  • 91. Data: 2023-06-05 13:48:49
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-06-2023 o 13:30, Janusz pisze:
    > Szkoda te twoje bzdury komentować, zajmij się czymś pożytecznym, bo tu
    > piszesz bez sensu.

    Nie - on wszędzie i od zawsze pisze bez sensu.

  • 92. Data: 2023-06-05 15:04:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Szkoda te twoje bzdury komentować, zajmij się czymś pożytecznym, bo tu
    > piszesz bez sensu.

    Debil nie policzył, że motocykl w garażu mu prądu 30zł/dzień nie robi.
    Nie policzył też, że w PV nie trzeba inwestować jak w stary motocykl w
    sensie dokładać przed sprzedażą. Stary PV się zwyczajnie odsprzedaje za
    grosze lub nie, czy nawet złomuje a kasa po 15 latach zebrana z wypłaty,
    której nie wydaliśmy na prąd&ogrzewanie jest na zakup nowego. Oczywiście
    że należy sobie odkładać ale jest z czego :)

    Ten półmózg zawsze liczy od dupy strony :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 93. Data: 2023-06-05 16:10:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > środku nocy ustawę o zmianę warunków historycznego prosumenta by
    > ratować przemysł "darmową" energią, lub inflacja nadal rośnie i banki
    > zaczynają oferować lokaty na 20%, czy też u sąsiada na podwórku wyrasta
    > paskudny bambus który zasłania nam panel w południe.
    >
    > Wymyślać możemy najróżniejsze sytuacje, lepsze lub gorsze dla obu
    > wariantów (panel/nie panel). Ja tu miałem na celu jedynie wskazanie
    > pewnej nieścisłości w proponowanej metodzie obliczania rentowności, a
    > przyszłość niech sobie każdy przewiduje we własnym zakresie.

    Kiedyś podawałem lekko inne myślenie. Skoro ustaliliśmy zysk 30zł/dzień
    to w sumie rozchodzi się o ten koszt. Jest sporo różnych źródeł, gdzie
    można bez większego wysiłku spowodować dodatkowy napływ gotówki w kwocie
    30zł dziennie. To w sumie "wywraca" całą teorię czy to lokaty czy PV, bo
    obie obciążone są minimalizmem i atakiem na umysł/taka propaganda.

    Jeśli ktoś ma możliwość taniej inwestycji, dającej 30zł/dzień to
    oczywiście może być to obarczone dodatkowym czasem czy pracą ale po co
    się ograniczać do 30zł?...o które w sumie chodzi? Nie każdy jednak ma
    "talent" w dziedzinach czy możliwości, stąd wybranie PV jako
    "beztalencia" i "nicnierobienia" w sensie że ekipa montuje a my mamy te
    30zł/dzień. Niby 100% biznes ale taki z ukrytą opcją awarii czy
    bezradności w momencie zmian, szczególnie w prawie.
    Ktoś dopisze, OK, robić sobie dodatkową kasę ale PV też można mieć :)

    No można :) Kto komu zabroni w jednym i drugim, jeśli ma chęć i możliwości?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 94. Data: 2023-06-05 17:55:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > że należy sobie odkładać ale jest z czego :)
    >
    > Ten półmózg zawsze liczy od dupy strony :]
    Dlatego już dawno dałem sobie z nim spokój i nie dyskutuję bo szkoda mi
    zdrowia na jałowe dyskusje.

    --
    Janusz

  • 95. Data: 2023-06-05 22:22:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 5 czerwca 2023 o 17:55:17 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > Dlatego już dawno dałem sobie z nim spokój i nie dyskutuję bo szkoda mi
    > zdrowia na jałowe dyskusje.
    >
    > --
    > Janusz
    A ja lubię cię wkurwiac. Innych tez. Nie widzę powodu dla którego nie pisząc co się
    stanie w nieruchomościach albo w fotowoltaice miałbym oszczędzać kretynow co ulegli
    propagandzie i się uważają za cud intelektualnego ekonomicznego swiata. Bo na ziemi
    nikt nie stracił. Prawda ale to dotyczyło ziemi ornej. Nawet na Lalce gdyby nie
    Wokulski to kamienice Krzeszowskich sprzedali by za mniej niz kosztowało wybudowanie.

