  • 1. Data: 2012-12-20 05:08:48
    Temat: Pleśń/Grzyba na ścianie
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Szanowna Grupo
    Mieszkam w mieszkaniu w bloku.
    Nademną jest jeszcze kolejne mieszkanie z balkonem.
    Wczoraj zauważyłem pleśń/grzyb na rogu dwóch zewnętrznych ścian i sufitu.
    Prawdopodobnie przecieka woda przez balkon u góry.
    Pytanie co robić zwłaszcza że temp poniżej 0.

  • 2. Data: 2012-12-20 07:07:55
    Temat: Re: Pleśń/Grzyba na ścianie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bolko wrote:
> [...]
    > sufitu. Prawdopodobnie przecieka woda przez balkon u góry.
    > Pytanie co robić zwłaszcza że temp poniżej 0.

    nie koniecznie przeciekanie...

    może byc też przemarzanie i w narożu sie kondensuje woda.

  • 3. Data: 2012-12-20 09:06:38
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 07:07:55 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > nie koniecznie przeciekanie...
    >
    > może byc też przemarzanie i w narożu sie kondensuje woda.

    Sprawdzić, czy wentylacja jest sprawna. Grzyby masz wszędzie i zawsze
    dookoła siebie - objawiają się na ścianach, gdy stworzysz im odpowiednie
    warunki. W rogach zazwyczaj masz zimniej - temperaturę ściany można łatwo
    sprawdzić.
    Mostki cieplne + kiepska wentylacja + zamknięta jak puszka mieszkanko =
    grzyb murowany.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2012-12-20 09:19:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Pytanie co robić zwłaszcza że temp poniżej 0.

    Teraz możesz tylko wentylować najwięcej jak się da.
    Jeśli budynek nowy to jest w nim sporo wilgoci technologicznej w następnym
    sezonie może być już ok.
    Jeśli stary to na wiosnę przydałoby się odizolować jakoś tę płytę balkonową.
    Oczywiście o ile to nie przeciek jakiś.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-12-20 09:46:01
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 05:08:48 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > Prawdopodobnie przecieka woda przez balkon u góry.
    >
    > Pytanie co robić zwłaszcza że temp poniżej 0.

    Grzyba zetrzeć. Mozna pomalować antygrzybem czy innym podobnym środkiem. Pomalować.
    I w między czasie grzać, wietrzyć. Podczas gotowania wentylować.
    Jeśli nie ma okapu nad kuchnią to zainstalować i zrobić wywiew na zewnątrz.

  • 6. Data: 2012-12-20 12:11:39
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Czesc ;-)

    >Mieszkam w mieszkaniu w bloku.
    >Nademną jest jeszcze kolejne mieszkanie z balkonem.
    >Wczoraj zauważyłem pleśń/grzyb na rogu dwóch zewnętrznych ścian i sufitu.
    >Prawdopodobnie przecieka woda przez balkon u góry.

    ??????

    Skad taki wniosek...

    Czy podczas ulewnych deszczy lala sie woda
    do mieszkania ?

    Wg mnie przyczyna jest zupelnie inna..

    >Pytanie co robić zwłaszcza że temp poniżej 0.

    Isc do sasiada i zobaczyc te miejsca, wg mnie
    najwzyczajniej w swiecie one przemarzaja, wychladzaja sie i
    stad powstaje wilgoc w rogu mieszkania.
    To nie jest grzyb czy tez pleśn to po prostu brzydko wygląda.

    Teraz nic nie zrobisz, poczekaj do lata.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-12-20 12:15:15
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Franc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mostki cieplne + kiepska wentylacja + zamknięta jak puszka mieszkanko =
    > grzyb murowany.

    Taaa, a skad niby ma byc grzybnia ??

  • 8. Data: 2012-12-20 12:54:41
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Skad taki wniosek...
    Pierwsze skojarzenie.
    Budynek ma pieć lat.
    Ze względu na synów jest ciepło i wilgotno (pranie + gotowanie)
    Więc pierwsze pomyślałem o pleśni

    > Czy podczas ulewnych deszczy lala sie woda
    > do mieszkania ?
    Nie, pojawiło się TO przedwczoraj.

    > Wg mnie przyczyna jest zupelnie inna..O
    > najwzyczajniej w swiecie one przemarzaja, wychladzaja sie

    Na spokojnie po zastanowieniu chyba to jest przemarzanie.

    Pytanie co mogę/powinnienem zrobić?

  • 9. Data: 2012-12-20 12:56:37
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-20 12:15, Adams pisze:

    > Użytkownik "Franc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Taaa, a skad niby ma byc grzybnia ??

    Z powietrza, wody, oddechu, ciała - to wszędobylskie stworzenie.
    A grzyb nawet nie widoczny może "wędrować" po ścianie nawet kilkanaście
    metrów.

    Ariusz

  • 10. Data: 2012-12-20 13:20:22
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 12:54:41 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Na spokojnie po zastanowieniu chyba to jest przemarzanie.
    >

    > Pytanie co mogę/powinnienem zrobić?

    Zasadniczo to sprawdzić wentylację, często wietrzyć itp. co było już napisane
    wcześniej.
    Jako szybką reakcję (do czasu naprawienia wentylacji) możesz zrobić to co ja czyli:
    - zeskrobać paskudy i pomalować preparatem grzybobójczym
    - postawić w strategicznych punktach pochłaniacze wilgoci.
    Do wiosny powinno wystarczyć, a w przyszłym roku popraw wentylację i będzie ok.

    --
    ZZ@private