  • 1. Data: 2009-01-12 22:43:19
    Temat: włączanie pieca c.o. - opóźnienie zapłonu
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    Witam!
    W kilkunastoletnim piecu dwufunkcyjnym termet, latem wymieniano dysze
    palników (zmiana gazu). No i teraz zimą zauważyłem, że w trybie grzania
    c.o. zachowuje się inaczej, niż przed zmianą. Kiedy pracuje pompa
    obiegowa, temperatura na powrocie spada i w pewnym momencie coś "cyka"
    (zawór, przekaźnik?) i włącza się "duży" płomień. Tylko, że przed zmianą
    dysz, od cyknięcia do zapalenia się dużego płomienia mijały 1-2 sekundy,
    teraz około 8-10 sekund. Czy tak duży czas jest powodem do niepokoju?
    --
    Sendilkelm
    ------------

  • 2. Data: 2009-01-13 21:34:37
    Temat: Re: włączanie pieca c.o. - opóźnienie zapłonu
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    Użytkownik "sendilkelm" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > c.o. zachowuje się inaczej, niż przed zmianą.
    > teraz około 8-10 sekund. Czy tak duży czas jest powodem do niepokoju?

    Jaki był gaz a jaki jest teraz ?
    Czy zapłon następuje wybuchowo, czy zapala się normalnie, tyle że później ?
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2009-01-13 22:51:20
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    Jackare pisze:

    > Jaki był gaz a jaki jest teraz ?
    Był zaazotowany, teraz wysokometanowy.

    > Czy zapłon następuje wybuchowo, czy zapala się normalnie, tyle że
    > później ?
    IMHO w granicach normy, choć zauważalnie głośniej. Pytanie, co oznacza
    "wybuchowo"...

    --
    Sendilkelm