  • 21. Data: 2014-07-09 19:02:55
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 15:09:12 +0200, Ghost

    > Powiedzieli, ze 10 lat vs olej.

    OK, ale to dla Niemiec i na rok, strzelam, jakiś 2010.

    > W domu są zwykle kaloryfery

    Mnie się kołacze, że na schemacie były typowe kaloryfery, ale w tle
    nagrania było widać tylko jakiś niskotemperaturowy kaloryfer. Co nie
    wyklucza zresztą podłogówki. No i nie zdziwiłbym się, gdyby to był budynek
    pasywny. Niemcy tak lubią budować.

    > i system ogrzewa wodę również dla CWU.
    > Czyli dostarcza wysokotemperaturowe medium.
    > Pompa ogrzewa gaz (ktory pozniej pewnie ogrzewa wode).

    Tam, poza różnicą w DZ, jest zwykła PC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2014-07-09 19:06:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    ja programu nie ogladalem wiecnie wiem czym to wszystko jest grzane.
    Wyliczenia byly tylko po to zeby pokazac
    co daje przemiana fazowa.
    No dobra - niech mi ktos uzmyslowi co jest zrodlem energii u tego niemca. Bo
    pompa, wiadomo, tylko przepompowuje.

    jesli juz to w pionowy odwiert - majac nadzieje ze nie bedzie cieków
    podziemnych. bo jak bedzie woda to cieplo bedzie u sasiada :-)

    b.

  • 23. Data: 2014-07-09 19:08:34
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Wed, 9 Jul 2014 15:09:12 +0200, Ghost

    >OK, ale to dla Niemiec i na rok, strzelam, jakiś 2010.

    Ja tam nie wiem, jak nie widzę wyraźnie, nie strzelam.

> [...]
    >nagrania było widać tylko jakiś niskotemperaturowy kaloryfer. Co nie
    >wyklucza zresztą podłogówki. No i nie zdziwiłbym się, gdyby to był budynek

    Kaloryfery byly takie niskie, zaopatrzone w zwykla glowice.

    >Tam, poza różnicą w DZ, jest zwykła PC.

    Zwyka PC dostarcza wody do CWU? Jak jest temperatura medium w zwyklej PC, bo
    na filmie -10 leci do zbiornika.

  • 24. Data: 2014-07-09 19:10:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 19:00:48 +0200, Ghost

    > Ja myślę, że tam z założenia w ogóle nie ma podgrzewania/schładzania, znaczy
    > jest minimalne - system pracuje w zakresie ciepła zamarzania.

    Ale to wynika wprost z mizernej ilości energii "solarnej". Gdyby tej
    energii było więcej (czyt. byłoby więcej słońca w zimie), to rzeczywiście
    mogłoby być tak jak napisał Budyń. Ale nie jest. Na własnych palcach mogę
    policzyć ile dni słonecznych było minionej zimy. To za mało.

    > No wiec właśnie. Jednak wyraźnie stwierdzone ze technologia wyszła
    > z budynków komercyjnych i przemysłu - wiec kitu nie powinno być,
    > w biznesie każdy liczy.

    Tam nie ma kitu. To działa. Jedynie trzeba dobrze przeanalizować
    skuteczność i opłacalność inwestycji w zależności od regionu. Wg mnie w PL
    się to nie opłaca.

    > Jedyna przewaga to ta wysoka temperatura czynnika grzewczego.

    Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie. Podkręcisz jasność?

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2014-07-09 19:11:20
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    >No dobra - niech mi ktos uzmyslowi co jest zrodlem energii u tego niemca.
    >Bo pompa, wiadomo, tylko przepompowuje.

    Nie powiedzieli :-)
    Ciepło jest z wody plus z solara - powiedzieli, ze raz na miesiąc solar musi
    rozmrozić zbiornik - powodu nie podali, no ale to galileo wiec mogli sporo
    pokręcić.

    >jesli juz to w pionowy odwiert - majac nadzieje ze nie bedzie cieków
    >podziemnych. bo jak bedzie woda to cieplo bedzie u sasiada :-)

    Brak tej nadziei może być wystarczającym argumentem za tym systemem.

  • 26. Data: 2014-07-09 19:26:09
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Wed, 9 Jul 2014 19:00:48 +0200, Ghost

    >Tam nie ma kitu. To działa. Jedynie trzeba dobrze przeanalizować
    >skuteczność i opłacalność inwestycji w zależności od regionu. Wg mnie w PL
    >się to nie opłaca.

    No wiec to nie leci przecież na samym solarze (wtedy nie byłby potrzebny
    wykop. Po mojemu energia idzie z ziemi a wsparcie z solara.

    >Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie. Podkręcisz jasność?

    Twierdza, ze pompa dostarcza CWU. Zwykły system z rurkami w ziemi podgrzeje
    wodę (taka zimną, z wodociągów) do ilu stopni?

  • 27. Data: 2014-07-09 19:31:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 19:08:34 +0200, Ghost

    > Zwyka PC dostarcza wody do CWU?

    Tak, grzeje CWU.

    > Jak jest temperatura medium w zwyklej PC,
    > bo na filmie -10 leci do zbiornika.

    Leci -10 żeby lepiej na filmie wyglądało. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2014-07-09 19:41:51
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Wed, 9 Jul 2014 19:08:34 +0200, Ghost

    >Tak, grzeje CWU.

    No wiec w tym układzie do zbiornika leci -6 i tam jest podgrzewane do 0,
    zwykła pompa da rade w takich warunkach? no i na filmie mówili, ze pompa
    grzeje gaz.

    >Leci -10 żeby lepiej na filmie wyglądało. ;)

    Error: -6 powiedzieli, nie wiem skąd mi się wzięło -10.

  • 29. Data: 2014-07-09 19:57:37
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    On 2014-07-09 08:34, Myjk wrote:

    >Nie wiem jak na zachodzie Niemiec ale tak do Hanoveru zimy mają identiko
    >jak w PL ;-)

    Kumpel z Monachium twierdzi, ze maja gorsze :-)

  • 30. Data: 2014-07-09 20:43:53
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:lpjnhd$4n4$1@speranza.aioe.org...
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości

    > zamrażajac te 5ton wody: 463kWh
    > obnizajac temperature lodu do -10: 29kWh
    > łącznie: 986kWh.
    > b.

    I tu się zaczynają kłopoty.
    Oblodzony wymiennik nie ma takiej sprawności jak przy
    konwekcyjnej wymianie ciepła
    Lód ma fatalną przewodność cieplną.
    Żeby uzyskać dopływ ciepła na niezmienionym poziomie.
    różnica temperatur na warstwie lodu musi być bardzo duża.
    Wtedy dramatycznie obniża się COP.
    g.