  • Data: 2015-02-02 00:37:59
    Temat: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-01 o 08:41, Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski pisze:
    > Chcę kupić rodzicom prezent w postaci suszarki gazowej.
    > Kupić nie problem, ale probllem jest znaleźć jakiegoś pana Zenka czy Kazia który by
    podłączył to wszystko do istniejących instalacji.
    > Jak do tej pory. od wielu dziesięcioleci, nie było problemu aby podłączyć to i owo
    aby coraz to starszym rodzicom ułatwić żywot.
    > Zapytałęm jednego znajomego czy w ramach wolnego czasu udałby się pod wskazany
    adres i zamontował to co trzeba.
    > Ten mi wysakuje iż nie ma uptrawnień i nie tylko z tego powodu nie może :(

    Ja dla przykładu mam stosowne uprawnienia gazowe i elektryczne, ale nie
    wykonuję usług w ramach "wolnego czasu". Ustalam termin wykonania i
    biorę za to normalne wynagrodzenie :)
    Wybacz, ale odnoszę wrażenie, że dotychczasowe relacje pomiędzy Tobą, a
    Twoim znajomym nie były dla niego zbyt korzystne.

    > Dziwne, co prawda nie było to wczoraj ani rok temu, ale do montażu junkersa a
    wcześniej kuchni gazowej, uprawnień nie potrzebował...

    Tego typu "uprawnienia" trzeba odnawiać co 5 lat, zdając płatne
    egzaminy. Może mu się skończyły i zrezygnował z odnawiania, bo mu się to
    nie opłaciło, albo po prostu nie chce już wykonywać takich usług jako
    "znajomy w wolnym czasie".

    > Suszarka ma się znaleźc w piwnicy domu jednorodzinnego, należy dokupić i wstawić ze
    dwa może trzy metry rury gazowej, rura pół cala, do tego poprowadzić ze 2 lub 3
    metry kabla plus gniazko, wydech wrzuciłbym elastyczną rura karbowaną przez
    piwniczne okno.

    > Czy naprawdę potrzeba aż tyle zachodu aby podłączyć tak zwykłe urządzenie?

    Aby to wykonać zgodnie z obowiązującym prawem, musi zostać wykonany
    projekt nowej instalacji gazowej oraz odprowadzenia spalin.
    Poprowadzenie przewodu elektrycznego wymaga natomiast wykonania projektu
    instalacji elektrycznej.
    Do wykonania takich instalacji potrzebne są uprawnienia budowlane w
    zakresie projektowania adekwatnie gazowych i elektrycznych instalacji.
    Ponadto aby można było wyprowadzić spaliny przez ścianę to moc grzewcza
    urządzenia nie może przekroczyć 21kW. W przypadku, gdy moc tego
    urządzenia jest większa to odprowadzenie spalin wymaga wykonania komina.
    Poza tym wyrzut spalin nie może się odbywać byle jaką "karbowanką". Musi
    to być rura nierdzewna i odpowiednio szczelna.

    Jak więc widzisz nie jest to takie proste.
    Osobiście radzę kupić suszarkę elektryczną, bo będzie z jej podłączeniem
    mniej problemów i mniejsze koszty.