  • 1. Data: 2013-12-16 21:55:54
    Temat: Panie i Panowie
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    W związku z małym przestojem zimowym na budowie jest chwila żeby zastanowić
    nad dalszym harmonogramem prac.
    Stan surowy otwarty więc do zrobienia jest prawie wszystko :)
    Chciałbym doradzić się odnośnie kilku spraw. Liczę na podpowiedzi
    doświadczonych użytkowników swoich domów.

    Jak zwykle chodzi o znalezienie jakiegoś optimum. Niepotrzebnie nie
    przepłacać ale nie brać też jakiegoś chłamu i przy
    okazji masy problemów na głowę.

    Domek prawie letniskowy - 70 m2 parter + 45 m2 poddasze (po odpadnięciu
    skosów). Dach dwuspadowy, kryty betonowym braasem.
    Do tego kominek umieszczony w centralnym punkcie - będę chciał częściowo
    rozprowadzić grawitacyjnie ciepło.

    Na ocieplenie poddasza wejdzie mi 20 cm gr wełny w dwóch warstwach na
    zakładkę. Z tego co czytam to nie jest to za wiele...
    Nie puszcza mnie jednak wysokość aby dać grubszą warstwę wełny. Macie jakiś
    pomysł jak można by polepszyć izolację nie
    zmniejszając wysokości pomieszczeń na poddaszu? A może tyle wystarczy?

    Kolejna kwestia to okna. Wstępnie wyceniłem DRUTEX IGLO 5 dwuszybowe na
    okuciach MACO. Całość 15 szt w tym 2x drzwi 8 tys.
    białe, pięciokomorowe z jakimiś lepszymi klamkami. Nawiewniki nie ujętę. Z
    tego co zdążyłem się zorientować to chyba
    będąniezbędne??? Wentylacja grawitacyjna.

    Instalacja CO - grzejniki + 3 miniobiegi podłogówki (kuchnia, wiatrołap i
    łazienka) 2+2+4 m2 powierzchni grzewczej. Podobno
    można to sensownie i nie idąc w niepotrzebne koszty zrobić na głowicach RTL?
    Grzejniki jakich producentów brać? Mam w
    dobrej cenie Kermi, w jeszcze lepszej Radson i w jeszcze lepszej Alatus.
    Kermi i Radson chyba sprawdzone na rynku - sam mam

    Kermi od 15 lat w starym domu i spisują się bez zarzutu, nie rdzewieją. A
    może tanie Alatusy wystarczą?
    Zastanawiałem się też nad kondensatem ale nie wiem czy nie zdecyduję się na
    zwykły jednofunkcyjny z zamkniętą komorą
    spalania... do tego zasobnik.

    Jeżeli macie dodatkowo jakieś uwagi, spostrzeżenia będę wdzięczny i po
    przeprowadzce whiskacze stawiam jak wściekły:)

    Dzięki i pozdrawiam
    Luk

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2013-12-17 18:10:58
    Temat: Re: Panie i Panowie
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Rury spiro do wentylacji mechanicznej, jakas ekipe najmij to szybko zrobia

    Rekuperacja to jest to, na dworze 0 a wieje +18 (nawiew).

    Budujesz nowe i grzejniki? Nie badz smieszny, na podlogowce odczuwalne cieplo
    jest tak duze ze 21 na regulatorze to za duzo, w podkoszulku chodzilem po domu.
    Grzejniki to zlo, taki cholerny grat i nie chciany mebel a ten przyjarany
    kurz... przemysl to bo raz sie buduje. Grzejnik dodatkowy np w suszarni moze
    byc by dobic do wysokiej temeperatury w pomieszczeniu ktore ma byc cieple, ale
    w gabinecie ;)?

    I raz jeszcze rekuperacja, zrob same kanaly a urzadzenie dasz pozniej jak nie
    masz $ (taki aeris 550 w Holandii kosztuje 50% tego co chca rekuperatory.pl -
    uwaga nie przeplacaj). Od rekuperatora do sterownika przewod 5zylowy w ekranie
    (taki dali). Pewnie skreta starczy.

  • 3. Data: 2013-12-17 18:50:28
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2013 18:10:58 UTC+1 użytkownik forestdumb napisał:
    > Rury spiro do wentylacji mechanicznej, jakas ekipe najmij to szybko zrobia

    A może jednak plastikowe kanały spiroflex / uniflex ? Łatwiej to to się układa,
    znacznie łatwiej.

    Co do zaworów RTL - nie mam doświadczenia, ale podobno to "zło".

    Też radzę zrobić wszędzie podłogówkę. Wtedy żadne RTLe nie będą potrzebne.
    Rozdzielacz do podłogówki (500zł) podłączony bezpośrednio do kotła kondensacyjnego i
    będzie hulać!

  • 4. Data: 2013-12-17 20:19:44
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Luk napisał(a):
> [...]
    > jakiś pomysł jak można by polepszyć izolację nie
    > zmniejszając wysokości pomieszczeń na poddaszu? A może tyle wystarczy?

    Nie wystarczy. Kombinuj jak, byle tylko dać więcej - rozumiem, że to
    poddasze jest użytkowe (w sensie jkaś sypialnia-studio?
    Naprawdę - wymyśl coś (w sensie, że zgódź się na jakiś kompromis) byle
    tylko dać tej wełny więcej.
    No i rozumiem, że ocieplenia ścian jeszcze nie masz? Też nie żałuj
    grubości - Budyń dobrze pisze :)

> [...]
    > Z tego co zdążyłem się zorientować to chyba
    > będąniezbędne??? Wentylacja grawitacyjna.

    A rozpatrywałeś okna drewniane? Ja tam jakoś za plastikowymi nie
    przepadam - kilka lat temu wymieniałem u siebie i okazało się, że była
    promocja u Urzędowskiego. Po sprawdzeniu w kilku firmach wyszło na to,
    że do porządnych okien dębowych dopłacę tylko 10% w porównaniu z
    porządnymi plastikami.

    > Instalacja CO - grzejniki + 3 miniobiegi podłogówki (kuchnia, wiatrołap
    > i łazienka) 2+2+4 m2 powierzchni grzewczej.

    Nie kombinuj - zrób wszędzie podłogówkę.
    Wcześniej nie byłem pewien swego wyboru - odkąd uruchomiłem podłogówkę,
    polecam ją każdemu (Ale nie przymuszam! :))

    > Jeżeli macie dodatkowo jakieś uwagi, spostrzeżenia będę wdzięczny i po
    > przeprowadzce whiskacze stawiam jak wściekły:)

    Zainwestuj 150PLN w rozprowadzenie instalacji centralnego odkurzania -
    teraz pewnie nie masz kasy ale jak już się odkujesz, to
    najprawdopodobniej będziesz się wkurzał, że pożałowałeś :)
    BTW rozumiem, że budujesz budżetowo? Ja też tak robię (co prawda
    gruntowny remont łącznie z kuciem tynków i wylewaniem podłóg na gruncie)
    i teraz żałuję, że jednak nie szaprnąłem się na porządną wylewkę z
    miksokreta - te prawie 10 lat temu u nas to była nowość i nie widziałem
    sensu płacenia więcej. Dziś - po kilku walkach (ale jeszcze nie wygranej
    bitwie) z ręcznie wylewaną posadzką - zdecydowanie wolałbym porządnie
    zapłacić...
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 5. Data: 2013-12-17 20:46:18
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > A może jednak plastikowe kanały spiroflex / uniflex ? Łatwiej to to
    > się układa, znacznie łatwiej.

    nie znam, warto ukryc duzo rur w przestrzeniach skoskow i podlogi stryszku...

    pamietac by 2 pietro tak zrobic by bylo miejsce na podlogkowe i jakies rury pod
    wylewka a okna/drzwi odpowiednio wyzej osadzic!

    alarm, odkurzacz i mozna zyc.

