  • Data: 2019-06-12 22:54:06
    Temat: Re: Podłogówka - jak sterowanie ?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-12 o 07:16, ddddddddddddd pisze:

    > Ze względu na to instalację chcę wymienić całą, piec myślę że też nie
    > jest zbyt oszczędny - i idzie to na "pierwszy ogień", tyle że przy
    > zrywaniu podłóg trzeba już robić remont pomieszczenia, a na to czas i
    > finanse nie pozwalają.

    Niestety takie robienie na raty generuje dodatkowe problemy oraz
    dodatkowe koszty. Gdybyś wszystko wywalił i zrobił wszędzie podłogówki
    to spokojnie całość zasilisz wprost z kotła gazowego i obskoczy to
    wszystko jedna pompa wbudowana w kocioł - czyli masz najprostszy układ.

> [...]
    > kupiłem lodówkę z podłączeniem wody, poszedłem do sklepu i mówię: "mam
    > tu takie coś do lodówki, potrzebuję to podpiąć do rury 25mm." Gość
    > mówi "no to masz to, to i trójnik... zaraz... nie mam trójnika z
    > (zgaduję) 18mm na 25mm, tylko 18/22/22mm, więc ty masz tam rurę 22mm,
    > nie 25mm" - mówię dobra, daj na 22mm, sprawdzę... i faktycznie, źle
    > zmierzyłem ;) od razu sobie pomyślałem że w Polsce nikt by nie zgadł,
    > bo jeden producent by zrobił na 22,3mm a drugi na 22,5mm ;) (z wodą to
    > może przesadzam, ale tak mi się z kanałami wentylacyjnymi skojarzyło)

    W Polsce dostałbyś dokładnie taką samą poradę, bo rury są znormalizowane
    i występuje w nich typoszereg średnic, który w przypadku rur miedzianych
    i plastikowych praktycznie się nie pokrywa.

    Dla przykładu w miedzianych masz: 15, 18, 22, 28, 35, ..... mm, a w
    plastikowych: 16, 20, 25/26 (w zależności od producenta), 32, 40 .... mm

    Dlatego trójnika  miedzianego 18-25-25 nie uświadczysz.