eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePodłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić? › Re: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
  • Data: 2018-08-03 15:23:49
    Temat: Re: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 04:56:13 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 3 Aug 2018 06:46:24 +0200, Mateusz Bogusz

    > U Liściastego to prawdopodobnie działa cały czas, literalnie tylko niweluje
    > zyski -- a Ty włączyłeś chłodzenie o łącznej mocy w porywach 2kW, na
    > rozgrzany dom, i się dziwisz że nic nie czuć po dwóch dobach. No nie czuć,
    > bo za mała moc aby wyssać ciepło i jeszcze usunąć bieżące zyski. Uruchom
    > następnym razem w maju, niech pracuje cały czas, to pewnie różnicę
    > poczujesz w takie dni jak ostatnio.

    Duzo zalezy od akumulacyjnosci domu.
    Bo zakladajac ze jest niska (porotherm, gazobeton) to w sumie chlodzi sie "tylko"
    powietrze.

    Oczywiste jest ze chlodzac od dolu to gazu sie nie ostudzi w calej objetosci i trzeba
    tak czy inaczej mieszac.

    W starszym domu mam duza akumulacyjnosc i nawet trzymajac caly czas drzwi otwarte dom
    sie nagrzewa dobre 2 tygodnie upalow aby przestac byc wyczuwalnie chlodniejszy.

    Jak sie dzwi zamyka to w praktyce taki kamienno-ceglany i betonowany dom trzyma chlod
    przez caly okres upalow a potem powoli oddaje jak sie temperatura obniza do tych
    pozno letnich temperatur.

    Lisciasty jest pewnie zadowolony z takiego chlodzenia i nic mi to nie przeszkadza ale
    opowiadanie bajek ze zimna podloga starczy aby w calym domu bylo chlodno jest nieco
    na wyrost. Wiatrak albo dowolne inne zaburzanie stratyfikacji powietrza musi byc.

    No i jest szansa ze Lisciasty ma tez chlodzony strop wiec pomieszczenia na dole sa
    chlodzone z obu stron. Co nieco zmienia sytuacje...

    I na koniec:
    Jak ocieplalem strop to 20cm betonu stabilizowalo temperature dobre 2 tygodnie.
    Ocieplalem w zime i na poczatku strop mial jakies 12-13 stopni (temperatura poddasza
    to okolice 0-2-3 stopni bylo.
    I ze 2 tygodnie/10 dni mu zeszlo aby sie ustabilizowala na tych 21-23 pod warstwa
    styro.