  • 1. Data: 2018-07-29 11:26:49
    Temat: Szczury - kanalizacja
    Od: l...@g...com

    Problem jak wyżej. Stary dom, podpiwniczony. Instalacja kanalizacyjna połączona z
    wewnętrznym drenażem. Obecność gryzoni zaobserwowana podczas remontu i pogłębienia
    piwnicy, wtedy też pogryzły i podziurawiły trójnik pvc. Kilka sztuk zabitych.
    Zamontowano dwuklapową zasuwę burzową na wejściu instalacji do budynku. Wydawało się
    problem rozwiązano. Ostatnio otwieram studzienkę a tam sporo ziemi i źwiru, ok. 7
    wiader. Ziemia i źwir z otoczenia rury drenażowej, doprowadzonej do studzienki.
    Wybrałem to wszystko, zapodałem trutkę, która znika, po kilku dniach. Trochę gówien w
    studzience. Zasuwa sprawdzana co jakiś czas, klapki wymieniane. Zastanawiam się czy
    jest moźliwe, że to pieroństwo przedostaje się przez te klapki, czy może wchodzą pod
    fundamentem. Stopa fundamentu ok. 1,8-2,0 m od powierzchni. Ewentualnie może
    przegryzły ścianę pod posadzką? Jakieś doświadczenia może macie to coś doradzcie,
    dzięki z góry.

  • 2. Data: 2018-07-29 16:40:54
    Temat: Re: Szczury - kanalizacja
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.07.2018 11:26, l...@g...com pisze:

    > Problem jak wyżej.

    Szczurami w kanalizacji zewnętrznej się nie przejmować,
    tylko zgłosić problem w gminie. To jej sprawa - deratyzacja.
    W domu dokonać dokładnej inspekcji piwnicy, po kątem możliwości
    wejścia szczura z zewnątrz. Miałem podobny problem w domu na
    Żoliborzu - w piwnicy pojawił się szczur. Perlustracja piwnicy
    doprowadziła do odkrycia pod stertą kartonów żeliwnej kratki
    kanalizacyjnej w podłodze, z dziurą w środku. Kiedyś była tam
    pralnia i nad tą kratką stała wanna z ujściem prosto w tę dziurę.
    Zabetonowanie kratki rozwiązało problem - szczur już się nie pojawił.

    Powiadają, że wytrawny szczur potrafi przeleźć przez syfon
    w sedesie, ale lepiej nawet o tym nie myśleć. Była kiedyś
    głośna sprawa sądowa o odszkodowanie dla urzędniczki, którą
    szczur ugryzł w tyłek podczas defekacji w służbowej ubikacji.

  • 3. Data: 2018-07-29 18:31:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie uzywaj trutki firmy Bayer. Te nazistowskie skurwysyny zrobili trutke ktora sie
    nie rozklada i kazde zwierze ktore zje szczura czy mysze zatruta ich trutka tez
    umiera.

  • 4. Data: 2018-07-29 23:33:42
    Od: l...@g...com

    Te szczury to kanalizacyjne więc żadne zwierzę typu kot czy kuna ich nie zeżre.
    Używam jakiejś pasty w saszetkach, firma chyba polska więc truję to cholerstwo
    patriotycznie. Poza tym to chyba witamina K z wypełniaczami. Cos takiego wyżarł mi z
    garażu pies przybłęda i nic mu nie było. Co do anegdot, to pierwszy zauważony szczur,
    podczas pogłębiania piwnicy, gdy drenaż był odkryty, wylazł z niego, zeżarł orzechy
    włoskie i zadekował się w pudełku po butach. Ojciec otwiera pudło a ten leży i się
    nawet nie rusza, cwaniak. Za chwilę i tak skończył szczurze życie. No ale Pany,
    czekam na dobre rady.

  • 5. Data: 2018-07-29 23:43:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kot. A jak nie masz to wez od kogos kto ma troche zasikanego zwirku. Wojna chemiczna
    jest skuteczna. Sprawdzilem sam, sprawdzily jeszcze dwie osoby. Niedawno jedna
    przyszla pobrac troche swiezo zasikanego, w celach prewencyjnych.

  • 6. Data: 2018-07-29 23:50:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    l...@g...com pisze:

    > Te szczury to kanalizacyjne więc żadne zwierzę typu kot czy
    > kuna ich nie zeżre. Używam jakiejś pasty w saszetkach, firma
    > chyba polska więc truję to cholerstwo patriotycznie.

    Maść na szczury, maść na szczury!
    Wyciągamy szczura z dziury,
    Jednostajnym, długim ruchem
    Smarujemy go pod brzuchem.

    Smarujemy go palcami,
    Pod pachami, za uszami.
    Pół godziny i szczur zdycha!
    Maść kosztuje jedna dycha.

> [...]
    > się w pudełku po butach. Ojciec otwiera pudło a ten leży i się
    > nawet nie rusza, cwaniak. Za chwilę i tak skończył szczurze życie.

    Znaczy się padre osobiści zatłukł gryzonia? No, można i tak...

    > No ale Pany, czekam na dobre rady.

    Ale można też:

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2018-07-29 23:52:38
    Od: l...@g...com

    Mogę spróbować, jestem kociarz. Inna sprawa, że szczury nie boją się kotów, działa
    raczej obawa o małe. A tu nie wiem czy nie mam do czynienia ze starym szczurem
    samotnikiem. Ale uwaga dobra, zobaczymy.

  • 8. Data: 2018-07-29 23:54:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Panie!!! Jak zlapie szczura to go bamboszem zatluke.
    Mazna i tak.
    Masc na szczury .......

  • 9. Data: 2018-07-29 23:55:51
    Od: l...@g...com

    Nie zatłukł, jeden sztych ostrym prętem przez pudło.

  • 10. Data: 2018-07-29 23:59:38
    Od: l...@g...com

    Nawiasem mówiąc, nowe parterowe budynki podłączone do miejskiej sieci kanalizacyjnej,
    jak sądzę, mają po krótkim czasie poszatkowaną kanalizację pod posadzką pięknych
    kuchni i łazienek. Rzadko kto montuje nawet proste, jednoklapowe zasuwy burzowe.