  • 11. Data: 2018-08-01 20:51:26
    Temat: Re: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.08.2018 o 17:56, Marcin N pisze:
    > Mam podłogówkę, która służy też do chłodzenia. Do jakiej temperatury
    > mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować wykraplania
    > się wody na podłodze?

    Przeczytaj na temat "punktu rosy" i zainwestuj w takie coś:
    http://anticorr.pl/termohigrometr-wskazowkowy-ti-tm-
    0030,p,390,393.html

    Bez tego się nie dowiesz. Dodatkowo weź poprawkę, że wilgotność pod
    posadzką może być inna, niż wilgotność powietrza w pokojach. Dlatego dla
    bezpieczeństwa dolicz do zmierzonego punktu rosy ze 2-3 stopnie.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-08-01 20:56:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 20:49:46 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Na podłodze się nie wykropli w takich warunkach. Ale co ze stykiem
    > rurka-wylewka. W wylewce pod podłogą nie pojawi się wilgoć na dłuższą metę?

    Może się pojawi ale co z tego? Pojawi się i zniknie.

    L.

  • 13. Data: 2018-08-02 11:33:51
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, August 1, 2018 at 8:56:33 PM UTC+2, Lisciasty wrote:

    > Może się pojawi ale co z tego? Pojawi się i zniknie.
    >
    > L.

    namówiliscie mnie na próby -puściłem wodę zimną przez instalacje grzewczą

    tak wiem, kamień te sprawy :)

    b.

  • 14. Data: 2018-08-02 11:47:28
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 02.08.2018 11:33, s...@g...com pisze:

    > namówiliscie mnie na próby

    Jak w tym dowcipie:

    Zenek do kolegi:
    - Dokąd idziesz?
    - Na piwo.
    - Dobra, namówiłeś mnie.

  • 15. Data: 2018-08-02 11:59:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Aug 2018 17:56:57 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > temperatury
    > mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować

    A jaką efektywność to ma? Jakby to było w suficie to jeszcze
    rozumiem.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-08-02 14:41:21
    Od: g...@g...com

    Co jest źródłem chłodu w tej instalacji?

  • 17. Data: 2018-08-02 17:53:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-02 o 14:41, g...@g...com pisze:
    > Co jest źródłem chłodu w tej instalacji?

    Pompa ciepła. Pobór prądu około 5-6 kWh na dobę. Utrzymuję 19 stopni.
    Ogólnie to eksperyment, bo nie zamykam zbyt szczelnie okien więc
    powietrze się wymienia. Jest chłodniej o 2 stopnie - tak na oko.

    --
    MN

  • 18. Data: 2018-08-02 20:38:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 1 Aug 2018 17:56:57 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Mam podłogówkę, która służy też do chłodzenia. Do jakiej temperatury
    > mogę bezpiecznie obniżyć jej temperaturę, żeby nie ryzykować wykraplania
    > się wody na podłodze?

    Jeśli pompa jest sensowna, to będziesz mógł dokupić czujnik wilgoci (albo
    może być wręcz wymagany, jak w przypadku Viessmanna). Wtedy po prostu pompa
    się wyłączy automatycznie, gdy osiągniesz punkt rosy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2018-08-03 06:46:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.08.2018 o 11:33, s...@g...com pisze:
    > namówiliscie mnie na próby -puściłem wodę zimną przez instalacje grzewczą
    >
    > tak wiem, kamień te sprawy:)

    Ja też spróbowałem. Dwie ostatnie noce (22-06), pompa utrzymywała 17C w
    rurach i ~od 20,5C do 21,5 na podłodze (mierzone ~6 rano).

    150m2 kafli które są ewidentnie chłodne/zimne aktualnie w odbiorze, ale
    na termometrze na wysokości głowy, *nie widać absolutnie żadnej różnicy* :-(

    Okna pozamykane cały dzień, chodzi reku.

    Coś Liściasty kręci albo nie dopowiada :-> Ja tylko się utwierdzam że
    żadne GWC czy chłodzenie podłogówką, ale w parzę z reku najlepszym
    rozwiązaniem będzie podłączenie klimatyzacji na trójniku przed.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-08-03 07:45:51
    Temat: Re:
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Cos Liciasty kreci

    brakuje chyba podstawowego elementu czyli po wiatraczku przy podlodze w
    pomieszczeniach gdzei chcesz zimno...
    tak btw
    taka akcja teraz dogrzewa dolne zrodlo? czy tez niepotrzebnie go rozbiera i
    moze 'braknac' w zimie?