  • 1. Data: 2009-01-13 19:52:47
    Temat: Impregnacja drobnej mozaiki
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    Witam Grupowiczów!

    Zamierzam położyć w kuchni na ścianie drobną mozaikę z białą fugą i
    tak się zasatanawiam, czym by tu można było zaimpregnować tą fugę?
    (krytyczne jest zwłaszcza miejsce wokół kuchenki i zlewozmywaka)
    Wiem, że jest cała gama środków do impregnacji fug, ale z uwagi na
    rozmiary kostki mozaiki i związaną z tym ilość fug, tradycyjny sposób
    odpada... Myślałem raczej o jakimś specyfiku, którym można by było
    pomalować całą mozaikę i później zetrzeć to co zostało na kosteczkach,
    ale czy są takie środki? Tradycyjne oczywiście odpadają (jak sobie
    poczytałem o "przeprawach" z Delfinem... ;-)
    Podpowiedzcie coś :-)
    --
    A.

  • 2. Data: 2009-01-14 00:32:51
    Temat: Re: Impregnacja drobnej mozaiki
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    agent73 pisze:
> [...]
    > ale czy są takie środki? Tradycyjne oczywiście odpadają (jak sobie
    > poczytałem o "przeprawach" z Delfinem... ;-)

    Witaj,

    Ja polecam zamiast impregnacji fugę epoksydową. Odporna na tłuszcz, brud
    i wodę. Aby się nią cieszyć jest warunek, trzeba przestrzegać wszystkich
    zasad technologicznych przy kładzeniu. Wyczyścić dokładnie z resztek
    zaprawy (można użyć specjalnego środka), miejsce na fugę musi być dobrze
    wysuszone (absolutnie nie może być przy kładzeniu styczności z wodą) no
    i dokładnie dobrać proporcje (najlepiej urobić całość tego co w
    zestawie. No i używać odpowiednich narzędzi.

    Ja używałem fugi firmy Mapei, polecam, szczególnie, że w razie
    wątpliwości można zadzwonić do firmy gdzie skierują nas do regionalnego
    doradcy, który nieodpłatnie wszystko wytłumaczy a nawet pomoże położyć fugę!

    U mnie jest w kuchni fuga w kolorze jaśminowym, czyli też bardzo jasna i
    sprawdza się wyśmienicie. Też mam mozaikę w wielkości 2,5x2,5 cm.

    Pozdrawiam,
    Arte

  • 3. Data: 2009-01-14 19:08:09
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 01:32:51 +0100, "Krzysztof W." <k...@o...eu>
    wrote:

    >Ja polecam zamiast impregnacji fugę epoksydową. Odporna na tłuszcz, brud
    >i wodę. Aby się nią cieszyć jest warunek, trzeba przestrzegać wszystkich
    >zasad technologicznych przy kładzeniu.

    [...]
    No właśnie, myślałem o tym, ale nie wiem czy nie sknocę roboty -
    zawsze używałem klasycznego "Atlasa" i w tym mam jako-taką wprawe,
    natomiast z epoksydowymi nigdy nie miałem do czynienia...
    A czy taka fuga po położeniu różni się "na oko" od klasycznych, np.
    fakturą (porowatością)? Czy jast zupełnie matowa?
    --
    A.

  • 4. Data: 2009-01-14 19:22:28
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Tradycyjne oczywiście odpadają (jak sobie
    > poczytałem o "przeprawach" z Delfinem... ;-)
    > Podpowiedzcie coś :-)

    a co jest nie tak z delfinem?
    ja przejechalem nia lazienke, wc i kuchnie :)
    wszystko OK chociaz po 2 latach przydalo by sie zabieg powtorzyc :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 5. Data: 2009-01-14 20:04:09
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 20:22:28 +0100, "Piotrek" <...@...ru> wrote:

    >a co jest nie tak z delfinem?
    >ja przejechalem nia lazienke, wc i kuchnie :)
    >wszystko OK chociaz po 2 latach przydalo by sie zabieg powtorzyc :)

    Jak szukałem środka do impregnacji fug, to ludzie w Internecie pisali,
    że po Delfinie fugi się świecą jak psu... oczy ;-) i że bardzo trudno
    jest doczyścić płytkę jak się pędzelek przypadkiem ześlizgnie z fugi i
    Delfin zaschnie na kafelce... A ja chciałem czymś przejechać całą
    mozaikę żeby nie impregnować każdej fugi oddzielnie (przy kostkach 2
    na 2 cm to przecież byłby koszmar!) i zależy mi na zupełnie matowych
    fugach.
    --
    A.

