    From: "Kane" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Czy potrzeba docieplenia dachu (WYKRESY) ?
    Date: Fri, 16 Jan 2009 11:32:45 +0100

    > wg mnie temp na strychu jest proporcjonalna do temp na zewnątrz,
    > uwzględniając ze wew jest osłonięte od wiatru na strychu jest tep wyższa
    > niż na zew, oczywiście jakaś część ciepła ucieka z pomieszczeń poniżej,
    > ale bardzo podobny kształt wykresu zew i wew wskazuje na to ze temperatura
    > poniżej strychu (w pokojach) nie ma duzego wpływu na temp. na poddaszu.
    >
    > zle to interpretuje?

    Nie wiem - ja to interpretuje tak ze przez strop na strych przelatuje stała
    ilość energi
    na tyle duza ze moze go podgrzac nieco ponad temperature otoczenia.
    Osloniecie od wiatru pozwala owa energie zakumulowac (dach), byc moze jest
    jeszcze jakis minimalny zysk od nagrzewajacej sie polaci dachowej (prawde
    mowiac nie wiem czy wystepuje zimą jakikolwiek zysk z tego tytulu - w lecie
    jest olbrzymi). Zaleznie od temperatury zewnetrznej dostarczona energia
    ogrzewa strych do takiej a nie innej temperatury. Ilosc dostarczona z dolu
    jest dosyc stala skoro temperatura ponizej stropu takze jest stała. Nie
    zapomnij o ewentualnych zyskach z komina - jesli nie docieplony to stryszek
    takze nieco podgrzeje.

    Natomiast ILE tej energii jest i czy warto docieplic strop - wg mnie z
    powyzszyc wykresow nie mozna wyciagnac wnioskow w tych kwestiach. Jesli
    ocieplenie stropu jest dokladne i dobrze wykonane to sciagnij jakis program
    do obliczen oporow ciepnych przegrody czy audytu energetycznego - mozna
    policzyc to dosyc dokladnie (kwestie ile ciepla ucieka przez strop).

    Pozdrawiam

    Kane