  • 1. Data: 2009-01-16 19:50:41
    Temat: Zabezpieczenie piwnicy - alarm z Allegro
    Od: Siwy <s...@o...usun.peel>

    Witam,

    ponieważ w piwnicy trzymam mojego Unibike'a :) bo w domu nie ma takiej
    opcji, zacząłem zastanawiać się jak zabezpieczyć piwnicę. Drzwi mam dość
    solidne, wykonane własnoręcznie na stoczni w latach jej świetności przez
    mojego dziadka :P. Na Alledrogo znalazłem takie coś
    http://allegro.pl/item521439243_bezprzewodowy_alarm_
    dzwonek_i_sygnaliz_w_jednym.html
    i myślę czy to dobry patent. Z zasięgiem nie powinno być problemu.
    Generalnie chodzi mi o 'ciche' powiadomienie mnie, że coś się na dole
    dzieje. Wtedy biorę pałe i idę na kontrole.
    Może wiecie gdzie można dostać takie gotowe bezprzewodowe zestawy
    alarmowe? Jedyny warunek to fakt, że urządzenie nadawcze (czujka) musi
    mieć własne zasilanie (pewnie bat. 9V), bo w piwnicy jest tylko światło (1
    żarówka na dwie piwnice) zapalane na korytarzu piwnicy.

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 2. Data: 2009-01-16 19:51:46
    Temat: Re: Zabezpieczenie piwnicy - alarm z Allegro
    Od: Siwy <s...@o...usun.peel>

    Dnia 16-01-2009 o 20:50:41 Siwy <s...@o...usun.peel> napisał(a):

> [...]
    > mieć własne zasilanie (pewnie bat. 9V), bo w piwnicy jest tylko światło
    > (1 żarówka na dwie piwnice) zapalane na korytarzu piwnicy.

    Dla upierdliwych dodam, że w żaden sposób nie jestem 'związany' z tą
    aukcją. Po prostu znalazłem ją w opcji "szukaj" :)

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 3. Data: 2009-01-16 20:09:18
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Na Alledrogo znalazłem takie coś
    > http://allegro.pl/item521439243_bezprzewodowy_alarm_
    dzwonek_i_sygnaliz_w_jednym.html i
    > myślę czy to dobry patent. Z zasięgiem nie powinno być problemu.

    własnie o zasięg bym się obawiał, miałem bezprzewodowy dzwonek i siatka
    ogrodzeniowa była dla niego nie do przebicia, teraz mam bezprzewodową nianie
    (taka kamerka i monitorek do monitoringu dzieciaka) i jest problem z
    zasięgiem, podaja że 100m, a poza dom nie wyjdziesz (fakt, że mam dom ze
    szkieletem z profili blaszanych)

    > Generalnie chodzi mi o 'ciche' powiadomienie mnie, że coś się na dole
    > dzieje. Wtedy biorę pałe i idę na kontrole.

    he he, przypomniało mi się jak na osiedlu kiedyś okradali samochody,
    przychodzili kolesie, trącali auto, włączał się alarm, za chwilę przybiegał
    właściciel, choćby i z pałą, ale najważniejsze, z kluczykami w kieszeni...
    :-)

    > Może wiecie gdzie można dostać takie gotowe bezprzewodowe zestawy
    > alarmowe?

    popytaj u dystrybutora prawdziwych systemów alarmowych, będzie pewnie trochę
    drozej, ale pewniej

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 4. Data: 2009-01-19 08:20:38
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Siwy pisze:
    > Witam,
    >
    > ponieważ w piwnicy trzymam mojego Unibike'a :) bo w domu nie ma takiej
    > opcji, zacząłem zastanawiać się jak zabezpieczyć piwnicę.

    Też tak kiedyś próbowałam. Dwa rowery temu. :/

    > http://allegro.pl/item521439243_bezprzewodowy_alarm_
    dzwonek_i_sygnaliz_w_jednym.html

    Ja mam to:
    http://allegro.pl/item522027629_bezprzewodowy_czujni
    k_ruchu_z_sygnalizacja_gw_01.html
    wygląda tak samo, cena tez, tylko jakby inny producent.
    Działa (piwnica - II p.), choć ostatnio raz zadzwoniło na postrach.

    > i myślę czy to dobry patent. Z zasięgiem nie powinno być problemu.
    > Generalnie chodzi mi o 'ciche' powiadomienie mnie, że coś się na dole
    > dzieje. Wtedy biorę pałe i idę na kontrole.

    Gorzej, jak nie będzie Cię w domu w tym czasie.

    pzdr.
    D.

  • 5. Data: 2009-01-19 19:04:44
    Od: Siwy <s...@o...usun.peel>

    Dnia 19-01-2009 o 09:20:38 Dominika Widawska
    <d...@b...man.szczecin.pl> napisał(a):

    > Ja mam to:
    > http://allegro.pl/item522027629_bezprzewodowy_czujni
    k_ruchu_z_sygnalizacja_gw_01.html
    > wygląda tak samo, cena tez, tylko jakby inny producent.

