  • 1. Data: 2012-05-17 09:09:25
    Temat: Podpięcie do MPEC-u budynku wielorodzinnego.
    Od: s...@g...com

    Mieszkam sobie na osiedlu w Krakowie z własną kotłownię gazową.
    Osiedle ma cztery lata.
    W tym momencie obok mnie budują blok gdzie ogrzewanie bedzie z MPEC-u.
    Napewno MPEC-u jest tańszy.
    Pytanie
    czy ma to sen ekonomiczny?
    czy przerabiał to ktoś: droga przez mękę/ czy w miare sprawnie to poszło?
    jak duże zmiany w systemie w budynkach bedą konieczne.

    Sławek

  • 2. Data: 2012-05-17 09:17:42
    Temat: Re: Podpięcie do MPEC-u budynku wielorodzinnego.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2012 09:09:25 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    > Osiedle ma cztery lata.
    > W tym momencie obok mnie budują blok gdzie ogrzewanie bedzie z MPEC-u.
    "Napewno MPEC-u jest tańszy."
    Sam sobie przecież odpowiedziałeś.

    > czy przerabiał to ktoś: droga przez mękę/ czy w miare sprawnie to poszło?
    > jak duże zmiany w systemie w budynkach bedą konieczne.
    Pytałes w MPEC co i jak?

  • 3. Data: 2012-05-17 09:33:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:
    > Napewno MPEC-u jest tańszy.

    A skąd ta pewność... przeproszę, że zapytam hahaha

    Przecież oni biorą ciepło albo ze spalania gazu, albo węgla i o ile może
    taniej kupują te surowce, bo biorą hurtem, o tyle występują koszty
    dodatkowe - straty przesyłu i koszty administracyjne.

    Czy mpec jest tańszy, to bym nie był taki pewien. Mam porównanie ile
    płaciłem za ciepło w spółdzielczym bloku, a ile teraz kosztuje mnie
    ogrzanie domu.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-05-17 10:11:13
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.05.2012 09:33, Robert G pisze:

> [...]
    >
    > Czy mpec jest tańszy, to bym nie był taki pewien. Mam porównanie ile
    > płaciłem za ciepło w spółdzielczym bloku, a ile teraz kosztuje mnie

    Ja mam w domu(szeregowiec) ogrzewanie z ciepłowni, chwalę sobie, cenowo
    wychodzi nieco drożej niż jak bym węglem palił, a mam komfort
    bezobsługowego ogrzewania, no i przeglądów robić żadnych nie muszę robić
    jak przy gazie czy pompie.

    A co źródła ciepła.. nie jest tak że to jest ciepło odpadowe z jakiejś
    elektrowni? Ja tam nie wiem skąd rury idą, bo to stan zastany, a
    instalacja wykonywana ~20 lat temu.

  • 5. Data: 2012-05-17 10:15:16
    Od: s...@g...com

    > "Napewno MPEC-u jest tańszy."
    > Sam sobie przecież odpowiedziałeś
    Jesli mówi o koszcie za ciepło. Ja mam już kotłowanie 4 letnia gazową. Pytanie po ilu
    latach się zwróci przejscie na MPEC

    > Pytałes w MPEC co i jak?

    Powiedzili że musze wysłać oficjalne zapytanie. Ja jestem szarakiem na osiedlu a
    zarząd nie jest za bardzo zainteresowany. Potrzebuje argumentów do rozmowy.

  • 6. Data: 2012-05-17 11:38:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2012 10:15:16 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Jesli mówi o koszcie za ciepło. Ja mam już kotłowanie 4 letnia gazową. Pytanie po
    ilu latach się zwróci przejscie na MPEC

    IMO MPEC bedzie drozszy i nigdy sie nie zwroci - mam cieplownie 500mb w linii prostej
    i ludzie ktorzy kiedys do niej byli podlaczeni masowo porezygnowali i pala weglem.
    Placili po 500 pln... Miesiecznie! Przez caly rok. Czyli 6k pln / rok. Teraz kupia
    wegla za 3k pln i maja polowe taniej. Ty wez lepiej sie dowiedz o realne koszty a nie
    tylko koszty ciepla - bo pewnie wystepuje tam tysiac innych kosztow jak straty na
    przesyle, stala oplata abonamentowa, moze amortyzacja rurociagow etc.. :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-05-17 12:41:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.05.2012 11:38, Adam pisze:
> [...]
    na przesyle, stala oplata abonamentowa, moze amortyzacja rurociagow etc.. :)

