eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie? › Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Subject: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5ce46df3$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 22 May 2019 09:49:22 +0200

    W dniu 2019-05-22 o 07:55, Marek pisze:

    > Widząc że cała Polska  sprzedaje każdemu o połowę  taniej? Jakaś nowa
    > logika handlowa.  Zresztą tą samą cenę proponują instalatorowi.

    Jeżeli to prawda to tylko potwierdzasz to co napisałem wcześniej.

    > Jest plotka że te parametry to chwyt marketingow, pert jest ewolucją
    > pex-* więc nie może być gorszy.

    I tu się w pełni z Tobą zgadzam - to tylko plotka.

    PERT to rura tańsza w produkcji, ale ma gorsze parametry od PEX-a.

    Przy czym masz zasadniczo 3 typy sieciowania PEX:

    PEXa, PEXb oraz PEXc. Z tych 3 typów najlepsze parametry uzyskuje PEXc,
    ale także ta metoda sieciowania rur PEX jest najdroższa, ponieważ jej
    sieciowanie odbywa się w bunkrach ze ścianami o 2m grubości lub w
    bunkrach podziemnych. Wyprodukowane rury są tam przewożone i
    napromieniowywane zazwyczaj wiązką szybkich elektronów rozpędzonych w
    akceleratorze lub też napromieniowywane promieniowaniem gamma, czasami beta.

    Jaka jest różnica między rurą PERT, a rurą PEX.

    PERT to rura z polietylenu o zwiększonej gęstości z dodatkiem
    antyutleniacza (substancji zapobiegającej starzeniu się rury).

    Natomiast rura PEX to nic innego jak rura PERT poddana dodatkowemu
    procesowi sieciowania, które zwiększa wytrzymałość tej rury na ciśnienie
    oraz temperaturę.

    Jak więc widzisz PERT nie jest ewolucją PEX-a. Raczej PEX jest ewolucją
    PERT-a.

    Ale w wielu zastosowaniach PERT w zupełności wystarczy - np. w przypadku
    ogrzewania podłogowego, gdzie ciśnienia nie przekraczają 3 barów, a
    temperatury 50'C.

    Ale jakby nie patrzeć i tak najsłabszym ogniwem przy takiej rurze jest
    klei, który łączy poszczególne warstwy z sobą. Z wszystkich warstw, to
    klej jest najmniej odporny na temperaturę.