    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Palnik do spawania/cięcia i tym razem ja pytam na końcu...
    Date: Fri, 23 Mar 2012 22:48:51 +0100

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    news:jkhdqm$2aa$1@node2.news.atman.pl...

    > W teorii łatwe, w praktyce w warunkach podstawowego warsztatu nie do
    > przeprowadzenia przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa, później ze
    > względów technicznych i z uwagi na konieczność zachowania czystości tlenu.
    > Ciśnienie tlenu w pełnej butli wynosi 150 atmosfer !

    Przy okazji wytłumacz temu cymbałowi czym może grozić spotkanie sprężonego
    pod ciśnieniem 150bar czystego tlenu z choćby najmniejszą ilością tłuszczu
    (oleju, smaru, czy nawet łoju pochodzącego z ludzkiej skóry, wydalonego wraz
    z potem, kóre dostaną się do tych przewodów lub złączek) lub innej
    substancji pochodzenia organicznego (choćby nawet muchy czy pająka, źdźbła
    trawy czy słomy, które które dostaną się do rurki).
    Wytłumacz mu też dlaczego idelna czystość jest tak ważna i dlaczego
    wszystkie elementy należy dokładnie sprawdzić i odtłuścić przed podłączeniem
    do sprężonego tlenu.

    Jego fantazja naprawdę może wyrządzić wiele złego jemu samemu jak i tym,
    którzy się naczytają takich debilnych porad.
    Ciekaw też jestem jak on będzie podnosił do góry i obracał zestaw
    połączonych z sobą bultli tlenowych o takiej masie.
    Nie mówiąc już co zrobi z butlą acetylenową i z zawartym w tej butli
    acetonem lub dimetyloformamidem.