  • Data: 2019-12-08 13:31:32
    Temat: Re: Panele fotowoltaniczne SPISEK
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 8 grudnia 2019 12:50:26 UTC+1 użytkownik SpiskowyMocny napisał:

    > Ha ha, jak masz prąd tańszy z elektrowni, to paradoksalnie masz niższy zysk
    > z prądu z paneli, bo mnożysz przez 0,45zł, czyli u ciebie m2 instalacji
    > generuje maksymalnie 39zł rocznie.
    > Skoro koszt m2 instalacji wynosi 709zł (616zł z dotacją) a zysk roczny 39zł,
    > to jakim cudem zwróci ci się to po 6 latach? Bo mi wychodzi po 15 latach
    > (616zł/39zł) A zwrot nie oznacza zysk, to dopiero wyjście na zero, do zysków
    > jeszcze daleka droga.

    Pan Spiskowy chyba czuł też spisek w matematyce szkoły podstawowej i
    omijał szerokim łukiem?

    Sprostujmy więc te banialuki.

    Jeden panel 167x99cm = 1,65m2 mocy 330W dostarcza około 330kWh mocy.
    Czyli 1m2 dokładnie 200kWh. Ale trzeba odjąć od części wyprodukowanej mocy
    20% które zajuma energetyka (40kWh zużywam od razu, a z pozostałych 160kWh
    odbieram 80% czyli 128kWh). W sumie 1m2 realnie daje mi więc 40+128=168kWh.

    168kWh * 0,45 pln = 75,6 pln z m2, a nie 39 pln rocznie.

    Koszt instalacji 30 paneli, czyli 49,5m2 - wynosi mnie realnie 23k pln.
    Czyli 464 pln / m2, a nie 616.

    464 pln dzielone na roczny zysk 75,6 pln daje jak byk zwrot zaraz po szóstym
    roku użytkowania instalacji, a biorąc pod uwagę nadchodzące spore podwyżki
    w najbliższych latach (i to już od połowy 2020) - bliżej 4 lat.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.