  • 1. Data: 2012-04-17 22:39:32
    Temat: Połączenie płytek z panelem
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Wykoncypowałem sobie, że zrobię gres w holu, kuchni i "wjadę" nim do
    salonu tworząc taki łuk... (w sumie szczegóły są tu nie istotne).
    W dalszej części salonu będą panele.

    No i tu pytanie - czy nie polegnę na łączeniu gresu z panelami po linii
    krzywej.
    Jak to najlepiej wykonać aby łączenie było jak najmniej zauważalne?

    W zasadzie dobrze by było gdyby panele były dosunięte do brzegu gresu,
    jakaś elastyczna fuga i tyle.
    Tylko raczej tak precyzyjne cięcie gresu i paneli po łuku raczej nie
    wyjdzie. Może są jakieś maskownice?

    Nie chciałbym wydać na takie łączenie majątku więc może lepiej
    zrezygnować lub zaplanować je po liniach prostych?

    --
    M.

  • 2. Data: 2012-04-18 07:57:20
    Temat: Re: Połączenie płytek z panelem
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SkiMir wrote:
> [...]
    >
    > Nie chciałbym wydać na takie łączenie majątku więc może lepiej
    > zrezygnować lub zaplanować je po liniach prostych?

    jak chcesz to mieć super estetyczne i tanie to zrezygnuj... :)

    cięcie gresu jest całkowicie możliwe trzeba dać płytki na wodę i potną ci wg
    szablonu jak chcesz ael zapłacisz...

    panele też ci potną i też zapłacisz. Oczywiście panele trzeba by kleić.

  • 3. Data: 2012-04-18 10:09:53
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

> [...]
    > wyjdzie. Może są jakieś maskownice?
    >
    > Nie chciałbym wydać na takie łączenie majątku więc może lepiej zrezygnować

    Wlasnie stoje przed podobnym problemem. Tez sobie tak wymysliłem. U mnie
    plytki beda laczyc sie z barlinecką. Podczas wylewek wypalilem sobie laserem
    szablon z blachy 5mm. Do tego szablonu wylali mi luk ,tak ze posadzka pod
    plytki jest wyzsza o 5mm . Ten sam szablon chce wykorzystać do uciecia
    plytek i deski. Co do łączenia to jest ponoc jakis silikon w wielu kolorach
    do wyboru. Jakas zagraniczna marka , nie pamietam teraz. Sam się boję jak to
    wyjdzie w praniu .

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2012-04-18 11:00:10
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "mihal" <j...@w...pk> napisał w wiadomości

> [...]
    > do uciecia plytek i deski. Co do łączenia to jest ponoc jakis silikon w
    > wielu kolorach do wyboru. Jakas zagraniczna marka , nie pamietam teraz.

    najłatwiej dostępne silikony to w mojej okolicy mapei - kolorystyka zgodna z
    paletą kolorów fug.

  • 5. Data: 2012-04-18 11:04:06
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjdzie. Może są jakieś maskownice?
    >
    > Nie chciałbym wydać na takie łączenie majątku więc może lepiej zrezygnować

    panela są podłogą pływającą i jako takie muszą z założenia mieć margines na
    rozszerzalność.
    Standardowo panele i ceramikę łączy się za pomocą korka i jest to można
    powiedzieć kanon sztuki. Połączenie na sztywno może spowodować ze panele
    zaczną gdzieś pracować co może się skończyć wybrzuszeniami lub pękaniem
    piór.
    Są też listwy metalowe giętkie do tego celu przeznaczone - poszukaj w
    marketach. Problemem jest to że listwy te są w odcinkach max 2m długości -
    ja przynajmniej nie widziałem dłuższych.

  • 6. Data: 2012-04-18 11:20:24
    Od: calleh <c...@g...com>

> [...]
    > marketach. Problemem jest to że listwy te są w odcinkach max 2m długości -
    > ja przynajmniej nie widziałem dłuższych.

    może coś w tym stylu, wybór listew jest naprawdę spory
    http://www.sklep.listwy.net/profile-dylatacyjne/196-
    d15-pl-profil-dylatacyjny-do-lukow-.html

  • 7. Data: 2012-04-18 13:11:10
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    > najłatwiej dostępne silikony to w mojej okolicy mapei - kolorystyka zgodna
    > z paletą kolorów fug.

    O juz mi si e przypomniało :
    Berger-Seidle - PAFUDIMA
    jest w kolorze mojej deski wiec sprobuje tego uzyć

  • 8. Data: 2012-04-18 15:10:14
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 17 Kwi, 22:39, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Nie chciałbym wydać na takie łączenie majątku więc może lepiej
    > zrezygnować lub zaplanować je po liniach prostych?

    "korkowa dylatacja w płynie"

    pozdr

  • 9. Data: 2012-04-18 16:07:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > można powiedzieć kanon sztuki. Połączenie na sztywno może spowodować
    > ze panele zaczną gdzieś pracować co może się skończyć wybrzuszeniami

    panele można kleić do podłogi.

  • 10. Data: 2012-04-18 20:32:24
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-04-18 07:57, Marek Dyjor pisze:

    > cięcie gresu jest całkowicie możliwe trzeba dać płytki na wodę i potną
    > ci wg szablonu jak chcesz ael zapłacisz...

    Jaki to przedział kasy za takie cięcie?

    --
    M.