  • 21. Data: 2018-08-03 11:55:39
    Temat: Re: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Aug 2018 06:46:24 +0200, Mateusz Bogusz

    > Coś Liściasty kręci albo nie dopowiada :-> Ja tylko się utwierdzam że
    > żadne GWC czy chłodzenie podłogówką, ale w parzę z reku najlepszym
    > rozwiązaniem będzie podłączenie klimatyzacji na trójniku przed.

    U Liściastego to prawdopodobnie działa cały czas, literalnie tylko niweluje
    zyski -- a Ty włączyłeś chłodzenie o łącznej mocy w porywach 2kW, na
    rozgrzany dom, i się dziwisz że nic nie czuć po dwóch dobach. No nie czuć,
    bo za mała moc aby wyssać ciepło i jeszcze usunąć bieżące zyski. Uruchom
    następnym razem w maju, niech pracuje cały czas, to pewnie różnicę
    poczujesz w takie dni jak ostatnio.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2018-08-03 11:57:09
    Temat: Re:
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Aug 2018 07:45:51 +0200, abn140

    > tak btw
    > taka akcja teraz dogrzewa dolne zrodlo?
    > czy tez niepotrzebnie go rozbiera i
    > moze 'braknac' w zimie?

    Skoro w domu jest cieplej niż pod ziemią, to źródło się "ładuje" ciepłem.
    Ale to i tak bez większego znaczenia dla okresu zimowego, szczególnie że
    CWU się codziennie grzeje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-08-03 15:14:28
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 23:46:27 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ja też spróbowałem. Dwie ostatnie noce (22-06), pompa utrzymywała 17C w
    > rurach i ~od 20,5C do 21,5 na podłodze (mierzone ~6 rano).
    >
    > 150m2 kafli które są ewidentnie chłodne/zimne aktualnie w odbiorze, ale
    > na termometrze na wysokości głowy, *nie widać absolutnie żadnej różnicy* :-(
    >
    > Okna pozamykane cały dzień, chodzi reku.
    >
    > Coś Liściasty kręci albo nie dopowiada :-> Ja tylko się utwierdzam że
    > żadne GWC czy chłodzenie podłogówką, ale w parzę z reku najlepszym
    > rozwiązaniem będzie podłączenie klimatyzacji na trójniku przed.

    Dlatego nie komentowalem bo na dowod anegdotyczny zadna nauka nie poradzi.

    U niego moze byc tak ze sie powietrze miesza bo ma wentylacje mechaniczna, albo po
    prostu ludzie wiecej sie poruszaja wiec sie powietrze miesza.

    Ja mialem okazje siedziec w pomieszczeniu do ktorego naplywalo zimne powietrze i
    scielilo sie przy podlodze.
    Kiepskie uczucie jak ci zimno w nogi a glowa sie poci i to podczas siedzenia.

    Wiatrak temat z grubsza naprawil ale i tak wialo po nogach.

  • 24. Data: 2018-08-03 15:15:38
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 00:45:53 UTC-5 użytkownik abn140 napisał:

    > brakuje chyba podstawowego elementu czyli po wiatraczku przy podlodze w
    > pomieszczeniach gdzei chcesz zimno...
    > tak btw
    > taka akcja teraz dogrzewa dolne zrodlo? czy tez niepotrzebnie go rozbiera i
    > moze 'braknac' w zimie?

    Dolne zrodlo sie do tego czasu zregeneruje, a i jest tak jak Myjk pisze. W sumie to
    ono sie teraz doladowuje a nie rozladowuje.

  • 25. Data: 2018-08-03 15:23:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 06:46:27 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Coś Liściasty kręci albo nie dopowiada :-> Ja tylko się utwierdzam że
    > żadne GWC czy chłodzenie podłogówką, ale w parzę z reku najlepszym
    > rozwiązaniem będzie podłączenie klimatyzacji na trójniku przed.

    Jak już pisałem ileś razy, to nie jest klima. Nie dopuszcza do przegrzania chaty
    ale cudów nie zrobi. U mnie jest koło 24 w powietrzu, podłoga ma około 21,
    spod ziemi leci w tej chwili 19. Też gorąco pod tą ziemią :>
    Z tym że ja zacząłem chłodzić w tym roku dopiero... wczoraj. Wcześniej nie było
    potrzeby. Może chatę masz słabo ocieploną?