    No tak, firma ORNO coś mi mówi i chyba nawet się zajmują tą branżą.

    > Działa (piwnica - II p.), choć ostatnio raz zadzwoniło na postrach.

    Lepiej na postrach niż wcale.

    > Gorzej, jak nie będzie Cię w domu w tym czasie.

    Niby tak, ale włamy do piwnic są najczęściej w nocy albo nad ranem, a
    wtedy zawsze jestem w domu.

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 6. Data: 2009-01-20 08:01:49
    Od: Mamut <c...@g...com>

    glosny alarm jest raczej bezpieczniejszym rozwiazaniem, no chyba ze
    masz jeszcze kilku sasiadow do pomocy w razie czego. Ze slyszenia wiem
    ze zlodzieje piwnic zawsze szabruja w kilka osob ze wzgledu na to ze
    towar ktory kradna jest zwykle wiekszych rozmarow bo takie sie trzyma
    w piwnicy.

  • 7. Data: 2009-01-20 12:27:08
    Od: mk <d...@t...pl>

    Mam podobny, Zyxel czy jakoś. Zdawał egzamin podczas pilnowania narzędzi
    w komórece gdy nie miała drzwi. Śpisz a tu ding-dong...od razu krew
    zaczyna szybciej krążyć...patrzysz a tu kotek przyszedł na zwiady. Nie
    miał fałszywych alarmów.
    Pdr. M.

  • 8. Data: 2009-01-20 23:46:34
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    > Generalnie chodzi mi o 'ciche' powiadomienie mnie, że coś się na dole
    > dzieje. Wtedy biorę pałe i idę na kontrole.

    A może inne rozwiązanie:
    najtańsza centralka alarmowa zamontowana w mieszkaniu do tego czujka PIR w
    piwnicy plus element powiadamiający o otwarciu drzwi (wyłącznik krańcowy,
    kontaktron etc.). Czujka może alarmować fałszywie wykrywając koty, szczury i
    inne paskudztwa które się do niej zbliżą, ale otwarcie drzwi + czujka już
    będzie dawać do myślenia. Czujkę możesz podłączyć z sygnalizacją sabotażu -
    gdy ktoś przetnie kable - będziesz o tym wiedział. Jeżeli zainwestujesz
    nieco więcej w centralkę, to w momencie naruszenia obszaru chronionego -
    poinformuje cię o tym telefonicznie. Mając w mieszkaniu centralkę możesz też
    chronić mieszkanie.
    Po co cichy alarm ? Niemiłe ci zdrowie i życie w imię nietykalności roweru ?
    Gdy wejdzie ci tam 3-4 sfrustrowanych gówniarzy to pałą nic nie poradzisz,
    zbierzesz mały WPR a oni wezmą twoje klucze i jeszcze pójdą zobaczyć co masz
    w mieszkaniu. Jeżeli będziesz mieć centralę - zainstaluj w piwnicy
    sygnalizator optyczno-akustyczny reagujący na naruszenie drzwi. Jeżeli masz
    okienko - zabezpiecz je także i niech alaram wyje przy jednoczesnym
    naruszeniu okienka i reakcji czujki. Jeżeli trzymałbym w piwnicy cenne
    rzeczy zamontowałbym podwójne drzwi z ochroną tych zewnętrznych.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-01-22 09:35:33
    Od: arek <A...@g...com>

    On 21 Sty, 00:46, "Jackare" <j...@...pl> wrote:
    Temat stary jak piwnice w blokach.

    U mnie na osiedlu spokoj, a u znajomych
    kradli wszystko. Im lepsze drzwi, im lepsza klodka,
    im wiecej drutow wystawalo, tym chetniej.

    W nocy, rano, w srodku dnia, kradli az
    kurz sie podnosil.

    Isc samemu sprawcic, kto kradnie, to troche
    jak sprawdzac jezykiem, czy jest napiecie
    w gniazdku.

  • 10. Data: 2009-01-22 19:32:28
    Od: Siwy <s...@o...usun.peel>

    Dnia 21-01-2009 o 00:46:34 Jackare <j...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > wiedział. Jeżeli zainwestujesz nieco więcej w centralkę, to w momencie
    > naruszenia obszaru chronionego - poinformuje cię o tym telefonicznie.

    Ale w grę wchodzi tylko system bezprzewodowy i niewymagający zasilania
    zewnętrzego (szczególnie ten w piwnicy)

> [...]
    > alaram wyje przy jednoczesnym naruszeniu okienka i reakcji czujki.
    > Jeżeli trzymałbym w piwnicy cenne rzeczy zamontowałbym podwójne drzwi z

    Generalnie wychodzi na to, że trzeba zainwestować w to 'normalne'
    pieniądze, a nie jakieś grosze za pseudoalarmy. Póki co od 10 lat nikomu z
    klatki nie włamali się do piwnicy. Mimo tego przezorny zawsze ubezpieczony.

    --
    Serdeczności,
    Siwy