    From: "Krzysztof W." <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Impregnacja drobnej mozaiki
    Date: Wed, 14 Jan 2009 01:32:51 +0100

    agent73 pisze:
    > Witam Grupowiczów!
    >
    > Zamierzam położyć w kuchni na ścianie drobną mozaikę z białą fugą i
    > tak się zasatanawiam, czym by tu można było zaimpregnować tą fugę?
    > (krytyczne jest zwłaszcza miejsce wokół kuchenki i zlewozmywaka)
    > Wiem, że jest cała gama środków do impregnacji fug, ale z uwagi na
    > rozmiary kostki mozaiki i związaną z tym ilość fug, tradycyjny sposób
    > odpada... Myślałem raczej o jakimś specyfiku, którym można by było
    > pomalować całą mozaikę i później zetrzeć to co zostało na kosteczkach,
    > ale czy są takie środki? Tradycyjne oczywiście odpadają (jak sobie
> [...]

    Witaj,

    Ja polecam zamiast impregnacji fugę epoksydową. Odporna na tłuszcz, brud
    i wodę. Aby się nią cieszyć jest warunek, trzeba przestrzegać wszystkich
    zasad technologicznych przy kładzeniu. Wyczyścić dokładnie z resztek
    zaprawy (można użyć specjalnego środka), miejsce na fugę musi być dobrze
    wysuszone (absolutnie nie może być przy kładzeniu styczności z wodą) no
    i dokładnie dobrać proporcje (najlepiej urobić całość tego co w
    zestawie. No i używać odpowiednich narzędzi.

    Ja używałem fugi firmy Mapei, polecam, szczególnie, że w razie
    wątpliwości można zadzwonić do firmy gdzie skierują nas do regionalnego
    doradcy, który nieodpłatnie wszystko wytłumaczy a nawet pomoże położyć fugę!

    U mnie jest w kuchni fuga w kolorze jaśminowym, czyli też bardzo jasna i
    sprawdza się wyśmienicie. Też mam mozaikę w wielkości 2,5x2,5 cm.

    Pozdrawiam,
    Arte