    From: Siwy <s...@o...usun.peel>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zabezpieczenie piwnicy - alarm z Allegro
    Date: Thu, 22 Jan 2009 20:32:28 +0100

    Dnia 21-01-2009 o 00:46:34 Jackare <j...@...pl> napisał(a):

    > Na Alledrogo znalazłem takie coś
    dzwonek_i_sygnaliz_w_jednym.html

> [...]
    > najtańsza centralka alarmowa zamontowana w mieszkaniu do tego czujka PIR
    > w piwnicy plus element powiadamiający o otwarciu drzwi (wyłącznik
    > krańcowy, kontaktron etc.). Czujka może alarmować fałszywie wykrywając
    > koty, szczury i inne paskudztwa które się do niej zbliżą, ale otwarcie
    > drzwi + czujka już będzie dawać do myślenia. Czujkę możesz podłączyć z
    > sygnalizacją sabotażu - gdy ktoś przetnie kable - będziesz o tym
    > wiedział. Jeżeli zainwestujesz nieco więcej w centralkę, to w momencie
    > naruszenia obszaru chronionego - poinformuje cię o tym telefonicznie.

    Ale w grę wchodzi tylko system bezprzewodowy i niewymagający zasilania
    zewnętrzego (szczególnie ten w piwnicy)

> [...]
    > Po co cichy alarm ? Niemiłe ci zdrowie i życie w imię nietykalności
    > roweru ? Gdy wejdzie ci tam 3-4 sfrustrowanych gówniarzy to pałą nic nie
    > poradzisz, zbierzesz mały WPR a oni wezmą twoje klucze i jeszcze pójdą
    > zobaczyć co masz w mieszkaniu. Jeżeli będziesz mieć centralę -
    > zainstaluj w piwnicy sygnalizator optyczno-akustyczny reagujący na
    > naruszenie drzwi. Jeżeli masz okienko - zabezpiecz je także i niech
    > alaram wyje przy jednoczesnym naruszeniu okienka i reakcji czujki.
    > Jeżeli trzymałbym w piwnicy cenne rzeczy zamontowałbym podwójne drzwi z

    Generalnie wychodzi na to, że trzeba zainwestować w to 'normalne'
    pieniądze, a nie jakieś grosze za pseudoalarmy. Póki co od 10 lat nikomu z
    klatki nie włamali się do piwnicy. Mimo tego przezorny zawsze ubezpieczony.

    --
    Serdeczności,
    Siwy