eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePękł przewód kominowy z kamionki - Jest jakiś ratunek? › Re: Pękł przewód kominowy z kamionki - Jest jakiś ratunek?
  • Data: 2013-09-22 12:51:29
    Temat: Re: Pękł przewód kominowy z kamionki - Jest jakiś ratunek?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:523ebc41$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mógłbyś zdecydować o czym piszesz?

    Odpowiadam na konkretne pytanie jakie zostało mi zadane.

    > Bo kogutek zadał Ci złe pytanie (chyba mu się pokiełbasiło)
    > Ja bym zapytał po czym odróżniasz kwasówkę od żarodopornej?
    > Bo wg mnie organoleptycznie jest to niemożliwe.
    > Prawie ten sam skład i własności.

    To zależy.
    Są stale żaroodporne, ale nie kwasoodporne. Wyglądają podobnie jak
    zwykła stal węglowa, szara, bez połysku i posiadają strukturę
    ferrytyczną, czyli są przyciągane przez magnes. Tu systemy wykonuje się
    z blach o grubościach 2-3mm.

    Są także stale żaro i kwasoodporne i tu faktycznie jest problem z
    odóżnieniem. Te są jednak bardzo drogie w tym przypadku musimy zaufać
    producentowi, bo faktycznie trudno jest odróżnić oceniając wygląd.
    Jednak należy pamiętać, że systemy z kwasówki robi się cienkie 0,5 do
    1mm, zaś z żaroodpornej powyżej 1mm i tu możemy z dużym
    prawdopodobieństwem przyjąć, że to co poniżej 1mm to kwasówka, a to co
    powyżej 1mm to żaroodporna. Takie się wykonuje, bo takie jest
    zapotrzebowanie rynku.
    W jednym i drugim przypadku są to stale austenityczne, czyli takie,
    których magnes nie przyciąga.