  • 6. Data: 2009-01-14 20:12:16
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak szukałem środka do impregnacji fug, to ludzie w Internecie pisali,
    > że po Delfinie fugi się świecą jak psu... oczy ;-)

    hmmm ja wiem, nie zauwazylem zeby bylo az tak zle.
    teraz ci na 100% nie powiem, bo to dwa lata temu impregnowalem ale jak sie
    na nie patrze to napewno sie nie blyszcza :)

    > i że bardzo trudno
    > jest doczyścić płytkę jak się pędzelek przypadkiem ześlizgnie z fugi i
    > Delfin zaschnie na kafelce...

    hehehe musialby, byc nawiedziony zeby pedzelkiem nakladac go na fugi.
    normalnie gabka i jazda po plytkach na scianie i podlodze:) potem 24h
    czekalem az wyschnie(nie wiem czy tyle sie musi ale wtedy tam jeszcze nie
    mieszkalem wiec nie byl to klopot) i po robocie.
    po co czyscic plytki z delfina? chyba ze ma ktos jakies udziwnione z jakimis
    wzorkami z innych materialow albo cos.
    niewiem, ja mam dosc normalne plytki i gres w kuchni i delfinem jechalem
    rowno po wszystkim co bylo plytka i fuga :)

    > A ja chciałem czymś przejechać całą
    > mozaikę żeby nie impregnować każdej fugi oddzielnie (przy kostkach 2
    > na 2 cm to przecież byłby koszmar!) i zależy mi na zupełnie matowych
    > fugach.

    wydaje mi sie ze u mojej siostry przy fugach 0,5 cm bylo widac ze sie
    blyszcza :)
    ale u mnie przy jakos tego wogole nie zauwazylem(fugi brazowe i pomaranczowe
    u siostry biale:)
    teraz bedzie niebawem akcja delfin po raz drugi i znowu pojade po calych
    plytkach :) tylko mam nadzieje ze to schnie szybciej bo nie wylacze sobie
    kuchni i lazienki na 24 h :)
    chyba ze do znajomych na weekend wpadne :P

    --
    pzdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-01-15 03:09:12
    Od: "Krzysztof W." <k...@o...eu>

    agent73 pisze:

> [...]
    > zawsze używałem klasycznego "Atlasa" i w tym mam jako-taką wprawe,
    > natomiast z epoksydowymi nigdy nie miałem do czynienia...

    Nie sknocisz, ważne by postępować dokładnie według zaleceń. Gorąco
    polecam też kontakt z doradcą regionalnym jeśli zdecydujesz się na firmę
    Mapei. U mnie przyjechał i zrobił pokaz jak się kładzie jednocześnie
    wykonując wspólnie z moim fachowcem wszystkie ściany kuchni. I jeszcze
    zostawił kombinezon z logiem Mapei. Mojemu fachowcowi pozostał już tylko
    podłoga. :)

    Najważniejsze, to zachować dokładne proporcje masy i utwardzacza
    (najlepiej urobić całe wiaderko), przestrzegać zaleceń czasowych i
    oczyścić kafelki z resztek kleju i poczekać aż wszystko będzie suche
    zanim zacznie się kłaść fugę. No i mieć taką specjalną szorstką matę
    "Scotch-Brite" do zbierania fugi.

    > A czy taka fuga po położeniu różni się "na oko" od klasycznych, np.
    > fakturą (porowatością)? Czy jast zupełnie matowa?

    Jest zupełnie matowa z lekką porowatością, na pierwszy rzut oka nie
    różni się od tradycyjnej dobrej fugi. Jednym słowem bardzo ładnie się
    prezentuje.

    Moi rodzice też w kuchni sobie taką fugę zafundowali i też są zadowoleni.

    Pozdrawiam,
    Arte

  • 8. Data: 2009-01-15 17:26:05
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Thu, 15 Jan 2009 04:09:12 +0100, "Krzysztof W." <k...@o...eu>
    wrote:

    >Jest zupełnie matowa z lekką porowatością, na pierwszy rzut oka nie
    >różni się od tradycyjnej dobrej fugi. Jednym słowem bardzo ładnie się
    >prezentuje.

    To świetnie, może zaryzykuję... ;-)
    Mam jeszcze ostatnie pytanie: czy mógłbym zrobić to, co z fugą
    cementową z uwagi na utrzymanie czystości jest nierealne, a mianowicie
    położyć jasną fugę epoksydową na podłogę? Chodzi zwłaszcza o
    przedpokój (wiadomo: ubłocone buty, śnieg...) Da się to w miarę łatwo
    domyć?
    --
    A.