    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    Date: Tue, 23 Nov 2021 12:11:27 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 11:35 LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Jak widzisz, z tego Twojego panelu osiągniesz 50% mocy przy PWM.
    Ale w moim przypadku to żaden problem, tak jak pisałem mam w tej
    instalacji 19 paneli, najwyżej za kolejne 30 dychy dołożę kolejny
    regulator i będę miał 100%.
    Bardziej się obawiam tego co napisał siepacz "wąskie parametry pracy" -
    jak będzie za duży spadek na PV to ten regulator nie wystaruje i nie
    będzie nic. To muszę potestować, przy jakich warunkach rusza z napięciem
    na aku.

> [...]
    > bardziej mu ciężko, bo prąd wzrasta a zarazem opór hamowania.
    > To klasyczny paradoks w wiatrakach.
    >
    > MPPT zmienił mi punkt pracy i wiatrak może uzyskać większe obroty a że
    > MPPT działa po chwili z "próbkowaniem" to wyciąga mi z generatorów
    > znacznie więcej niż w klasycznym układzie. Ponieważ w klasycznych
    > wiatrakach jest problem z utrzymaniem napięcia, stosuję u siebie na
    > wejściu układu przetwornice stepUP, która ma mi robić 30V cały czas,
    > obojetnie jakie są obroty i po przejściu przez przetwornicę dalej
    > traktowane jest to napięcie jak z panela.

    Śledzę Twoją walkę z wiatrakami i kibicuję :-)
    Sam chyba bym nie poszedł w tym kierunku, mam sporo wolnego miejsca i
    dołożyłbym kolejne 4 panele zamiast śmigła.

    TG