW paneli.
    Czyli wychodzi 7,3kWh z 1kW paneli.

    TG

  • 5. Data: 2023-05-30 21:56:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 30 maja 2023 o 19:10:04 UTC+2 Trybun napisał(a):

    > O q..żawa. Chyba masz jakąś przemysłową instalację. U mnie też jak na
    > razie rekord - 48KWh na liczniku. Instalacja 7.2 KW. W zeszłym roku
    > rekord wynosił 49.9.
    Może wystarczy że ma internet.

  • 6. Data: 2023-05-30 21:59:27
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 30.05.2023 o 20:14, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Produkcja jeszcze idzie - mam teraz 154kWh z 21kW paneli.
    > Czyli wychodzi 7,3kWh z 1kW paneli.

    A czy orientujesz się, ile węgla mniej elektrownia spaliła dzięki tym
    154 kWh? Nie pytam z żadnym przekąsem, serio jestem ciekaw rzędu
    wielkości - czy 154 kWh z panela to 120 kWh zaoszczędzonego węgla, 60,
    czy może 10? Istnieją jakieś rzetelne dane w tym temacie? Nie chodzi mi
    bynajmniej o aspekt ekonomiczny - raczej o oszacowanie elastyczności
    polskiej energetyki. Jakąś metodą mogłoby być np. porównanie ilości
    spalonego węgla w polskich elektrowniach dziś i np. w zeszły wtorek,
    ale szybko googlając nie znalazłem takich pomiarów.

    Kwestię braku oszczędności w skali roku z racji sztucznego napędzania
    konsumpcji prądu też proponuję zignorować, bo i tak nie znajdziemy w
    tym kontekście wiarygodnych informacji.

    Mateusz

  • 7. Data: 2023-05-31 07:24:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.05.2023 20:14, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Czyli wychodzi 7,3kWh z 1kW paneli.

    Na rok (w Polsce) ile się przyjmuje że wyjdzie z 1kWp? ~1MW? Myślałem że
    zabawa z ustawianiem paneli, zmianą kąta to daje tam jeszcze 10-15%...a
    ostatnio oglądałem na YT jak sprawdzają się trackery i średnia na rok z
    1kWp padały wartości w przedziale 1500-1700kWh.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2023-05-31 08:07:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/05/2023 07:24, Mateusz Bogusz wrote:
    > Na rok (w Polsce) ile się przyjmuje że wyjdzie z 1kWp? ~1MW?

    Mi wychodzi z 10kWp -> 9.5MWh, od kilku lat wahania na poziomie 0.3MWh.
    Dach ustawiony prawie idealnie.

  • 9. Data: 2023-05-31 09:18:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2023 o 07:24 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > ostatnio oglądałem na YT jak sprawdzają się trackery i średnia na rok z
    > 1kWp padały wartości w przedziale 1500-1700kWh.

    U mnie z jednej instalacji (15kW) wychodzi 0,953MW z 1kW, kąt mam słaby i
    trochę cienia.
    Druga (6kW) dopiero w lipcu skończy rok.

    Tracker dwuosiowy spokojnie dołoży z 40-50% tyle tylko, że dla dużej
    instalacji nigdy się to nie zwróci.
    Ja mam ponad 90m2 paneli, obracanie tym to już spore wyzwanie w warunkach
    domowych.

    TG

  • 10. Data: 2023-05-31 09:25:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 30 May 2023 20:14:18 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Produkcja jeszcze idzie - mam teraz 154kWh z 21kW paneli.
    > Czyli wychodzi 7,3kWh z 1kW paneli.

    U mnie wczoraj wyszło 7kWh/kW, ale ja mam instalację
    na dachu kopertowym E3.3/S3.3/W3.3 kWp.

    --
    Pozdor
    Myjk