    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Panele fotowoltaniczne SPISEK
    Date: Tue, 10 Dec 2019 21:43:47 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20191209210939.6e24ee5c@mateusz>
    <5...@g...com>
    <20191209232349.7c82e221@mateusz>
    <2...@g...com>
    <20191210001908.7d1856a7@mateusz>
    <a...@g...com>
    <20191210102817.028aad83@mateusz>
    <4...@g...com>

    2019-12-10 o 11:42 -0800, Lisciasty napisał:
    > Spalanie węgla w elektrowni związane jest z odpylaniem, odsiarczaniem
    > i innymi zabiegami zmniejszającymi syfiastość. Ty paląc drewnem
    > w prymitywnym palenisku generujesz kilkaset % więcej zanieczyszczeń
    > na kWh niż ja do kupy z elektrownią :>

    Przeliczanie zanieczyszczeń na kWh ma niewielki sens w kontekście
    ludzkiego zdrowia. Kluczowe jest tutaj zagęszczenie punktów emisji.
    Jak mawiał pewien mądry Szwajcar - "wszystko jest trucizną i nic nie
    jest trucizną, tylko dawka sprawia, że dana substancja jest szkodliwa".

    > To zobacz sobie hamerykańskie przedmieścia. Hektary takich samych
    > domków i zapchane samochodami drogi. To już lepiej jakby na kupie
    > mieszkali :P

    Ale oni przecież właśnie mieszkają na kupie.

    Mateusz