  • 31. Data: 2018-08-03 16:17:06
    Temat: Re: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 08:53:28 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Mnie stacja pogodowa pokazuje 24,8C (i 59% wilgotność) Ale czekaj, Ty
    > 24C nazywasz "chłodno w domu", bo ja zrozumiałem że w domu po puszczeniu
    > zimna w podłogówkę zrobiło Ci się 22C :-P

    Zaraz sie zacznie flejm na temat komfortowych temperatur, wilgotnosci, chodzenia po
    domu w podkoszulku itp.
    3 2 1 ....
    ;)

    Kiedys sie pisalo ze temperatura pokojowa to 21. A mi wtedy jest po prostu zimno.
    Ostatnio chcialem komus pokazac jak zimno jest w biurze i przynioslem termometr
    pirometryczny. Wszystko mialo temperature 23 stopnie.
    A mi bylo zimno.
    Bo wentylacja ciagle dmuchala.

    > "Ja puszczałem najmniej coś koło 17 chyba, bo tyle akurat spod ziemi
    > leciało.
    > Ale sama podłoga nigdy zimniejsza nie była niż 19. Nie wiem ile masz tam
    > tej podłogi, u mnie puszczałem na krótko bo efekt chłodzenia był taki
    > że kobita marudziła iż zimno *W chacie było około 22, na zewnątrz ponad
    > 30.*"

    I do tego w tym samym biurze siedzieli ludzie ktorzy otwierali okna w zime bo im za
    cieplo kiedy mi grabialy paluchy.

    Nie dogodzisz kazdemu, nie dogadasz sie przez grupe z kims w tym temacie. To zbyt
    indywidualne aby porownywac.

    Jak ci rozwiazanie dziala - fajnie. Podziel sie ze dziala.
    Jak ci nie dziala - szkoda.
    Jak czytasz takie sprzeczne opinie - wiedz ze moze tam nie byc prawdy aplikowalnej do
    Ciebie.

  • 32. Data: 2018-08-03 18:43:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-03 o 15:23, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Z tym że ja zacząłem chłodzić w tym roku dopiero.... wczoraj. Wcześniej nie było
    > potrzeby. Może chatę masz słabo ocieploną?

    U mnie po trzech dobach chłodzenia (ostatecznie ustawiłem podłogę na 20
    stopni). Mam w domu 24 stopnie. Czy to mało? TAK! U sąsiadów 29.

    --
    MN

  • 33. Data: 2018-08-03 18:44:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.08.2018 o 16:11, s...@g...com pisze:
    > WM.
    > Case closed. Move along, nothing to see here.
    > ;)

    Przecież ja też napisałem że WM chodzi cały dzień, a okna zamknięte.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2018-08-03 18:50:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.08.2018 o 18:43, Marcin N pisze:
    > U mnie po trzech dobach chłodzenia (ostatecznie ustawiłem podłogę na 20
    > stopni). Mam w domu 24 stopnie. Czy to mało? TAK! U sąsiadów 29.

    A bez chłodzenia ile było? Bo żeś retorykę użył że Kowalski zrozumie że
    5C ubyło :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2018-08-03 18:58:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.08.2018 o 15:33, Lisciasty pisze:
    > Powietrze miesza WM

    A jak używasz rekuperacji, chodzi non stop tak samo czy coś tam
    ustawiałeś? Wolniej w upały, szybciej od wieczora do rana?

    U mnie do upałów chodziła 24h równo (0,5 wymiany / h). Teraz przyjąłem
    taktykę od rana do wieczora 0,3 wymiany / h, a od wieczora do rana 0,7
    wymiany / h. Chyba lepsza...

    Z włączonym bypassem leci z anemostatu dokładnie taka sama jak zasysa z
    zewnątrz? Mnie średnio ~1C-1,5C więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2018-08-03 18:59:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A bez chłodzenia ile było? Bo żeś retorykę użył że Kowalski zrozumie że
    > 5C ubyło :-D

    Nie było stabilnych upałów. Mieszkam w Trójmieście. Tu do zeszłego
    tygodnia było chłodno (nie przekraczało 25 stopni). Gdy 3 dni temu
    włączałem chłodzenie - to wkurzyło mnie, że przyszedł upał i wieczorem w
    sypialni miałem 27 stopni.

    Dziś w ciągu dnia jest 29-30.
    Dom mam szkieletowy energooszczędny.

    --
    MN

  • 37. Data: 2018-08-03 19:02:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 11:44:50 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Przecież ja też napisałem że WM chodzi cały dzień, a okna zamknięte.

    Ja widzialem posta Lisciastego:
    <cycat>
    > Kup pirometryczny miernik temperatury.

    Szkoda kasy i zachodu :>

    > Tyle ze aby schlodzic pomieszczenie musisz wymusic ruch powietrza,
    > wiec wiatrak by sie przydal pod sufitem.

    Ja nie mam wiatraków i u mnie działa.

    <koniec cycata>

    Ja nie wiem co wy tam robicie ale zeznania sa niespojne :)

  • 38. Data: 2018-08-03 19:07:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.08.2018 o 18:59, Marcin N pisze:
> [...]
    > tygodnia było chłodno (nie przekraczało 25 stopni). Gdy 3 dni temu
    > włączałem chłodzenie - to wkurzyło mnie, że przyszedł upał i wieczorem w

    Ja mam 2/3 okien od południa. Żona (zmarzlak) wymarzyła sobie żeby w
    zimę jak najwięcej słońca wpadało, to teraz mam ;-)

    Z drugiej strony, siedzieć całe dnie z opuszczonymi szczelnie roletami
    to też nie bardzo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2018-08-03 19:36:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 19:02:43 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Ja nie wiem co wy tam robicie ale zeznania sa niespojne :)

    Wiatrak robi wichurę którą czuć. A u mnie na ponad 700m3 kubatury leci
    wentylacja zazwyczaj około 100m3/h, w niektóre godziny dnia odpala
    się mocniej. Ruchu powietrza to raczej nie powoduje, a na pewno
    nie przy podłodze :> Stąd napisałem że nie mam wiatraka.

    L.

  • 40. Data: 2018-08-03 19:38:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 18:58:54 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > A jak używasz rekuperacji, chodzi non stop tak samo czy coś tam
    > ustawiałeś? Wolniej w upały, szybciej od wieczora do rana?

    Coś w ten deseń. Poza tym jak jest chłodno i akurat szwendam się
    koło sterownika wentylacji to pukam paluchem "wietrzenie", czyli odpalenie
    100% mocy na 10 minut.

    > Z włączonym bypassem leci z anemostatu dokładnie taka sama jak zasysa z
    > zewnątrz? Mnie średnio ~1C-1,5C więcej.

    U mnie też, ale ja mam wciąż zjebaną izolację na poddaszu, więc rurki
    są trochę podgrzewane. Teraz tam nie wlezę, będę jesienią robił.

    L.