  • 1. Data: 2009-01-13 20:23:18
    Temat: Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Witam
    mam staly pomiar temperatury na zewnątrz, na poddaszu (strychu) i w
    pokojach.

    Proszę o opinie na podstawie wykresów czy warto dodać jeszcze wełny
    między sufitem a strychem.
    wykres na zewnątrz
    http://www.wrzuta.pl/obraz/oH5beneeUy/

    wykres na strychu
    http://www.wrzuta.pl/obraz/h11PGxyis0/

    dodam ze w pokojach pod strychem jest ogrzewanie
    temp raczej stala ok 21 stopni.

    michal

  • 2. Data: 2009-01-13 20:28:53
    Temat: Re: Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    usrobo pisze:
> [...]
    >
    > wykres na strychu
    > http://www.wrzuta.pl/obraz/h11PGxyis0/
    >
    > dodam ze w pokojach pod strychem jest ogrzewanie
    musze dodać ze kształt wykresów podobny
    jedynie widać przesunięcie w czasie tej górki.
    różnica temp na zew 6 stopni
    różnica temp na strychu 6 stopni

    ja raczej nie widze sensu dodawac welny ale co wy o tym sądzicie?

    michal

  • 3. Data: 2009-01-14 19:06:22
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > ja raczej nie widze sensu dodawac welny ale co wy o tym sądzicie?

    A co wedlug Ciebie pokazuje wykres ktory sobie sprytnie zmajstrowales ? Jak
    brzmi twoja interpretacja ich sumy ? Dlaczego na ich podstawie nie widzisz
    sensu docieplenia ?

    Kane

  • 4. Data: 2009-01-16 10:03:15
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Kane pisze:

    > A co wedlug Ciebie pokazuje wykres ktory sobie sprytnie zmajstrowales ?
    > Jak brzmi twoja interpretacja ich sumy ? Dlaczego na ich podstawie nie
    > widzisz sensu docieplenia ?
    >
    > Kane

    wg mnie temp na strychu jest proporcjonalna do temp na zewnątrz,
    uwzględniając ze wew jest osłonięte od wiatru na strychu jest tep wyższa
    niż na zew, oczywiście jakaś część ciepła ucieka z pomieszczeń poniżej,
    ale bardzo podobny kształt wykresu zew i wew wskazuje na to ze
    temperatura poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp.
    na poddaszu.

    zle to interpretuje?

    michal

  • 5. Data: 2009-01-16 10:32:45
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp. na poddaszu.

    Nie wiem - ja to interpretuje tak ze przez strop na strych przelatuje stała
    ilość energi
    na tyle duza ze moze go podgrzac nieco ponad temperature otoczenia.
    Osloniecie od wiatru pozwala owa energie zakumulowac (dach), byc moze jest
    jeszcze jakis minimalny zysk od nagrzewajacej sie polaci dachowej (prawde
    mowiac nie wiem czy wystepuje zimą jakikolwiek zysk z tego tytulu - w lecie
    jest olbrzymi). Zaleznie od temperatury zewnetrznej dostarczona energia
    ogrzewa strych do takiej a nie innej temperatury. Ilosc dostarczona z dolu
    jest dosyc stala skoro temperatura ponizej stropu takze jest stała. Nie
    zapomnij o ewentualnych zyskach z komina - jesli nie docieplony to stryszek
    takze nieco podgrzeje.

    Natomiast ILE tej energii jest i czy warto docieplic strop - wg mnie z
    powyzszyc wykresow nie mozna wyciagnac wnioskow w tych kwestiach. Jesli
    ocieplenie stropu jest dokladne i dobrze wykonane to sciagnij jakis program
    do obliczen oporow ciepnych przegrody czy audytu energetycznego - mozna
    policzyc to dosyc dokladnie (kwestie ile ciepla ucieka przez strop).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-01-16 10:55:20
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał

    > ale bardzo podobny kształt wykresu zew i wew wskazuje na to ze temperatura
    > poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp.

    Źle rozumujesz. Podobny kształt wykresów wskazuje jedynie na to, że nie ma
    docieplenia między strychem, a dworem.

    Gdyby temperatura w pomieszczeniach mieszkalnych się mocno wahała, a
    temperatura na strychu pozostawała bez zmian (przy stałej temperaturze na
    zewnątrz oczywiście), to wtedy wskazywałoby to na fakt dobrej izolacji.

    Btw, po co Ci takie dokładne pomiary temperatury na strychu, na zewnątrz i w
    pokojach? Tak z ciekawości pytam... I w jaki sposób je mierzysz? Masz jakieś
    termistory podłączone do komputera? To ciekawa sprawa, może sam bym coś
    takiego zrobił ;)

    Pozdrawiam,
    /\/\\/\/

  • 7. Data: 2009-01-16 11:05:46
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    wolim pisze:
> [...]
    > termistory podłączone do komputera? To ciekawa sprawa, może sam bym coś

    kiedyś nie miałem co robić wiec kupiłem kilka termometrów opartych o
    układ DS18B20, kosztują grosze a są dość dokładne
    +
    swerwer www+lstat

    http://www.ds18b20.friko.pl/program.html

    w tej chwili mam pomiar w 4 punktach
    w salonie na dole
    w sypialni na górze
    na poddaszu (tam jest serwer)
    no i na zewnątrz

    z każdego miejsca na świecie moge sprawdzić jaka mam temp w domu
    dodatkowo jeśli temp. przekroczy jakiś próg np 100st C
    moge wyslać smsa do sąsiadów, rodziny i do mnie że coś jest nie tak,,
    może pożar?

    michal