    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Podlewanie kwiatków doniczkowych?
    Date: Sun, 18 Jan 2009 20:48:43 +0100

    Dnia Sun, 18 Jan 2009 10:54:58 +0000 (UTC), Tomasz Roskal napisał(a):

    > Pytanie odnośnie podlewania kwiatów - od góry, czy do podstawki?
    > U mnie w domu zawsze podlewało się do podstawek, u żony do ziemi.
    > Która opcja jest dla kwiatów zdrowsza? U mnie mówiło się, że
    > podlewanie od góry powoduje wypłukiwanie wszystkich wartości
    > odżywczych z gleby.
    > Dodatkowo wydaje mi się że podlewanie do podstawki zapewnia lepsze
    > nawilżenie pomieszczenia.

    Do podstawki, tylko sprawdź, czy jest dziurka w dnie doniczki.
    Ziemia nawilgnie wolno i tyle, ile jest zdolna wchłonać - nie ma
    niebezpieczeństwa przelania sie wody z podstawki na parapet i podłogę - w
    razie konieczności wystarczy dolać drugą porcję.
    Poza tym zauwazyłam, że kiedy podlewam do podstawki, wierzchnia warstwa
    ziemi nie jest mocno nawilżona albo wcale i dzięki temu nie pleśnieje, co
    się często zdarza, kiedy stosowane jest kupne podłoże do doniczek.