  • 1. Data: 2018-08-01 17:56:57
    Temat: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam podłogówkę, która służy też do chłodzenia. Do jakiej temperatury
    mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować wykraplania
    się wody na podłodze?

    --
    MN

  • 2. Data: 2018-08-01 18:09:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 17:56 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Mam podłogówkę, która służy też do chłodzenia. Do jakiej temperatury
    > mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować wykraplania
    > się wody na podłodze?

    Zmierz wilgotność w pomieszczeniu, wklep w gugla "Wilgotność względna,
    temperatura i punkt rosy" i odczytaj z wykresu. Przeczytaj też parę zdań w
    temacie :-)

    TG

  • 3. Data: 2018-08-01 18:17:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Zmierz wilgotność w pomieszczeniu, wklep w gugla "Wilgotność względna,
    > temperatura i punkt rosy" i odczytaj z wykresu. Przeczytaj też parę zdań
    > w temacie :-)

    Które konkretne zdania masz na myśli?
    Nie mam miernika wilgotności, ale przy temperaturze 27 st i wilgotności
    55% wychodzi około 17 st.

    Podłogówkę chcę ustawić na 18 więc na granicy.

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-08-01 18:24:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2018 o 18:17 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Nie mam miernika wilgotności, ale przy temperaturze 27 st i wilgotności
    > 55% wychodzi około 17 st.
    >
    > Podłogówkę chcę ustawić na 18 więc na granicy.

    U mnie dzisiaj jest 69% w chałupie i 50 na zewnątrz.

    TG

  • 5. Data: 2018-08-01 18:26:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2018 18:17:01 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Nie mam miernika wilgotności,

    Przecież nikt nie zgadnie jaka tam u ciebie wilgotność. Bez kupienia
    miernika pozostaje ci tylko metoda znanego radzieckiego uczonego
    Macajewa.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-08-01 18:37:06
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 10:57:03 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:
    > Mam podłogówkę, która służy też do chłodzenia. Do jakiej temperatury
    > mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować wykraplania
    > się wody na podłodze?

    Kup pirometryczny miernik temperatury.
    On ma zazwyczaj i wilgotnosciomierz i pokaze ci punkt rosy. I nawet napiszczy jak
    sytuacja bedzie srednia.

    Tyle ze aby schlodzic pomieszczenie musisz wymusic ruch powietrza, wiec wiatrak by
    sie przydal pod sufitem.

    Dobra wiadomosc jest taka ze jak ustawisz temperature czynnika na 18 to podloga
    bedzie cieplejsza wiec szansa na wykraplanie bedzie mniejsza.

  • 7. Data: 2018-08-01 20:40:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 18:37:07 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Kup pirometryczny miernik temperatury.

    Szkoda kasy i zachodu :>

    > Tyle ze aby schlodzic pomieszczenie musisz wymusic ruch powietrza,
    > wiec wiatrak by sie przydal pod sufitem.

    Ja nie mam wiatraków i u mnie działa.

    L.

  • 8. Data: 2018-08-01 20:43:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 17:57:03 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Mam podłogówkę, która służy też do chłodzenia. Do jakiej temperatury
    > mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować wykraplania
    > się wody na podłodze?

    Ja puszczałem najmniej coś koło 17 chyba, bo tyle akurat spod ziemi leciało.
    Ale sama podłoga nigdy zimniejsza nie była niż 19. Nie wiem ile masz tam
    tej podłogi, u mnie puszczałem na krótko bo efekt chłodzenia był taki
    że kobita marudziła iż zimno ;) W chacie było około 22, na zewnątrz ponad 30.

    L.

  • 9. Data: 2018-08-01 20:47:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.08.2018 o 18:17, Marcin N pisze:

    > Podłogówkę chcę ustawić na 18 więc na granicy.

    Tylko pamiętaj o histerezie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-08-01 20:49:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.08.2018 o 20:43, Lisciasty pisze:
    > Ja puszczałem najmniej coś koło 17 chyba, bo tyle akurat spod ziemi leciało.
    > Ale sama podłoga nigdy zimniejsza nie była niż 19.

    Na podłodze się nie wykropli w takich warunkach. Ale co ze stykiem
    rurka-wylewka. W wylewce pod podłogą nie pojawi się wilgoć na dłuższą metę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz