  • 61. Data: 2023-06-02 19:03:56
    Temat: Re: PV - produkcja dzisiaj
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W dniu .06.2023 o 16:06 Mogwai <m...@...invalid> pisze:

    > To że Ty coś robisz i jest dla Ciebie "przyjemne" nie oznacza, że u
    > innych jest tak samo.

    W punkt.
    Kilka razy już mu to samo napisałem.
    Ale on nie jest w stanie tego pojąć.

    Dyskusja jak z kogutkiem - i tak Ci zaraz napisze swoje od początku.

  • 62. Data: 2023-06-02 20:12:34
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > rozumiem i szanuję Twoje stanowisko. Nie zmienia to jednak faktu, że PV
    > napędza tutaj pozasezonową konsumpcję węgla.

    Niby dlaczego? Dużo wyprodukowanej przez moje panele energii latem
    pójdzie od razu na klimatyzację, której nie będę używać zimą. Reszta na
    codzienne użytkowanie, które jest prawie takie samo latem jak i zimą,
    nie licząc oświetlenia, a więc komputery i sprzęty domowe.

    Ewa

  • 63. Data: 2023-06-02 20:55:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 czerwca 2023 o 19:03:58 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > W punkt.
    > Kilka razy już mu to samo napisałem.
    > Ale on nie jest w stanie tego pojąć.
    >
    > Dyskusja jak z kogutkiem - i tak Ci zaraz napisze swoje od początku.
    Weź się odpierdol pedale.

  • 64. Data: 2023-06-02 21:21:37
    Od: Mogwai <m...@...invalid>

    dn. 02.06.2023 o 20:12, FEniks napisał:

    > Niby dlaczego? Dużo wyprodukowanej przez moje panele energii latem
    > pójdzie od razu na klimatyzację, której nie będę używać zimą.

    Podajesz przykłady autokonsumpcji, a ja odnosiłem się do kwestii
    szklarni ogrzewanej poza sezonem. Czyli latem pojawia się nadprodukcja
    energii z PV, więc aby ekwiwalent węglowy nie przepadł to człowiek
    szuka nowych sposobów na jego spalenie jesienią lub zimą. I znowu - nic
    mi do tego, i w żaden sposób mnie to nie boli. Wskazuję jednak, że
    takie zjawisko może występować.

    > Reszta na codzienne użytkowanie, które jest prawie takie samo latem
    > jak i zimą, nie licząc oświetlenia, a więc komputery i sprzęty domowe.

    Jasna sprawa.

    Mateusz

  • 65. Data: 2023-06-02 21:40:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 czerwca 2023 o 20:12:36 UTC+2 FEniks napisał(a):
> [...]
    > codzienne użytkowanie, które jest prawie takie samo latem jak i zimą,
    > nie licząc oświetlenia, a więc komputery i sprzęty domowe.

    Klimatyzacja jak jest zajebiście goraco pracuje kilkanaście dni w roku. Na dodatek
    nie przez cały dzień. Minus oczywiście wyjazd na tanie wakacje w Egipcie " bo my w
    tym roku na wakacje pojechaliśmy do Egiptu". Podstawowe dzisiaj pranie na 40 stopni
    to jakieś 0,4kWh. Można prac w taniej taryfie wtedy niecałe 20 groszy za prad
    wyjdzie, proszek jest kilka razy drozszy. I tak dalej. Wyjebałas kilkadziesiąt
    tysięcy zeby robić gówniane oszczędności. Do tego w jakimś onanecie czy innej Interii
    raz na trzy tygodnie artykuł o palacych się od paneli dachach. Po takim artykule
    wychodzac z domu zastanawiasz się czy nie odłaczyc paneli. I za to ze prawdę
    napisałem ze handel jest mozliwy tylko dlatego ze co 13 sekund rodzi sie frajer
    jakieś chujki z netu mnie obrażają chociaż wiedza ze byle kto obrazić mnie nie może.
    Z fotowoltaiki nikt nigdy nie będzie darmowego pradu. Jedynie cena instalacji będzie
    się rozkładała na coraz większa ilość kilowatogodzin jaka wyprodukuje. Jeśli przez
    dwadzieścia lat nic się nie stanie z panelami to raz trzeba będzie wymienić falownik
    bo kondensatory w nim zdechną a nikt tego nie naprawi chociaż kondensatory nie naleza
    do najdroższych elementów elektronicznych.

  • 66. Data: 2023-06-02 22:14:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/06/2023 21:40, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jeśli przez dwadzieścia lat nic się nie stanie z panelami to raz trzeba będzie
    wymienić falownik

    Falownik 10kW to jakieś śmieszne pieniądze, które zwracają się po roku
    pracy instalacji. Czyli w 20 lat to jest 1/20 zysków, a patrząc w
    rosnące ceny prądu może i 1/40.

    Jak już mówiłem, kułaka nie przeskoczysz.

    Polecam za to kalkulator.

