  • 1. Data: 2009-01-14 16:26:53
    Temat: połysk na jabłku
    Od: " ja" <s...@g...pl>

    pytanko dotyczy przyrody raczej niz domu.
    chodzi o jabłka, a raczej lśniącą skórkę i bardzo sliską, jakby
    nasmarowana oliwą
    lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez
    sprzedawcę?

  • 2. Data: 2009-01-14 16:32:10
    Temat: Re: połysk na jabłku
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 17:26:53 +0100, ja napisał(a):

> [...]
    > nasmarowana oliwą
    > lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

    To naturalny wosk roślinny. Ale sprzedawcy lubią "poprawiać" naturę i
    czasem dokładają od siebie

    T.

  • 3. Data: 2009-01-14 17:30:07
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik " ja" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nasmarowana oliwą
    > lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

    na discovery kiedys byl program o 'produkcji' duzych sliwek od zerwania z
    drzewa do polki sklepowej. W sklad procesu wchodzilo nablyszczanie i
    polerowanie sztucznym woskiem. Pewnie z jablkami to samo robia.

    --
    pozdr Z.

  • 4. Data: 2009-01-14 18:00:43
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:
> [...]
    > drzewa do polki sklepowej. W sklad procesu wchodzilo nablyszczanie i
    > polerowanie sztucznym woskiem. Pewnie z jablkami to samo robia.

    Raczej z pszczelim woskiem ;) Ale tak to prawda inaczej wiele owoców i
    warzyw nie przetrwało by transportu i straty związane z zepsuciem były
    by olbrzymie.

  • 5. Data: 2009-01-14 18:48:20
    Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl>

  • 6. Data: 2009-01-14 19:59:20
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    es_q pisze:
> [...]

    Wosk pszczeli to też chemia i to jaka skomplikowana.
    A ten sztuczny wosk to co to jest?

    AW

  • 7. Data: 2009-01-14 20:19:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > na discovery kiedys byl program o 'produkcji' duzych sliwek od zerwania z
    > drzewa do polki sklepowej. W sklad procesu wchodzilo nablyszczanie i
    > polerowanie sztucznym woskiem. Pewnie z jablkami to samo robia.

    Do jabłek są specjalne maszyny sortujące, myjące, ważące, zabezpieczające i
    nabłyszczające jabłka. To dlatego są one takie ładne w sklepie. Jeszcze do
    niedawna nie było takich maszyn w Polsce, więc od razu było widac które
    jabłka są importowane. Równiez jabłka są zabezpieczane w czasie składowania
    w chłodniach.

  • 8. Data: 2009-01-14 21:00:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 21:19:01 +0100, Boombastic napisał(a):

> [...]
    > jabłka są importowane. Równiez jabłka są zabezpieczane w czasie składowania

    Żeby nie wysychały i nie gniły.

  • 9. Data: 2009-01-14 22:28:20
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > nasmarowana oliwą
    > lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

    Jabłka rosnąc na drzewach są pokryte naturalnym, matowym woskiem, który
    wystarczy wypolerować aby otrzymać piękny połysk. A co tak naprawdę się z
    nimi dzieje od chwili zerwania do wystawienia w sklepie, tego nie wiem. Więc
    kupuję nasze polskie matowe jabłka, bo przynajmniej nie były wiezione przez
    pół świata.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 10. Data: 2009-01-14 22:57:05
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    ja <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > nasmarowana oliwą
    > lub czyms innym tłustym.Czy to naturalne,czy raczej mnadane przez

    Dobry sprzedawca nada taki połysk i śliskość przecierając jabłka szmatką. To
    naturalne. Nikt się nie bawi w sztuczne wybłyszczanie jabłek bo są za tanie.
    Możesz spróbować przetrzeć jabłko szmatką. Wszak doświadczenie jest miarą
    poznania Świata.