  • 1. Data: 2014-07-08 13:55:10
    Temat: Garaż, ogrodzenie, ulica - jakie odległości
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Czy jest jakaś regulacja dot. w jakiej odległości od ulicy min. może się
    znajdować wiata garażowa?
    Czy bez problemu mogę zrobić tak, że jest sobie wiata garażowa, połączona z
    ogrodzeniem i zaraz przed ogrodzeniem ulica?

    Przykład tutaj:
    https://www.google.pl/maps/place/Komor%C3%B3w/@52.14
    739,20.821544,3a,75y,270h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sDY
    VkZ5QO3Fw_qM7bIW42NQ!2e0!4m2!3m1!1s0x471935d9bd83772
    7:0x87c268ddd531da85

    Po lewej stronie widzicie garaż (nie mój - to taki poglądowy rysunek). Ja
    bym chciał aby mój garaż zaczynał się już tuż przy ogrodzeniu (drewnianym).
    Czyli aby garaż był bliżej ulicy.

  • 2. Data: 2014-07-08 14:15:09
    Temat: Re: Garaż, ogrodzenie, ulica - jakie odległości
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-07-08 13:55, Vikku pisze:
> [...]
    >

    > Po lewej stronie widzicie garaż (nie mój - to taki poglądowy rysunek).
    > Ja bym chciał aby mój garaż zaczynał się już tuż przy ogrodzeniu

    Trzeba spojrzeć w warunki zabudowy dla Twojej działki.
    Zwykle przepisy są takie, że zabudowa nie może być bliżej niż 3-4m od
    granicy, ale nie bliżej niż 5-6m od drogi. Garaż wychodzący bezpośrednio
    na drogę to skandalicznie idiotyczny pomysł - zagrożenie dla jadących
    drogą jest ogromne gdy taki wyjeżdżający wyjeżdża na ślepo.

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-07-08 14:23:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Vikku" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy jest jakaś regulacja dot. w jakiej odległości od ulicy min. może się
    > znajdować wiata garażowa?

    Cos takiego nie istnieje :-) Zdecyduj wiata (bez ścian) albo garaż (dach i
    ściany)

> [...]

    > Po lewej stronie widzicie garaż (nie mój - to taki poglądowy rysunek). Ja
    > bym chciał aby mój garaż zaczynał się już tuż przy ogrodzeniu

    Odległość garażu od ulicy ustala tzw. linia zabudowy, a jeśli jej brak to 4m
    (w przypadku drogi lokalnej, przy wyższych klasach dróg więcej).

    Jeśli zaś chodzi o wiatę to zależy od gminy. Przepisy są "płynne" i jedne
    gminy pozwalają na stawianie wiat w granicy, inne wymagają 1,5m, a jeszcze
    inne 3m. To wszystko przy założeniu że w zgłoszeniu napiszesz że to wiata na
    narzędzia ogrodnicze, bo jak napiszesz że na samochód to znowu w grę wchodzą
    inne przepisy i inne interpretacje :-) Najlepiej zapytaj w Twojej gminie czy
    Ci przyjmą zgłoszenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-07-08 14:28:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-08 14:15, Marcin N wrote:
    > Garaż wychodzący bezpośrednio
    > na drogę to skandalicznie idiotyczny pomysł - zagrożenie dla jadących
    > drogą jest ogromne gdy taki wyjeżdżający wyjeżdża na ślepo.

    Jak ten naród włoski przetrwał do dziś. Oni nawet drzwi mają
    bezpośrednio na ulicę... bez chodnika.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2014-07-08 17:26:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Odległość garażu od ulicy ustala tzw. linia zabudowy, a jeśli jej brak to
    > 4m (w przypadku drogi lokalnej, przy wyższych klasach dróg więcej).

    a niby skad 4m? odleglosci 3 i 4 m liczy sie od granic dzialek budowlanych i
    to nie dotyczy drogi.

    b.

  • 6. Data: 2014-07-09 12:01:22
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 8 Jul 2014 13:55:10 +0200, Vikku napisał(a):

> [...]
    > bym chciał aby mój garaż zaczynał się już tuż przy ogrodzeniu (drewnianym).

    W warunkach zabudowy mam, że linia zabudowy od strony "drogi" wynosi 6
    metrów od linii granicznej działki. Dotyczy to oczywiście również
    murowanego garażu, który właśnie panowie stawiają.

    --
    Franc

  • 7. Data: 2014-07-09 14:25:30
    Od: szary <s...@n...pl>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "Vikku" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Cos takiego nie istnieje :-) Zdecyduj wiata (bez ścian) albo garaż (dach i
    > ściany)

    [x]

    No jak nie istnieje, przecież to ketman. Lekki garaż postawiony bez
    uzyskania PNB a w razie jakiej inspekcji podatkowej z gminy głupawo
    przeistaczający się w jaką drewutnię :)