  • 11. Data: 2014-07-09 14:05:29
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    dyskusyjnych:1nywov7js2w9j$....@m...org...

    Tue, 8 Jul 2014 12:50:30 -0700 (PDT), k...@g...com

    >Konkretnie to był odcinek 267 gdyby ktoś chciał poszukać sobie wideo.

    Jestes pewien, ze 267? Na chomiku znalazlem cos zatytulowanego 267 ale nie
    ma tam tego materialu.

  • 12. Data: 2014-07-09 14:34:02
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Tue, 8 Jul 2014 12:50:30 -0700 (PDT), k...@g...com

    >Jestes pewien, ze 267? Na chomiku znalazlem cos zatytulowanego 267 ale nie
    >ma tam tego materialu.

    aaa, chyba, ze chodzi o "ogrzewanie lodem"

  • 13. Data: 2014-07-09 14:41:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 14:05:29 +0200, Ghost

    > Jestes pewien, ze 267?

    Tak. Numer odcinka jakoś tak przypadkowo zapamiętałem, bo powtórka leciała
    chyba przedwczoraj. Jeszcze teraz sprawdziłem i na początku w "spisie
    treści" odcinka to potwierdzają:

    http://chomikuj.pl/adamus.ap/2.Seriale/Galileo/251-3
    00/Galileo.267,2467029527.avi%28video%29

    Nie chce mi się jednak kasy wydawać na transfer żeby to ściągnąć (w tym
    żeby potwierdzić czas zwrotu kosztów tego rozwiazania). :)

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2014-07-09 15:09:12
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]

    >Nie chce mi się jednak kasy wydawać na transfer żeby to ściągnąć (w tym
    >żeby potwierdzić czas zwrotu kosztów tego rozwiazania). :)

    Powiedzieli, ze 10 lat vs olej.

    W domu są zwykle kaloryfery i system ogrzewa wodę również dla CWU. Czyli
    dostarcza wysokotemperaturowe medium. Pompa ogrzewa gaz (ktory pozniej
    pewnie ogrzewa wode).

  • 15. Data: 2014-07-09 16:49:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Popatrz na ciepło właściwe wody i na ciepło przemiany fazowej wody przy
    >zamarzaniu i odmarzaniu.

    nie zagladalem do linki - jesli tu chodzi o przemiany fazowe wody to ok.
    Myslelem ze znow ktos odkryl jakies sole albo parafine.

    b.

  • 16. Data: 2014-07-09 17:08:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-09 16:49, Budyń pisze:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > nie zagladalem do linki - jesli tu chodzi o przemiany fazowe wody to ok.
    > Myslelem ze znow ktos odkryl jakies sole albo parafine.

    Ja też nie zaglądałem, ale nie rozumiem.
    Jakie przemiany? Myślałem, ze traktują blok wodny jako akumulator
    energii cieplnej przejętej z gruntu.

    --
    MN

  • 17. Data: 2014-07-09 17:36:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie przemiany? Myślałem, ze traktują blok wodny jako akumulator energii
    > cieplnej przejętej z gruntu.

    nie ma obowiązku wiedziec - ale warto rozmawiac by sie dowiedziec :-) Otóż
    gdy w zbiorniku jest woda pompa ciepla wyssysa z niego energie obnizajac
    temperature tej wody. Gdy temperatura spadnie do zera wymiennik zaczyna
    zamarzac. Zamarzanie wody to przemiana fazowa, i w niej siedzi sporo
    energii - temeperatura nie spada, a woda zamarza. Jak zamarznie cala to
    mozna nadal odzyskiwac cieplo z lodu poprzez obnizanie jego temperatury.
    Cyferki dla jasnosci:
    zaluzmy ze mamy zbiornk z wodą 5ton . Mamy tez solary. Nagrzewamy wode
    solarami do 85stopni. Gdyby nie było pompy ciepła to najnizsza sensowna,
    uzyteczna technologicznie temperatura wody to powiedzmy 45stopni. Zatem
    mamy zgromadzone 233kWh.
    ale gdy mamy pompe ciepla mozemy odzyskac:
    schładzając od 85st do zera: 494kWh
    zamrażajac te 5ton wody: 463kWh
    obnizajac temperature lodu do -10: 29kWh
    łącznie: 986kWh.

    b.

  • 18. Data: 2014-07-09 18:17:59
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >zaluzmy
    ???

> [...]
    >schładzając od 85st do zera: 494kWh
    >zamrażajac te 5ton wody: 463kWh
    >obnizajac temperature lodu do -10: 29kWh

    A zauważyłeś jaka jest funkcja solara w tym układzie?

  • 19. Data: 2014-07-09 18:53:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 17:36:23 +0200, Budyń

    > zaluzmy ze mamy zbiornk z wodą 5ton . Mamy tez solary. Nagrzewamy wode
    > solarami do 85stopni.

    Ale zakładając przytrzymajmy się chociaż trochę realiów. W zimie, nawet
    przy warunkach takich jak mają na południu Niemiec, w życiu nie naładujesz
    tego do 85sC. Wątpię żeby to się podgrzało na więcej jak 10sC.

    Poza tym jeśli już się zainwestuje w solary, to równie dobrze można pchać
    to ciepło w DZ gruntowe (poziome). Na jedno wyjdzie a nie trzeba będzie
    inwestować w ogromny wykop, kosztowny zbiornik i kosztowną wężownicę w
    tymże zbiorniku.

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2014-07-09 19:00:48
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]

    >przy warunkach takich jak mają na południu Niemiec, w życiu nie naładujesz
    >tego do 85sC. Wątpię żeby to się podgrzało na więcej jak 10sC.

    Ja myślę, że tam z założenia w ogóle nie ma podgrzewania/schładzania, znaczy
    jest minimalne - system pracuje w zakresie ciepła zamarzania.

> [...]
    >to ciepło w DZ gruntowe (poziome). Na jedno wyjdzie a nie trzeba będzie
    >inwestować w ogromny wykop, kosztowny zbiornik i kosztowną wężownicę w

    No wiec właśnie. Jednak wyraźnie stwierdzone ze technologia wyszła z
    budynków komercyjnych i przemysłu - wiec kitu nie powinno być, w biznesie
    każdy liczy.

    Jedyna przewaga to ta wysoka temperatura czynnika grzewczego.