    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłączenie kominka ...
    Date: Mon, 01 Aug 2011 14:01:45 +0200

    > Komin mam zbudowany z cegły. Dziura w gazobetonie (łącząca salon z
    > kominem) ma szerokość 14cm , więc trzeba będzie ją powiększyć do 18cm.
    > Wyczytałem że dziurę później zalepić zaprawą szamotową i to
    > wszystko ....
    >
    > Kupiłem także silikon to montażu kominków. Czy rury trzeba dodatkowo
    > uszczelniać silikonem ?
    >
    > Jak wygląda połączenie rury z wkładem ?
    > Wkładając rurę do kominka jest pewien luz. Czy wylot z kominka jakoś
    > specjalnie się uszczelnia ?
    >
    > Zabudowę planuję w przyszłości (jak będzie czas). Na razie kominek ma
> [...]

    Nie wiem kto Ci radził zalepić wszystko zaprawą szamotową? Specjalistą
    nie jestem jednak już na etapie robót miałem problem z kominkiem i
    przyłączeniem i był u mnie specjalista z fabryki CJBlok, który wszystko
    wyjaśnił co i jak, wprawdzie komi systemowy ale pewnie zasada ta sama.

    Stal inaczej się rozszerza niż ceramika - w twoim przypadku cegła i
    zaprawa. Dlatego wszelkie połączenia na ciasno i twarde odpadają.
    Mi poradził abym rurę z kominem połączył za pomocą sznura i tak
    zrobiłem. Dodatkowo wszystko Opatuliłem wełną mineralną, która pozostała
    mi z kominów. same rury stalowe miedzy sobą mogą pracować więc klejenie
    ich silikonem o ile nie jest to jakiś elastyczny nie ma sensu bo i tak
    popęka. Silikon (a właściwie uszczelniacz), który ja miałem po
    wyschnięciu i wygrzaniu tworzy coś w rodzaju ceramiki i jest dość twardy.

    Dość logiczne jest by nie łączyć stali z innym materiałem na sztywno bo
    i tak przy wysokiej temp. to połączenie szlag trafi, a na dodatek, tak
    jak było to u mnie, uszkodziło ceramikę, której kawałek musiałem wyciąć
    i zastąpić ją nową.

    Już dwa lata palę w kominku i nie mam żadnych oznak nieszczelności -
    sznury penie już tak są "zapaćkane" sadzą, że nie przepuszczą niczego :)

    Same rury wkładasz jedną w drugą i to powinno wystarczyć, w zasadzie jak
    to zasilikonujesz i pęknie to nic nie zmieni. Dziurę do komina wytnij
    większą niż by wymagała rura, całość radzę połączyć za pomocą sznura. A
    zrobisz jak uważasz.

    Nie uważam, że ten sposób który podaję jest jeden właściwy ale wydaje
    się dość rozsądny.

    Ariusz