  • 1. Data: 2009-01-17 11:56:38
    Temat: płyta indukcyjna
    Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl>

    Witam, mam zagwozdkę, może pomożecie?

    Chcę kupić płytę indukcyjną. Zastanawiam się, czy mają to być 4
    palniki indukcyjne czy może dwa indukcyjne i dwa zwykłe. Chodzi o
    garnki. Mam czadowe nie przywierające garnki z teflonem, idealne do
    powideł i innych tego typu rzeczy, ale niestety nie są ze stali i nie
    będą działały z palnikami indukcyjnymi. Nie używam ich na co dzień,
    ale jednak używam i chciałabym nadal. Ze względu na ograniczoną
    przestrzeń w kuchni nie chciałabym też kupować jakiejś dodatkowej
    małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre
    rozwiązanie?

    I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
    prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
    doświadczenia - mit to czy prawda?

    Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    LL

  • 2. Data: 2009-01-17 12:08:05
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > przestrzeń w kuchni nie chciałabym też kupować jakiejś dodatkowej
    > małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre

    jak gotujesz w domu obiady dla rodziny, to i 4 pola to za mało :-)
    więc jak chcesz indukcję, to warto 4 polową, do tych twoich czaderskich
    garnków, których rzadko używasz, wystarczy specjalna podkładka grzewcza, na
    której możesz stawiać garnki odporne na indukcję

    > I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
    > prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
    > doświadczenia - mit to czy prawda?

    tu nie chodzi o doświadczenia, ani mity czy prawdy, indukcyjne są
    oszczędniejsze z powodu braku strat energii na ogrzewanie płyty, spirali i
    czegoś tam jeszcze...

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 3. Data: 2009-01-17 13:43:24
    Od: "Akna" <a...@s...pl>

    Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > garnków, których rzadko używasz, wystarczy specjalna podkładka grzewcza,
    > na której możesz stawiać garnki odporne na indukcję
    Czy wiesz gdzie można kupić taką podkładkę?

    A co do samej kuchni indukcyjnej - używam i jestem zadowolona. Gaz akurat w
    moim mieszkaniu nie był możliwy do użycia.
    Na Twoim miejscu przebolałabym te garnki do powideł i kupiła 4 palnikową.

    Pozdrawiam,
    Akna

  • 4. Data: 2009-01-17 15:19:07
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Czy wiesz gdzie można kupić taką podkładkę?

    chociażby tutaj:
    http://www.allegro.pl/item516810293_podkladka_adapta
    cyjna_do_indukcji_19cm_bg_2224.html

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-01-17 15:53:20
    Od: maxter <m...@w...pl>

    Dnia 17-01-2009 o 13:08:05 robert <r...@s...pl> napisał(a):

    > jak gotujesz w domu obiady dla rodziny, to i 4 pola to za ma?o :-)
    > wiec jak chcesz indukcje, to warto 4 polow?, do tych twoich czaderskich
    > garnków, których rzadko u?ywasz, wystarczy specjalna podk?adka grzewcza,
    > na
    > której mo?esz stawiaae garnki odporne na indukcje

    > tu nie chodzi o do?wiadczenia, ani mity czy prawdy, indukcyjne s?
    > oszczedniejsze z powodu braku strat energii na ogrzewanie p?yty, spirali
    > czego? tam jeszcze...

    Witam
    Też byłbym zainteresowany tą "specjalną podkładką grzewczą"Proszę daj
    jakieś namiary
    Pozdr

  • 6. Data: 2009-01-17 16:08:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 03:56:38 -0800 (PST), Lolalny Lemur napisał(a):
    > Chcę kupić płytę indukcyjną. Zastanawiam się, czy mają to być 4
    > palniki indukcyjne czy może dwa indukcyjne i dwa zwykłe.

    Komfort używania palników indukcyjnych szybko sprawi, że te "zwykłe" będą
    Cię tylko wkurzać - w dodatku będziesz miał inne czasy gotowania na różnych
    rodzajach palników... IMHO nie warto.

    > Chodzi o garnki. Mam czadowe nie przywierające garnki z teflonem, idealne
    > do powideł i innych tego typu rzeczy, ale niestety nie są ze stali i nie
    > będą działały z palnikami indukcyjnymi.

    Powtarzam to w sumie dosyć często, ale najzwyklejszy zestaw garnków Ikea365+
    sprawuje się na indukcji (i nie tylko) nad wyraz dobrze... Jeśli chodzi
    o nie przywieranie - ostatnio mieliśmy przykład, krupnik omyłkowo zostawiony
    na gazie na jakieś 6 godzin... Absolutnie nic nie przywarło. Tak samo przy
    robieniu powideł śliwkowych - w jakimś starym garnku z cienkiej stali
    nierdzewnej i jeszcze starszym emaliowanym co chwila przywierało, po
    przelaniu do ikeowskiego można było nareszcie odpocząć od mieszania...

    > małej płyty, żeby ich używać. Myślicie, że kuchnia 2+2 to dobre
    > rozwiązanie?

    Moim zdaniem - nie ;)

    > I jeszcze jedno: wyczytałam, że płyta indukcyjna to 90% oszczędność
    > prądu w stosunku do zwykłej płyty elektrycznej. Jakie są Wasze
    > doświadczenia - mit to czy prawda?

    E, chyba lekkie przekłamanie. Jeśli już, to wydajność indukcji jest
    w okolicach 90% a typowa elektryczna rzędu 60% - liczby wyssane z palca,
    nie chce mi się sprawdzać ale to taki rząd wielkości.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 7. Data: 2009-01-17 17:55:19
    Od: maxter <m...@w...pl>

    Dnia 17-01-2009 o 16:19:07 robert <r...@s...pl> napisał(a):

    > chocia?by tutaj:
    > http://www.allegro.pl/item516810293_podkladka_adapta
    cyjna_do_indukcji_19cm_bg_2224.html

    Witam i dziękuję za podpowiedź,żebym to wcześniej wiedział heh :)

  • 8. Data: 2009-01-17 19:54:09
    Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedzi. A może jeszcze podpowiecie na co uważać przy
    kupnie? Czego nie brać?

    LL

    --
    Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
    *Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

  • 9. Data: 2009-01-17 22:13:26
    Od: "Akna" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki za odpowiedzi. A może jeszcze podpowiecie na co uważać przy kupnie?
    > Czego nie brać?

    Booster tudzież inna funkcja zwiększonej mocy czasami się przydaje-
    zwłaszcza do zagotowania dużej ilości wody, ale nie musisz tego mieć dla
    wszystkich pól.
    Na pewno też dużym ułatwieniem są minutniki dla każdego z pól. Nie muszę
    patrzeć na zegarek przy gotowaniu ryżu czy makaronu.

    Akna

  • 10. Data: 2009-01-17 22:44:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 23:13:26 +0100, Akna napisał(a):

    > Na pewno też dużym ułatwieniem są minutniki dla każdego z pól. Nie muszę
    > patrzeć na zegarek przy gotowaniu ryżu czy makaronu.

    Czytam ze zdziwieniem - ja zamiast na zegarek, patrzę na stan ryżu lub
    makaronu, kiedy się one gotują ;-)