  • 41. Data: 2011-01-04 19:21:58
    Temat: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2011-01-04 15:55, Kris pisze:

    > Użytkownik "yarecky" <2...@x...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli ok 10zł dziennie koszt prądu 300zł za grudzień
    > Sezon grzewczy więc zakniesz kwota pewnie ok 2000zł a grzejesz do
    > uzytkowych temperatur tylko 80m^2. Jak dojdzie poddasze to koszt za
    > sezon przekroczy pewnie 4000zł.
    > Czy duzo czy mało nie mi oceniac.
    > Tu na grupie padały hasła że grzanie pompa ciepła to 1000-1500zł za
    > sezon. Jak widac to bzdury.
    > Ile kosztowała ta pompa +jej montaz?

    Pamiętaj, że sezon grzewczy to nie tylko 6xgrudzień. Za
    wrzesień/październik zapłaciliśmy ok. 450pln, w tym za samą pompę 330pln
    - średnio 165pln/miesiąc. Styczeń i luty mogą być jeszcze srogie, ale
    dzień jest coraz dłuższy i słońce przekaże więcej ciepła naszej planecie.
    Wzrost temperatury dobowej na zewnątrz o kilka stopni przywraca
    sprawność pompie - no i maleją potrzeby budynku. Latem grzanie CWU
    kosztowało miesięcznie ok. 12pln.
    Ze względu na różnicę kubatur, ogrzanie poddasza powinno podnieść koszty
    o 1/3 - 1/2 - mamy sporo skosów i już teraz temperatury rzędu 15-17st.

    Pompa z montażem, bojlerem 200l z nierdzewki kosztowała niecałe 20kpln.
    W tym jest już wszystko, co niezbędne do pracy, a nawet zintegrowany
    sterownik z pogodówką. Do tego podłogówka - 5kpln za części (wszystko
    Wavin) + moja robota.
    Sprawdzenie instalacji, lutowanie miedzi itp. - 200pln u zaufanego
    hydraulika.

    Gazu nam nie podłączą, ekogroszek i pelety odrzuciliśmy ze względu na
    problemy z przechowywaniem, dodatkową robotę itp.

    Nie twierdzę, że mamy najtańsze źródło ciepła (takie to chyba tylko w
    Toruniu) - ale porównywalne z innymi i niewiele droższe od np. gazu.
    Nikogo nie namawiam do takiego rozwiązania (ja miałem pietra przed zimą
    ;) ) - ale jak widać to działa i stanowi jakąś tam alternatywę.

    Yarecky.

  • 42. Data: 2011-01-04 19:30:54
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Szkoda, że tylko się przekrzykujecie o snobizmie, a niestety brak
    konstruktywnego wsparcia w przedmiotowym temacie. Szkoda.

    Dla mnie decyzja jest już podjęta i nieodwracalna, ale że uważam że w
    papierach porządek musi być, to sprawy pozwoleń chcę załatwić porządnie. To
    samo tyczy się konfiguracji układu - uważam, że nie można tu oszczędzać, bo
    inaczej po pierwszym sezonie użytkowana dołączę do pompo-sceptyków.

    A tak w ramach obserwacji własnych zauważyłam, że spośród osób krytykujących
    taki sposób ogrzewania nikt nie testował go w praktyce u siebie, a swoje
    wypowiedzi opiera zawsze o wyliczenia z kartki. Za to znam 2 osoby grzejące
    PC od dobrych kilku lat- w dodatku mieszkające wysoko w górach gdzie średnie
    temperatury są znacznie niższe niż na Górnym Śląska, a zima trwa o wiele
    dłużej - są zadowolone i całkowity koszt ogrzewania ich domów jest znacznie
    niższy od kosztów ogrzewania domów przez sąsiadów grzejących w inny sposób.

    Mam nadzieję, że znajdzie się jednak ktoś, kto z czystym sumieniem poleci
    jakiegoś wykonawcę.

    Gosia

  • 43. Data: 2011-01-04 19:52:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Gosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taki sposób ogrzewania nikt nie testował go w praktyce u siebie, a swoje
    > wypowiedzi opiera zawsze o wyliczenia z kartki.

    Ja nie krytykuję. Tylko twierdze ze mozna (jakos tam sie opłaca) to montowac
    tam gdzie nie ma gazu z sieci.
    A obliczenia mam na kartce (bo umiem zrobić) ale znajomych z pompami też
    mam.

    Masz gaz z sieci czy nie? :-)

    b.

