  • 31. Data: 2014-07-09 20:47:17
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:53bd77bb$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Nie powiedzieli :-)
    > Ciepło jest z wody plus z solara - powiedzieli, ze raz na miesiąc
    solar musi
    > rozmrozić zbiornik - powodu nie podali, no ale to galileo wiec mogli
    sporo
    > pokręcić.

    Bo lód ma duży opór cieplny.
    Idea jest słuszna, tylko jak usuwać lód z wymiennika ciepła?
    g.

  • 32. Data: 2014-07-09 21:11:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Lód ma fatalną przewodność cieplną.

    grzes, nie desperuj, lód ma 2,22W/mK a to jest nieco lepiej niż gliny,
    piaski itp. A przeciez dolne zródło w takich warunkach pracuje bez problemu.
    To tylko kwestia odpowiedniej budowy wymiennika, zresztą nic jakos
    specjalnie wypasionego.

    b.

  • 33. Data: 2014-07-09 21:16:19
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:lpk459$ius$1@speranza.aioe.org...
> [...]
    problemu.
    > To tylko kwestia odpowiedniej budowy wymiennika, zresztą nic jakos

    To kwestia rozwinięcia powierzchni wymiany.
    Po dedykowanym zbiorniku spodziewalibyśmy się czegoś kompaktowego
    a nie takiego samego jak wężownica w gruncie.
    g.

  • 34. Data: 2014-07-09 21:19:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 08.07.2014 o 21:50 <k...@g...com> pisze:

    > pokazywał inne podejście do ogrzewania za pomocą pompy ciepła. Za
    > zasobnik z którego odbierane jest ciepło robił betonowy zbiornik z
    > dwunastoma metrami sześciennymi wody. Dużą pojemność cieplną
    > zrealizowano przy pomocy myku co się nazywa ciepło przemiany fazowej.
    > Koszt takiej kompletnej instalacji z projektem, materiałami, robocizną w
    > niemcowie 20 tysięcy ojro. Ciekawe że dom miał ogrzewanie za pomocą
    > grzejników a nie podłogowe. Czas zrównania się kosztów instalacji i
    > eksploatacji w stosunku do instalacji opartej na oleju opalowym 8 lat.

    Oglądałem, największym problemem był zbiornik i wężownica podobno tak
    zrobiona aby lód nie rozsadził zbiornika, (żadnych więcej info nie podali)
    a może zamarznąć cały. Drugim problemem jest że były potrzebne solary i to
    sporo aby ten zbiornik chociaż raz na miesiąc rozmrozić. Wg mnie
    kompletnie chybiony pomysł, drogi i niepewny, może na lekkie zimy
    wystarczy ale u nas wątpię, poza tym cały czas istnieje niebezpieczeństwo
    rozsadzenia zbiornika, do tego kompletnym nieporozumieniem były
    kaloryfery, co prawda niskotemp ale zawsze, podłogówki chyba nie było albo
    szczątkowa w łazience.
    --

    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2014-07-09 22:20:13
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    >Bo lód ma duży opór cieplny.
    >Idea jest słuszna, tylko jak usuwać lód z wymiennika ciepła?

    QUE?

  • 36. Data: 2014-07-09 22:24:16
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > Lód ma fatalną przewodność cieplną.

    Lepsza niz np. woda.

  • 37. Data: 2014-07-09 22:34:04
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Wed, 9 Jul 2014 19:08:34 +0200, Ghost

    >No wiec w tym układzie do zbiornika leci -6 i tam jest podgrzewane do 0,
    >zwykła pompa da rade w takich warunkach? no i na filmie mówili, ze pompa
    >grzeje gaz.

    A już kapuje ten gaz to pewnie czynnik skraplany. Kurde trzeba byc czujnym
    przy tych programach popularnonaukowych. Czyli wychodzi, ze faktyczne zwykła
    pompa, tylko z trochę obniżona temperatura dolnego zrodzą.

    BTW przy okazji gazu, skoro sa klimatyzatory na gaz (ziemny) to moze pompa
    ciepla by na tym poleciala, taniej

  • 38. Data: 2014-07-10 00:15:40
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 lipca 2014 21:19:41 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    >
    > rozsadzenia zbiornika, do tego kompletnym nieporozumieniem były
    >
    > kaloryfery, co prawda niskotemp ale zawsze, podłogówki chyba nie było albo

    To ze zbiornikiem wytłumaczyli. Że jak nalejesz wody do butelki to jak zamarznie na
    mrozie to pęknie butelka. Ale jak zamrażać nie od zewnątrz tylko od środka to nie
    pęknie. Dla mnie też przekombinowane. Chociaż w stosunku do próby ogrzewania samymi
    solarami zalety ma.

  • 39. Data: 2014-07-10 00:18:37
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 lipca 2014 22:34:04 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    >
    > pompa, tylko z trochę obniżona temperatura dolnego zrodzą.
    >

    > BTW przy okazji gazu, skoro sa klimatyzatory na gaz (ziemny) to moze pompa

    Coś mi się widzi ze te klimatyzatory na gaz ziemny to mają silnik spalinowy napędzany
    gazem.

  • 40. Data: 2014-07-10 00:21:12
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > Lepsza niz np. woda.

    Woda przekazuje ciepło w inny sposób.
    Konwekcja jest o wiele wydajniejsza.