  • 1. Data: 2009-01-13 11:14:20
    Temat: Jak usunąć naklejki z okien?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam
    Moi wspaniali budowlańcy pozostawili przez bardzo długi okres czasu naklejki
    ochronne na framugach okien (od zewnątrz). Ten długi czas spowodował, że
    teraz nie da się tych naklejek za żadne skarby ściągnać.
    Zastosowałem nawet jakiś preparat do usuwania naklejek (z OBI),
    ale był mało skuteczny.

    Czy ktoś z Was ma jakis skuteczny sposób/ preparat ?

    TinA

  • 2. Data: 2009-01-13 11:30:42
    Temat: Re: Jak usunąć naklejki z okien?
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Rom pisze:
> [...]
    > ale był mało skuteczny.
    >
    > Czy ktoś z Was ma jakis skuteczny sposób/ preparat ?

    Takich spraw to najlepiej samemu pilnować, a nie liczyć na to, że ktoś
    się tym zajmie. Niestety jeżeli te naklejki są tam np jeszcze od lata to
    będzie Ci bardzo ciężko je usunąć.
    Problem był nieraz poruszany na pl.misc.budowanie - szukaj zasobach grupy.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 3. Data: 2009-01-13 12:14:31
    Od: "Aragorn" <a...@i...pl>

    Witam,
    najszybciej i najlepiej to podgrzac suszarka i elegancko sie je usuwa, mysle
    ze teraz to lepiej poczekac do wyzszych temepratur.

    Aragorn

  • 4. Data: 2009-01-13 13:11:58
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 13 Sty, 12:14, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ale był mało skuteczny.
    >
    > Czy ktoś z Was ma jakis skuteczny sposób/ preparat ?

    Label Killer, Label Remover, WD40 i jeszcze jakieś...
    Spróbuj alkoholem izopropylowym - zmywacz do drukarek...

  • 5. Data: 2009-01-15 16:40:26
    Od: Siwy <s...@o...usun.peel>

    Dnia 13-01-2009 o 12:30:42 hephalump <b...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > będzie Ci bardzo ciężko je usunąć.
    > Problem był nieraz poruszany na pl.misc.budowanie - szukaj zasobach

    Dasię. Firma 3M produkuje takie cudo - nazywa się Cleaner Spray. Usuwa
    naprawdę TOTALNIE wszelkie pozostałości po wszelkich rodzajach klejów.
    Sprawdzone osobiście - usunął mi nawet starą, stwardziałą wartwę żywicy.
    Przy tym całkiem ładnie pachnie - taki jakiś cytrusowy. Niestety nie
    kupisz tego w marketach. Można go dostać u lokalnych dystrybutorów firmy
    3M. Poszukaj se info z adresem na www.3m.pl

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 6. Data: 2009-01-16 08:54:38
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Siwy" <s...@o...usun.peel>

    > Dasię.

    Nie dasię.

    Taśma pozostawiona na oknie pcv na dłuższy czas w słońcu zwyczajnie
    wulkanizuje się z ramą okna, czyli trwale się z nią spaja tworząc jedną
    całość.

    To nie jest kwestia kleju, który mocno trzyma, ale właśnie tego
    wulkanizowania się.

    Natomiast w cieniu taśma może być przyklejona do okna zdecydowanie dłużej.
    Ja swoje odkleiłem po 8 miesiącach i schodziły zupełnie normalnie. W słońcu
    usunąłem po kilku/nastu dniach.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2009-01-16 11:20:39
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > całość.
    >
    > To nie jest kwestia kleju, który mocno trzyma, ale właśnie tego

    Da się
    Po roku miałem ciężką walkę z naklejkami na oknie tarasowym od wschodu.
    Tak jak poiszesz zawulkanizowały się.
    Ja sobie poradziłem aceton + ostre narzędzie o prostym ostrzu.
    Była to mordęga ale dało radę

    Adam