  • Data: 2009-06-29 07:39:52
    Temat: Re: Polskie firmy budowlane podbijają Chiny
    Od: "Tornad" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > masz wyidealizowaną wizję tamtego świata, i zapominasz że to jest państwo
    > policyjne.  u nas za komuny też było bezpiecznie, bo w krajach policyjnych
    > monopol na przemoc ma państwo, a najgorsze łotry pracują w służbie
    > bezpieczeństwa.

    Nie popadajmy w skrajnosci czyli nie przeginajmy paly, kazdy ustroj jaki by
    nie byl, jest aparatem ucisku. Istotne jest kto opanowal wladze, ktorej jak
    wiadomo raz zdobytej, sie nie oddaje. Bo najisttotniejsze sa jednak "many" i o
    nie glownie chodzi. Jak jestes takim wielbicielem kapitalizmu to wymien choc
    jedna zapore, ktora w ostatnim 20-leciu zbudowalismy albo chociaz jeden
    zbiornik retencyjny, ktore w czasie swietojanskich ulew, ktore aktualnie
    przezywamy, bardzo by sie przydalay. No i zauwaz, ze za tego "be" Gomulki nie
    mielismy ani jednego centa dlugu, potem tow Gierek je zaciagnal i tak to sie
    zaczelo. Teraz mamy tych gierkow (moja jednostka dlugow) chyba z dziesiec tak,
    ze juz brakuje nam nawet pieniedzy na splate sasiadom lichwy od tego
    zadluzenia. Zatem wiecej tolerancji, ktorej szczytem jest - tolerancja w
    odniesieniu do antysemitów.
    Ale nie o tym; na grupie inzynieria tez o tym dyskutuja i tam znalazlem
    wiecej zdjec.
    http://www.zonaeuropa.com/200906c.brief.htm#012

    To sie juz w pale nie miesci aby pale rurowe (pierwszy raz cos takiego widze)
    nie mialy ani grama zbrojenia. Moze to byl polprodukt do wykonania pali
    strunobetonowych, w ktorych wewnatrz rury napina sie i zabetonowuje cienkie
    druty o kilkukrotnie w stosunku do normalnej stali wiekszej wytrzymalosci na
    zerwanie, ale tam nie ma po nich nawet sladu. I jak oni takie pale wbili? Toc
    to juz w czasie wbijania moglo wszystko popekac w cholere, tak, ze budynak
    stanal na atrapach czy tych widocznych kikutach pali.
    Trzeba wyslac Kikiego niech przy okazji zrobi ekspertyze i wtedy bedziemy
    madrzejsi. Poki co sklaniam sie jednak do nazwania tych pali "chinskimi".
    Pzdr.