  • 44. Data: 2011-01-04 20:03:00
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > taki sposób ogrzewania nikt nie testował go w praktyce u siebie, a swoje
    > wypowiedzi opiera zawsze o wyliczenia z kartki. Za to znam 2 osoby

    Nikt???
    Słabo zauważyłaś. Ja krytykuję i sam używam PC powietrze-powietrze.

> [...]
    > znacznie
    > niższy od kosztów ogrzewania domów przez sąsiadów grzejących w inny

    Bo nie umieją liczyć. Ludzie często liczą tak. Wyda 60 000 żeby zaoszczędzić
    2000 zł/rok i jest zadowolony. Jest to zadowolenie wynikające z głupoty.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 45. Data: 2011-01-04 20:19:48
    Od: yarecky <2...@x...pl>

    W dniu 2011-01-04 20:30, Gosia pisze:
> [...]
    >
    > Mam nadzieję, że znajdzie się jednak ktoś, kto z czystym sumieniem poleci

    Zapytaj Marka Dyjora.
    Wiem, że zajmuje się tym tematem.

    Yarecky.

  • 46. Data: 2011-01-04 20:21:55
    Od: yarecky <2...@x...pl>

  • 47. Data: 2011-01-04 20:31:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > znacznie
    > niższy od kosztów ogrzewania domów przez sąsiadów grzejących w inny

    Czyli że sama nie masz doświadczenia tylko polegasz na opini znajomych
    a ci porównuja się do swoich znajomych którzy grzeją w inny sposób.

    > Mam nadzieję, że znajdzie się jednak ktoś, kto z czystym sumieniem
    > poleci
    > jakiegoś wykonawcę.

    Reklama to nie tu. Tu tylko dowiesz się opini osób na codzień mających
    większy lub mniejszy kontakt z budowaniem własnych i cudzych domów lub
    ich eksploatacją.
    Swoją drogą nie napisałaś czy masz np. możliwość przyłącza gazowego
    więc dyskusja poszła sobie torem swobodnych dywagacji wyższości świąt
    nad snobizmem.

    Marek Snob Solarowy.

  • 48. Data: 2011-01-04 20:39:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 10:16, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > to 1,4m, ciekaw jestem czy to by się nadało, jaby do obu wpuścić wężownice
    > z PE powiedzmy 32mm.
    > Ma ktoś wiedzę czy te studnie by się nadały?

    Absolutnie sie nie nadadza. No chyba ze masz te studnie glebokie na
    20-30mb i masz ich 5-6 ;-)
    Jedyne jak mozesz kombinowac to pompa woda-woda, czyli z jednej studni
    pobierasz wode, do drugiej zrzucasz. Mimo, ze to najbardziej wydajne
    dolne zrodlo to najbardziej klopotliwe - trzeba stosowac filtry, a i
    najczesciej tej wody moze byc poprostu w studni za malo (zuzycie
    zalezy od mocy ale licz nawet do paru m3 na godzine :) A masz juz
    ogrodek zalozony, ze sie tak boisz go przekopac? ;-) Poziomy kolektor
    moze Cie kosztowac 7-8k pln. Z nowa trawa z rolki moze wyjsc taniej
    niz odwierty ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2011-01-04 20:46:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-01-2011 o 10:30:12 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Gwarancje odpowiedniego uzysku ciepla daja?

    Wątpię, z tego co czytałem to powietrzne chodzą w miarę do 0 st a przy -5
    COP=1 czyli grzejesz prądem. Czyli bez wykopów się nie obejdzie.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 50. Data: 2011-01-04 20:46:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Sty, 13:33, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Jak masz wyda 20-50 tysi, to lepiej porz dnie ociepli dom i zbli y si do
    > technologii domu pasywnego. Oszcz dno ci uzyskane w ten spos b s

    PC z dolnym zrodlem to 16 tys pln. Zeby zblizyc sie do domu pasywnego
    trzeba wydac ze 100-150. Wiec troche zabraknie :D 16 to moze wystarczy
    na pustaki typu isomur lub inne, na 3-4 ostatnie warstwy sciany
    fundamentowej ;)

    [...]
    > Izolacja obetnie koszt grzania o po ow , kosztuje kilka razy mniej, dzia a
    > kilka razy d u ej.

    Zeby oplacalo grzac sie pradem i PC sie nie zwracala to trzeba zejsc
    do 5000 tys kWh MAX na rok. A zeby do tylu zejsc trzeba wydac z 50-60k
    wiecej w stosunku do tradycyjnego domu. Za 60k masz trzy pompy ciepla
    ktore ogrzeja ten dom 3 x taniej niz pradem..
    pozdr.