  • 96. Data: 2023-06-16 13:47:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.06.2023 16:40, Janusz wrote:
    > przy okazji tez robię 'dobrze' sąsiadowi.

    Zabrzmiało jakby to uwierało :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 97. Data: 2023-06-17 12:23:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Zabrzmiało jakby to uwierało :-)

    Bo on ma to w d..ie, jak mu wspomniałem że sobie przeszkadzamy lekko to
    powiedział że się na Niemcy przełączy, czyli na 260V i ma wywalone na
    wszystko, trochę mnie tym wkurzył bo to odcina kompletnie mój falownik.
    Ja też bym mógł tak zrobić ale zdaję sobie sprawę z konsekwencji tego i
    dlatego założyłem grzałki żeby falownik przez tą godzinę, dwie w
    szczycie słońca się nie wyłączał, ale wymagało to dodatkowych inwestycji
    i tracę trochę energii którą będę potrzebował w zimie.

    --
    Janusz

  • 101. Data: 2023-09-25 20:06:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

    > Po pierwsze, cena energii ostro spada w niedzielę. Jest wówczas
    > niemal 2x niższa od pozostałych dni. Zakładam, że w ten dzień
    > potrzeby są mniejsze, a prawo popytu i podaży robi swoje.
    > Sumaryczna produkcja jednak wcale nie spadła dwukrotnie, tylko o
    > jakieś 15%. Spodziewałem się tutaj jakiejś liniowej zależności, a
    > tak nie jest. Skąd tak gwałtowne wahania ceny przy relatywnie
    > niewielkich zmianach popytu?

    Zastanawiałem się ostatnio kiedy (i które) fabryki wyliczą sobie ze
    moze warto zrobic dni robocze od soboty do srody a czwartki-piatki dac
    ludziom wolne.

    Oczywiście byłoby do tego potrzebne zmiana prawa zeby nie traktowac
    pracy w sobote i niedziele jako coś ekstra, ciekawe czy duze byłyby
    opory zwiazków zawodowych ale biorac pod uwage ze miejscami prad w
    weekendy ma wrecz ceny ujemne... Dojdzie do tego czy za duzo zmiennych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 98. Data: 2023-09-25 20:06:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@...invalid ...

    > Bardzo ładnie tak ufać na słowo (czy raczej - na ciszę), ale gdyby
    > dało się poprzeć zaufanie jakimiś faktycznymi liczbami, to już w
    > ogóle byłoby super. Dlatego wysnułem pomysł, że porównanie
    > sprawności systemu węglowego w dzień pochmurny i słoneczny mogłoby
    > być jakimś sposobem na dojście do w miarę bezstronnych liczb. Ale
    > to być może naiwny pomysł i może są lepsze, nie wiem. To zupełnie
    > otwarte pytanie.

    W Polsce w sumie nadal nie wiemy dlaczego przedsiebiorcy nagle pod
    koniec zeszłego roku zaczeli płacic po 4zł za prąd.
    Nagle za chwile płaca po 1,40...
    A ty chcesz wiedziec ile wegla elektrownie zuzywaja z podziałem na dni?
    Moze jeszcze godziny? ;-)

    Tu spoleczenstwo jest uczone ze pieniadze sa z bankomatu, prad z
    gniazdka i wystarczy nie krasc. I tak dryfujemy sobie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 99. Data: 2023-09-25 20:06:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Nie mam klimy, basenu ani innych cudów, nawet rolety mam na
    > sznurek a nie na prund. Pompę miałem dużo wcześniej niż panele.
    > Znowu dorabiasz jakieś dziwne teorie :>

    Moim zdaniem nie do konca dorabia.
    U mnie to był proces jednoczesny - po prostu patrzac na wahania cen
    gazu, postanowiłem załozyc panele i zmienic ogrzewanie z gazowego na
    prąd.
    Ale przewymiarowałem panele i obecnie grzeje wode w basenie.
    A nasi znajomi czesto sie smieja ze u nas swiateł się nie wyłącza.
    Kilku znajomych tez załozyło klimy do dogrzewania z racji tego ze mieli
    jakis zapas prądu z foto. Jeden załozył maty na podczerwien.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"