  • 67. Data: 2023-06-02 23:01:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 czerwca 2023 o 22:15:13 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > pracy instalacji. Czyli w 20 lat to jest 1/20 zysków, a patrząc w
    > rosnące ceny prądu może i 1/40.
    >
    > Jak już mówiłem, kułaka nie przeskoczysz.

    W fotowoltaice z dachu cena pradu bedzie zawsze wieksza od zera. Kazdy dodatkowy
    wydatek związany z utrzymaniem w ruchu takiej instalacji podnosi cenę własnej
    kilowatogodziny. Na koniec trzeba dodać nieznana dzisiaj cenę demontażu i utylizacji.
    Polecasz kalkulator ale jak go chcesz użyc to najpierw pomyśl co chcesz liczyć. Drogi
    przez chwilę gaz dał bodziec do zakładania fotowoltaiki i pomp ciepła. Koszty takich
    instalacji do domku na pewno nie beda niższe niz 60 tysięcy a moga i dojsc do stu
    tysięcy. W międzyczasie gaz staniał
    http://www.cena-pradu.pl/gaz.html
    Kułaka nie przebije. Masz rację ale kułacy sa kułakami bo potafia pomysleć zanim
    uzyja kalkulatorów. Poza tym kułacy to jakiś margines społeczeństwa. A instalacji fv
    jest tyle ze wychodzi ze kułacy ich nie maja ale zarabiają na sprzedawaniu i
    instalowaniu ich innym.

  • 68. Data: 2023-06-03 03:38:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Odróżniasz sezonową jazdę na nartach (w moim przypadki kilka dni w
    > sezonie) od codziennej pracy fizycznej przez cale życie zawodowe?

    Nie wiem jak inni, ale ja za dobrą monetę przyjąłem panamateuszowe
    kalkulacje, z których wynika, że sumaryczny nakład pracy w całym
    sezonie nie przekracza tych kilku dni poświęconych białemu szaleństwu.
    O robieniu kariery w zawodzie dziadka kominkowego mowy nie było.
    Póżniejsza weryfikacja w badaniach in situ potwierdza te zeznania(tak,
    moja skłonność do podejmowania działań od czapy, np. pod wpływem dyskusji
    w Usenecie, jest niektórym dobrze znana).

    Dziękuję za pamięć. Poproszę tylko o wskazówki dotyczące interpunkcji
    (konkretnie chodzi mi o znaki cudzysłowu) przy opisywaniu paraleli
    Siekierezady i praktyk grzewczych mieszkańców wsi francuskiej.

    > Jak starałeś się udowodnić, że u Ciebie wszyscy mają parki maszynowe
    > jak nasz ZUL (zakład usług leśnych)

    Ja tych starań nie dostrzegłem. Parków u wszystkich też nie, ale mogli
    skrzętnie chować przede mną. Lecz gdyby nawet to porównanie miało sens,
    świadczyłoby raczej o mizerii waszych ŻULi. Bo "kto bogatemu zwbroni"?
    (sens użycia cudzysłowu wyjaśnię, jeśli są jakieś wątpliwości).

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2023-06-03 05:39:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie zmienia to jednak faktu, że PV
    > napędza tutaj pozasezonową konsumpcję węgla.

    Odpowiedź na wątpliwości:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,174372,298
    21828,polska-nigdy-nie-potrzebowala-tak-malo-wegla-w
    iatr-i-slonce.html#do_w=55&do_v=812&do_st=RS&do_sid=
    608&do_a=608&s=BoxZieImg2&do_upid=812_ti&do_utid=298
    21828&do_uvid=1685692230107

  • 70. Data: 2023-06-03 06:08:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-06-02, Mateusz Viste <m...@...invalid> wrote:
    > Wskazuję tylko, że Twój przypadek jest pewnym potwierdzeniem mojej tezy
    > o tym, że PV może sztucznie napędzać konsumpcję energii - również tej
    > węglowej. Na ile to powszechny trend, i czy jest statystycznie znaczący

    Pewnie napędza, ale w sumie tak to już w życiu jest. Weźmy np. takie
    antybiotyki czy szczepionki. Te to dopiero napędzają emisję CO2 i
    dewastacje środowiska. Jakby ich nie było to by człowiek siedział w domu
    i bał się wystawić nos dalej niż za własne podwórko o lataniu do
    ciepłych krajów nie wspomnieć. To, że PV może zwiększyć popyt na
    węgiel, nie robiłbym z tego tragedii. Cały czas zastępuje węgiel. Po
    osiągnięciu pewnej masy krytycznej węgiel przestanie się opłacać lub
    zostanie zdeptany legislacyjnie.

    W ostatecznym rozrachunku bardziej MZ chodzi o wypracowanie pewnego
    optimum, które będzie blisko jakiejś-tam odnawialnej równowagi, a nie
    obsesyjne ograniczanie konsumpcji

    --
    Marcin