  • 11. Data: 2018-07-30 00:05:25
    Temat: Szczury - kanalizacja
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jestes kociarz to pozwol kotu zeby tam polazil. Moze sie zabawi.

  • 12. Data: 2018-07-30 09:42:03
    Temat: Re: Szczury - kanalizacja
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 29 Jul 2018 14:33:42 -0700, losspistolss wrote:
    > Te szczury to kanalizacyjne więc żadne zwierzę typu kot czy kuna ich nie
    > zeżre. Używam jakiejś pasty w saszetkach, firma chyba polska więc truję
    > to cholerstwo patriotycznie.

    Mnie odwiedzają czasem (głównie późną jesienią) rodziny myszarek leśnych.
    Próbowałem kilku wynalazków: trutki, łapki, lepy.... Kota nie próbowałem,
    bo nie będę sprowadzał do domu jednej zarazy żeby tępić drugą.

    Po wielu eksperymentach okazało się, że najlepiej sprawuje się tzw. rat-
    zapper. To takie pudełko na 4x baterie AA. Zwierz wchodzi do niego bo
    ktoś mu tam zostawił smakowity okruszek chleba, i jak już wejdzie to
    pudełko elektryzuje dziada przez kilkanaście sekund. Potem tylko
    wyciągnąć trupa z pudełka i wyrzucić. Jak uruchomiłem to przez dwa
    tygodnie codziennie łapałem po jedną albo dwie ofiary, razem coś ok. 25
    ich było. A potem długo nic, widać cała rodzina już wybita. Teraz to
    sporadycznie tylko złapie się jakaś zwiedzająca jednostka. Komplet
    baterii alkalicznych starczy u mnie na ponad rok (ok. 10-15 złapań).

    Nie wiem jak duże są te twoje szczury, ale jeśli nie przekraczają
    rozmiarów wiewiórki to taki zapper ma szanse sobie poradzić.

    Mateusz

  • 13. Data: 2018-07-30 09:51:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.07.2018 23:52, l...@g...com pisze:

    > Mogę spróbować, jestem kociarz.

    Wszystkim, którzy mniemają, że szczur to taka duża mysz,
    tak samo głupi jak i ona, polecam francuski film dokumentalny
    "Szczur, nasz brat". Szczury, to jedne z najbardziej inteligentnych
    zwierząt, szybko uczą się wykrywać trucizny i uodparniają się na nie,
    mutując. Potrafią nawet przeżyć wybuch bomby jądrowej, co stwierdzono
    podczas eksperymentów przeprowadzanych przez Amerykanów na atolu Eniwetok.
    Po globalnej wojnie atomowej, na naszej planecie zostałyby tylko szczury
    i karaluchy. Jeśli ktoś jest głupszy od szczura, to w domu ze szczurami
    ma przesrane. I nie pomoże najmądrzejszy koty, które ogólnie jest głupi
    jak but. Stąd ongiś na statkach pływały teriery w różnych odmianach -
    plummer terrier, american rat terrier, cairn terrier, norfolk terrier,
    jack russel terrier, westie, czy yorkshire terrier. Tak, właścicielki
    sympatycznych i popularnych yorków pewnie nawet nie podejrzewają, że ten
    niewinny i słodki, wyglądający niczym zabawka piesek, wyhodowany został
    jako bezwzględny szczurzy killer. Dobrym psem na szczury jest także jamnik.

  • 14. Data: 2018-07-30 14:12:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > pudełko elektryzuje dziada przez kilkanaście sekund. Potem tylko
    > wyciągnąć trupa z pudełka i wyrzucić. Jak uruchomiłem to przez dwa
    Ogólnie elektryczne metody na zwierza są dość skuteczne tu przykład jak
    walczyć
    z ślimakami
    https://joemonster.org/filmy/92266/Elektryczny_pastu
    ch_na_slimaki

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-07-30 17:00:49
    Od: l...@g...com

    Koty i szczury raczej się unikają. Nie wyobrażam sobie zamknięcia kota w studzience
    kanalizacyjnej. Wystawiałem żywołapki w studzience ale szczur jest zbyt inteligentny.
    Na razie podjada,( podjadają), od czasu do czasu trutkę pastę w szaszetkach.
    Zobaczymy co będzie dalej.

  • 16. Data: 2018-07-30 23:21:13
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *collie* napisał(-a):

    > Dobrym
    > psem na szczury jest także jamnik.

    Nie wiem jak ze szczurami, ale osobiście widziałem jak jeden znajomy
    "jajnik" polował na myszy, i z lubością zżerał każdą upolowaną.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2018-07-31 10:31:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.07.2018 17:00, l...@g...com pisze:

    > Wystawiałem żywołapki w studzience ale szczur jest zbyt inteligentny. Na razie
    podjada,( podjadają), od czasu do czasu trutkę pastę w szaszetkach.

    Co Cię interesuje szczur w studzience kanalizacyjnej? Nie Twoja studzienka,
    nie Twój problem. Co najwyżej problem gminy. Żyj i daj żyć innym. Zadbaj
    tylko, by Ci szczur nie właził do chaty bez zaproszenia. A na dworze (albo
    na polu - w Krakowie) niechaj sobie hula, na zdrowie. Pamiętaj: nas nie będzie,
    niczego nie będzie - a szczur zostanie na tym Bożym świecie. Bo tako rzecze
    Zaratustra.

  • 18. Data: 2018-08-01 09:03:28
    Od: l...@g...com

    Studzienka jest w piwnicy więc jak najbardziej mnie obchodzi.