    From: "4cx1000" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta indukcyjna
    Date: Fri, 1 Nov 2013 15:07:58 +0100
    <7...@g...com>
    <5272dc41$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5273a53d$0$2176$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    news:5273a53d$0$2176$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale "normalny, handlowy produkt" powinien być "sprzedawany w tradycyjny
    > sposób" w przynajmniej jednym z kilku dużych sklepów meblowych/budowlanych
    > z wyposażeniem kuchni.
    > Wychodzi na to, że jednak Niemcy albo kiepsko zarabiają albo już nie są w
    > zachodniej Europie. Bo nie potrafię inaczej wytłumaczyć sobie dlaczego te
    > "cudeńka" nie są u nich ogólnodostępne.

    Właśnie sobie pozwoliłem cały poranek prześledzić rózne fora niemieckie i
    stwierdziłem że u nich w większości ofer sklepów nie ma tych urządzeń
    Są wśród niemieckich forumowiczów a jakze, także przeciwnicy uważający że
    urządzenia te są po prostu za drogie, nawet na niemiecką kieszeń :)
    Widać że po jakimś czasie w wątek wpadają klakierzy naganiacze. Są też
    użytkownicy których łatwo rozpoznać bo nie stosują wyuczonego nazewnictwa,
    ci uczciwie piszą o wadach i zaletach.

    Wróćmy do sensu stosowania tych wynalazków. Na obiad dzisiaj u mnie
    pomidorowa, na drugie dzwonki z rekina. Smażyłem tylko przez chwilę z
    włączonym wywietrznikiem, gdyż stwierdziłem że naturalny ciąg jaki wytwarza
    komin wentylacjyjny w zupełności wystarcza do pochłonięcia oparów. Tak jest
    często, czasem tylko przy słabym ciągu jak kiepska pogoda jest trzeba
    włączać wyciąg.
    Gdybym smażył na wynalazku bora to niestety ale na naturalny ciągu komina
    nie małbym co liczć i musiałbym włączyć wyciąg i robić to zawsze.
    To oznacza, że traciłbym kolejne złotówki na prąd do wentylatora który nie
    jest małej mocy skoro według marketingowców mieli 400m3/h i wytwarza pęd
    4m/s.
    Przewijają się też w wątkach opisy problemów natury technicznej jeśli
    chodzi o zabudowę i swobodę wykorzystania przestrzeni szafki w której to się
    znajduje.

    Podsumowując. Urządzenie jest warte w rzeczywistości nie więcej niż 3tys zł.
    Zastosowanie nawej najszlachetniejszej stali nie daje powodu aby miało
    kosztować ponad 13tys zł.