    A to dziwne z tymi cenami..
    Ja płacę 500..600zł/miesiąc przy -20stC pozostałe miesiące zimowe to
    300-400zł, jedynie opłatę stałą 50zł miesięcznie muszę płacić.
    Rocznie ogrzewanie szeregowca kosztuje mnie około 2500zł
    Dom jakiś 20sto letni, nie docieplany dodatkowo, piwnica i poddasze nie
    ogrzewane. Dogrzewam się tez kominkiem, roczny koszt drewna to około
    300..400zł.

  • 8. Data: 2012-05-17 16:50:53
    Od: s...@g...com

    > IMO MPEC bedzie drozszy i nigdy sie nie zwroci - mam cieplownie 500mb w linii
    prostej
    Pytamie w jakim miesie?
    Rózne MPEC różne ceny.
    Ja jak miałem MPEC i przeszedłem na ogrzewanie gazowe to rachunki przyszły o 30 %
    wieksze za jednostke energi.
    TAK JEST (A przynajmniej było 4 lata temu) w KRAKOWIE

  • 9. Data: 2012-05-21 15:20:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Mieszkam sobie na osiedlu w Krakowie z własną kotłownię gazową.
    > Osiedle ma cztery lata.
    > W tym momencie obok mnie budują blok gdzie ogrzewanie bedzie z MPEC-u.
    > Na pewno MPEC-u jest tańszy.

    Jesteś pewien?
    Sprawdź to dobrze z wszystkimi opłatami stałymi, zmiennymi, okresowymi
    i.t.d.

    > Pytanie
    > czy ma to sen ekonomiczny?

    Dwa lata temu moja siostra która mieszka w Gliwicach dostała ofertę
    przejścia do PEC'u. W kamienicy był już zrobiony węzeł i piony, wiec koszt
    podłączenia ich mieszkania był minimalny. Według ulotki reklamowej z PEC'u
    miało być tanio i wygodnie, ale po uwzględnieniu wszystkich opłat stałych,
    zmiennych itd. wyszło identycznie jak dotychczasowe grzanie gazem w kotle z
    zasobnikiem, a wygoda znacznie _MNIEJSZA_*

    U Ciebie, jak rozumiem nie ma jeszcze węzła w budynku i macie kotłownię na
    cały dom więc koszt przyłączenia będzie większy, a obecny koszt macie
    mniejszy. Nie rozumiem jak w takim razie może się to opłacać. No chyba, że w
    Krakowie macie ciepło c PEC'u za pół darmo :-)

    * - Już wyjaśniam dlaczego mniejsza. Po pierwsze w tym przypadku PEC
    dostarczał tylko CO a CWU trzeba by było przygotowywać we własnym zakresie,
    a po drugie CO byłą włączane na życzenie wspólnoty na jesieni a wyłączane na
    wiosnę i nie było możliwości włączenia go na kilka dni gdy np. pod koniec
    maja przychodziły przymrozki.

    Nie wiem, czy tak jest też w Twoim przypadku, ale dla mnie byłaby to duża
    niedogodność. Mając gaz po prostu przełączasz na tych kilka dni kocioł z CWU
    na CO + CWU i tyle.

    > czy przerabiał to ktoś: droga przez mękę/ czy w miare sprawnie to poszło?
    > jak duże zmiany w systemie w budynkach bedą konieczne.

    Z tego co widziałem u siostry to węzeł jest umieszczony w piwnicy, a klatka
    schodową idą rury w izolacji i przy każdym mieszkaniu jest spora skrzynka z
    licznikiem ciepła (czy jak to się nazywa) i zaworami. Zajmuje to sporą część
    korytarza i nie wygląda estetycznie. Skrzynki te są większe od gazowych i
    nie są pod sufitem ale na wysokości ok. 1m.

    Pozdrawiam
    Ergie