    > Rozdzielacz do podłogówki (500zł) podłączony bezpośrednio do kotła
    > kondensacyjnego i będzie hulać!

    dziala super, okna 3 szybkowe i ogromne a w domu cieplo jak w uchu

  • 6. Data: 2013-12-17 22:21:24
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-17 18:10, forestdumb pisze:
> [...]
    >
    > Budujesz nowe i grzejniki? Nie badz smieszny, na podlogowce odczuwalne
    > cieplo jest tak duze ze 21 na regulatorze to za duzo, w podkoszulku

    Bez jaj, jak 21 to 21. No chyba, ze byles eskimosem.

    > Grzejniki to zlo, taki cholerny grat i nie chciany
    > mebel a ten przyjarany kurz... przemysl to bo raz sie buduje.

    Chyba jakis stary dom porownujesz...

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2013-12-17 22:26:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-16 21:55, Luk pisze:

> [...]
    > jakiś pomysł jak można by polepszyć izolację nie
    > zmniejszając wysokości pomieszczeń na poddaszu? A może tyle wystarczy?

    Wystarczy jesli zastosujesz najlepsze na rynku welny. Choc i tak
    osobiscie uwazam, ze tanimi welnami nawet polmetrowej grubosci nie da
    sie skutecznie ocieplic poddasza.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2013-12-18 07:46:43
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > uwazam, ze tanimi welnami nawet polmetrowej grubosci nie da sie skutecznie

    Kupiłem już Izovera 0,035 Profit mata 15+5. W takim razie może dołożę
    jeszcze jedną warstwę 5 najlepszej na rynku 0,028?? ale z wysokością będzie
    bieda. Chyba żebym uciekł na grubości styropianu na stropie... ale dawać
    mniej niż 5 cm? Albo wylewkę cieńszą i zazbroić?

  • 9. Data: 2013-12-18 08:17:17
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

> [...]
    > tylko dać tej wełny więcej.
    > No i rozumiem, że ocieplenia ścian jeszcze nie masz? Też nie żałuj

    Na poddaszu będzie pralnio-suszarnia, moja kanciapa robocza, garderoba i
    reszta otwarta.
    Nie ma chyba dobrego rozwiązania jak to ugryźć... będzie nisko szlag trafił.
    Ocieplenia na elewacje 15 cm chce dać na podłogę na gruncie też 15.

> [...]
    > do porządnych okien dębowych dopłacę tylko 10% w porównaniu z porządnymi

    A jakoś nie brałem pod uwagę drewnianych okien... Drewniane okna kojarzą mi
    się z minioną epoką i bylejakością ale pewnie teraz to ameryka? W starym
    domu wymianiałem 2 razy drewniane a potem kitowanie i malowanie... Ale
    rozglądnę się też za drewnianymi.
    Po nowym roku zrobię jeszcze kilka wycen, znajomi brali w zimie i dostali
    dodatkowe upusty - a montaż na wiosne.

    > Nie kombinuj - zrób wszędzie podłogówkę.
    > Wcześniej nie byłem pewien swego wyboru - odkąd uruchomiłem podłogówkę,
    > polecam ją każdemu (Ale nie przymuszam! :))

    Jeśli podłogówka to z kondensatem tylko? Warta skórka za wyprawkę?
    Faktycznie są oszczędności na późniejszym użytkowaniu? Czy będzie się to
    zwracać przez 15 lat a potem się okaże ze już kocioł trzeba wymieniać? :)
    Zasobnik cwu osobno planuję wziąć 120-150 l (na 3 osoby) instalacja
    wodociągowa z cyrkulacją.

  • 10. Data: 2013-12-18 11:29:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-12-18 07:46, Luk pisze:

    > Kupiłem już Izovera 0,035 Profit mata 15+5.

    Nie znam tej welny, ale parametry na dzien dobry sa dobre. Pytanie jak
    ze sztywnoscia welny.

> [...]
    > będzie bieda. Chyba żebym uciekł na grubości styropianu na stropie...
    > ale dawać mniej niż 5 cm? Albo wylewkę cieńszą i zazbroić?

    Strop jest miedzy pomieszczeniami mieszkalnymi?

    Pozdro.. TK