  • Data: 2019-07-03 16:10:40
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 3 lipca 2019 15:34:57 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Wyobraź sobie że żyję na tym świecie już prawie 60 lat, więc proszę nie
    > pouczaj mnie jak mam żyć.

    Strasznie agresywny bywasz ostatnio w dyskusjach
    To grupa dyskusyjna więc dyskutujmy a scenariusz który podałem jest jak najbardziej
    realny

    > Nie biorę żadnych kredytów.

    Pisałeś o kredytach 10% więc uprzejmie informuje ze są z opcją 2,4% O inflacji wyżej
    piszesz wiec taki kredyt 2,4% może być niegłupia opcją.

    > Gaz i tak będę płacił bo mam kuchnię gazową oraz piec więc w duże mrozy
    > pewnie będę go odpalał, pc jest na okres przejściowy i lato.

    Więc wyliczyć musimy różnice pomiędzy ceną 1kW grzania gazem(12gr chyba) i 1kWh
    grzania PC przy COP=3.
    Jak widać z powyższego różnicy w cenie 1kWh z gazu a 1kw z PC praktycznie nie ma więc
    mając gaz dość marnym ekonomicznie pomysłem jest kupowanie do grzania PC

    > Zużywam niecałe 2000Kwh prądu
    100zł masz miesięcznie rachunki za prąd dla całego domu?

    >i 1700m3 gazu

    ok 3500zł?

    > + trochę palę brykietem za 500-800zł

    To temat na osobny watek ale jaki jest sens ekonomiczny grzania brykietem mając gaz?

    > daje to około 6kzł rocznie. Zaoszczędzić z tego mogę jak pisałem wyżej
    > od 2,5 do 5kzł

    FV za 25tys wyprodukuje Tobie rocznie energii optymistycznie patrząc i wierząc temu
    co w ulotkach piszą 5000kWh czyli 2500zł
    A Ty piszesz o oszczędnościach 2,5 do 5 tys zł. Nie zauważasz że coś tutaj nie
    pasuje?

    > dla prosumenta. Przy inwestycji rzędu 30-40kzł zależnie jakie drogie
    > panele kupię
    > daje zwrot 6-8 lat, na używanych jeszcze szybciej.

    Wg mnie e(patrz wyżej) błędne założenia masz to i błędne wyniki Tobie wyszły.

    > Ale macie ból dupy.

    Po co takie głupkowate teksty. Nie potrafisz normalnie dyskutować?

    > Wiesz te porównania są tak z dupy że nawet szkoda je komentować.

    Nie masz obowiązku komentowania to fakt, Ale trochę na tym świecie już żyjesz i
    zapewne niejedne pomysły polityków pamiętasz. wielokrotnie tak było że jak znaleźli
    grupę jeleni do złupienia to wymyślili przepis żeby złupić
    Ale to też temat na osobny watek..