  • 1. Data: 2009-01-18 10:54:58
    Temat: Podlewanie kwiatków doniczkowych?
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Pytanie odnośnie podlewania kwiatów - od góry, czy do podstawki?
    U mnie w domu zawsze podlewało się do podstawek, u żony do ziemi.
    Która opcja jest dla kwiatów zdrowsza? U mnie mówiło się, że
    podlewanie od góry powoduje wypłukiwanie wszystkich wartości
    odżywczych z gleby.
    Dodatkowo wydaje mi się że podlewanie do podstawki zapewnia lepsze
    nawilżenie pomieszczenia.

  • 2. Data: 2009-01-18 13:30:27
    Temat: Re: Podlewanie kwiatków doniczkowych?
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2009-01-18 11:54, Tomasz Roskal wrote:
    > Pytanie odnośnie podlewania kwiatów - od góry, czy do podstawki?

    Od góry.

    > Która opcja jest dla kwiatów zdrowsza?

    Moim zdaniem do ziemi - w ten sposób lepiej się nawilża całą
    kubaturę ziemi w doniczce niż przez małą dziurkę w doniczce,
    roślince łatwiej pracować całym systemem korzennym.

    > podlewanie od góry powoduje wypłukiwanie wszystkich wartości
    > odżywczych z gleby.

    Hm, to chyba tak właśnie ma działać? Roślinka wciąga wodę, a z nią
    wypłukane z gleby wartości odżywcze? Chyba, że masz na myśli
    przeciekanie wlanej od góry wody do podstawki? Ale nawet wtedy
    nie wiem ile i jak długo trzeba by tą wodę lać... Wody do ziemi
    należy lać tyle, żeby nie wyciekała do podstawki. Tzn. ja tak
    robię, niekoniecznie tak należy... ;-)

    > Dodatkowo wydaje mi się że podlewanie do podstawki zapewnia lepsze
    > nawilżenie pomieszczenia.

    Pomieszczenia tak, roślinki nie.

    --
    mrg

  • 3. Data: 2009-01-18 19:48:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2009 10:54:58 +0000 (UTC), Tomasz Roskal napisał(a):

> [...]
    > odżywczych z gleby.
    > Dodatkowo wydaje mi się że podlewanie do podstawki zapewnia lepsze

    Do podstawki, tylko sprawdź, czy jest dziurka w dnie doniczki.
    Ziemia nawilgnie wolno i tyle, ile jest zdolna wchłonać - nie ma
    niebezpieczeństwa przelania sie wody z podstawki na parapet i podłogę - w
    razie konieczności wystarczy dolać drugą porcję.
    Poza tym zauwazyłam, że kiedy podlewam do podstawki, wierzchnia warstwa
    ziemi nie jest mocno nawilżona albo wcale i dzięki temu nie pleśnieje, co
    się często zdarza, kiedy stosowane jest kupne podłoże do doniczek.

  • 4. Data: 2009-01-19 07:11:39
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Tomasz Roskal'
    Wpis z dnia 18-01-2009:

    > U mnie w domu zawsze podlewało się do podstawek, u żony do ziemi.
    > Która opcja jest dla kwiatów zdrowsza?

    To zależy od gatunku kwiatów:

    ,,Przy podlewaniu należy postępować według zasady:

    Cyclamen, Sinningia. Streptocarpus i Saint-paulia podlewa się od dołu,
    ponieważ ich łodygi i liście łatwo gniją, kiedy są zwilżane. Rośliny z
    mięsistymi, skórzastymi i twardymi liśćmi i pędami wymagają mniej wody niż
    rośliny o delikatnych liściach.

    Rośliny gromadzące wodę: Beaucarnea, suku-lenty, Kalanchoe. Sanseińeria i
    palmy podlewa się dopiero wtedy, gdy powierzchnia ziemi jest sucha. Wówczas
    podlewa się tak obficie, żeby woda dotarta do korzeni, które znajdują się
    blisko dna doniczki. Nadmiar wody należy wylać z podstawki."

    (http://kwiaty24.org/podlewanie-kwiatow/)

    --
    TomaSz.

  • 5. Data: 2009-01-21 10:49:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2009 08:11:39 +0100, TomaSz. napisał(a):

> [...]
    > podlewa się tak obficie, żeby woda dotarta do korzeni, które znajdują się
    > blisko dna doniczki. Nadmiar wody należy wylać z podstawki."

    Jak sie podleje do podstawki, to podsiąkanie wody zapewni spełnienie
    wszystkich wymaganych dla wszystkich roslin kryteriów :-)
    W sumie jest to dyskusja o kwadraturze koła.

  • 6. Data: 2009-01-21 11:36:28
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 21 Sty, 11:49, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > W sumie jest to dyskusja o kwadraturze koůa

    Pi razy oko?

    Jakies izraelskie kodowanie?

  • 7. Data: 2009-01-21 13:03:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 03:36:28 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Pi razy oko?
    >
    > Jakies izraelskie kodowanie?

    A nie wiem, może izraelskie albo eskimoskie - czasem samo mi się w czytniku
    przestawia.

  • 8. Data: 2009-01-21 13:06:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 14:03:43 +0100, Ikselka napisał(a):

    > A nie wiem, może izraelskie albo eskimoskie - czasem samo mi się w czytniku
    > przestawia.

    Już wiem, dlaczego: mój przedpiśca miał iso-8859-13, a chyba mam ustawione
    w czytniku, aby przy odpowiadaniu używac kodowania takiego, jak osoba,
    której odpowiadam.
    A Ty jesteś przeczulony jednokierunkowo - w sumie to ja bym miała na mysli
    kodowanie jednego z wymarłych plemion południowoafrykańskich, a Ty akurat
    izraelskie :->.

  • 9. Data: 2009-01-22 07:11:37
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Ikselka'
    Wpis z dnia 21-01-2009:

    > Już wiem, dlaczego: mój przedpiśca miał iso-8859-13, a chyba mam ustawione
    > w czytniku, aby przy odpowiadaniu używac kodowania takiego, jak osoba,
    > której odpowiadam.

    Faktycznie, że to mi się coś przestawiło - nawet nie wiedziałem, że takie
    kodowanie istnieje :) A to przez reinstalkę systemu. Już poprawiłem.
    Przepraszam, to się więcej nie powtórzy. :)

    --
    TomaSz.

  • 10. Data: 2009-01-22 15:43:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 08:11:37 +0100, TomaSz. napisał(a):

> [...]
    > kodowanie istnieje :) A to przez reinstalkę systemu. Już poprawiłem.
    > Przepraszam, to się więcej nie powtórzy. :)

    Nic się nie stało, to się zdarza, nie ma sprawy :-)