    From: "johnny" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Pelargonie
    Date: Sat, 2 May 2009 23:00:35 +0200

    Użytkownik "Maciej" pyta:

    > Czy ktoś mógłby mi doradzić. Na wielu domkach widzę korytka pełne
    > pięknych, bujnych pelargonii, i też chciałbym takie mieć. Od lat kupuję
    > pelargonie, sadzę, nawożę, podlewam, i nie chcą rosnąć, są rzadkie i
    > rachityczne. Na czym więc polega tajemnica pięknych pelargonii?

    U mnie (chwaląc się oczywiście) pelargonie są jak z żurnala mód. Nie stosuje
    jakiś magicznych sposobów, ale pewne minimum musi być zachowane. Po pierwsze
    sadzonki umieszczam w odkwaszonym torfie, ewentualnie gotowej mieszance do
    pelargoni, ale preferuje torf. Kiedyś szporowałem na ziemi i stosowałem
    ziemie z własnego kompostu. Mimo, jej przesiewania zawsze dostawały mi sie
    do doniczek małe dzdzowniczki, które na koniec sezonu przypominały anakondy,
    a pelargonie były rachityczne, bo korzenie miały zeżrane;-( Po drugie
    sadzonki muszą być jak moja Luba w tlusty czwartek - tłuściutkie i z
    pączkami. Po trzecie umieszczam skrzynki na hakach, ale tak że dno skrzynki
    i cała skrzynka oczywiście jest idealnie prosto! Jest to o tyle ważne, że
    torf, czy w ogóle podloże organiczne, gdy czasami przeschnie robi się
    "skałą" i mimo podlewania, bryła jest sucha na wiór, bo woda sobie spokojnie
    scieka. Więc doniczki stawiamy PROSTO!!! Oczywiście stosuje też nawozenie,
    ale nie przesadzam tutaj z jakimis super drogimi - ot miareczka Florovitu
    podawana z wodą, a raz na miesiąc posypuję "na oko" Azofoską. Jak jest chyc
    to podlewam obficie kazdego dnia, tak że bryła korzeniowa jest cały czas
    wilgotna. Nie dopuszczam do jej przeschnięcia. Przekwitniete kwiaty
    oczywiscie usuwam;-)

    Ot cała tajemnica ;-) Ale sam jestem ciekaw jakie haus numery stosuja inni
    grupowicze

    Zdroofka Johnny