    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka czy ogrzewanie w płycie?
    Date: Wed, 27 May 2015 09:23:02 +0200

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

    Dnia Tue, 26 May 2015 17:16:17 +0200, Ergie napisał(a):

    > No to nie wiem, jak to cenowo wychodzi, ale pewnie też drożej, a jeśli
    > konstrukcyjnie podobnie to wszelkie wady pozostają: utrudnione prowadzenie
    > instalacji, większa bezwładność cieplna,

    > A czemu to miałaby być wada? Zwłaszcza w połączeniu z dobrą automatyką.

    Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem dobrej automatyki, ale jeśli coś bardziej
    konwencjonalnego niż szklana kula to Cię zmartwię :-)

    Kilkanaście ton betonu nie nagrzeje się i nie ochłodzi szybko niezależnie od
    automatyki. Chłodzenie to nie problem - ot najwyżej zapłacisz minimalnie
    więcej za niepotrzebne grzanie i otworzysz okna, a w przypadku wentylacji
    mechanicznej pewnie nic nie trzeba będzie robić bo automatyczny by-pass o to
    zadba.

    Gorzej z ogrzewaniem:
    - Masz stałą +21 (czy dowolna inna jaką sobie ustawisz, ale stałą) bo nocne
    obniżenia są w praktyce nierealizowalne.
    - Któregoś dnia źle się czujesz i chcesz mieć +23. Ustawiasz na
    sterowniku... i już za 5 godzin masz 23
    - Wcześniejszy powrót z nart wiąże się z powrotem do zimnego domu

    Dlatego bardzo często ludzie łączą to rozwiązanie z kominkiem który pozwala
    szybko podnieść temperaturę. Tylko po co? Po co dzielnie zwalczać problemy
    które w tradycyjnym i w dodatku tańszym rozwiązaniu są mniejsze?

    Pozdrawiam
    Ergie