    L.

  • 26. Data: 2018-08-03 15:23:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 04:56:13 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > bo za mała moc aby wyssać ciepło i jeszcze usunąć bieżące zyski. Uruchom
    > następnym razem w maju, niech pracuje cały czas, to pewnie różnicę

    Duzo zalezy od akumulacyjnosci domu.
    Bo zakladajac ze jest niska (porotherm, gazobeton) to w sumie chlodzi sie "tylko"
    powietrze.

    Oczywiste jest ze chlodzac od dolu to gazu sie nie ostudzi w calej objetosci i trzeba
    tak czy inaczej mieszac.

    W starszym domu mam duza akumulacyjnosc i nawet trzymajac caly czas drzwi otwarte dom
    sie nagrzewa dobre 2 tygodnie upalow aby przestac byc wyczuwalnie chlodniejszy.

    Jak sie dzwi zamyka to w praktyce taki kamienno-ceglany i betonowany dom trzyma chlod
    przez caly okres upalow a potem powoli oddaje jak sie temperatura obniza do tych
    pozno letnich temperatur.

    Lisciasty jest pewnie zadowolony z takiego chlodzenia i nic mi to nie przeszkadza ale
    opowiadanie bajek ze zimna podloga starczy aby w calym domu bylo chlodno jest nieco
    na wyrost. Wiatrak albo dowolne inne zaburzanie stratyfikacji powietrza musi byc.

    No i jest szansa ze Lisciasty ma tez chlodzony strop wiec pomieszczenia na dole sa
    chlodzone z obu stron. Co nieco zmienia sytuacje...

    I na koniec:
    Jak ocieplalem strop to 20cm betonu stabilizowalo temperature dobre 2 tygodnie.
    Ocieplalem w zime i na poczatku strop mial jakies 12-13 stopni (temperatura poddasza
    to okolice 0-2-3 stopni bylo.
    I ze 2 tygodnie/10 dni mu zeszlo aby sie ustabilizowala na tych 21-23 pod warstwa
    styro.

  • 27. Data: 2018-08-03 15:33:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 15:23:51 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > No i jest szansa ze Lisciasty ma tez chlodzony strop wiec pomieszczenia na
    > dole sa chlodzone z obu stron. Co nieco zmienia sytuacje...

    Parterówka, na górze GK i nieużytek, chłodzony tylko dół.
    Powietrze miesza WM, 2 koty i dzieci ;)

    L.

  • 28. Data: 2018-08-03 15:53:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.08.2018 o 15:23, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Z tym że ja zacząłem chłodzić w tym roku dopiero... wczoraj. Wcześniej nie było
    > potrzeby. Może chatę masz słabo ocieploną?

    Mnie stacja pogodowa pokazuje 24,8C (i 59% wilgotność) Ale czekaj, Ty
    24C nazywasz "chłodno w domu", bo ja zrozumiałem że w domu po puszczeniu
    zimna w podłogówkę zrobiło Ci się 22C :-P

    "Ja puszczałem najmniej coś koło 17 chyba, bo tyle akurat spod ziemi
    leciało.
    Ale sama podłoga nigdy zimniejsza nie była niż 19. Nie wiem ile masz tam
    tej podłogi, u mnie puszczałem na krótko bo efekt chłodzenia był taki
    że kobita marudziła iż zimno *W chacie było około 22, na zewnątrz ponad
    30.*"

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2018-08-03 15:54:17
    Temat: Re: Re:
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.08.2018 o 07:45, abn140 pisze:
    > taka akcja teraz dogrzewa dolne zrodlo? czy tez niepotrzebnie go rozbiera i
    > moze 'braknac' w zimie?

    Mnie dolne źródło leci z wiatrem, to mi wsio.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2018-08-03 16:11:23
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 08:33:09 UTC-5 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Parterówka, na górze GK i nieużytek, chłodzony tylko dół.
    > Powietrze miesza WM, 2 koty i dzieci ;)

    WM.
    Case closed. Move along, nothing to see here.
    ;)