  • 1. Data: 2011-01-03 20:30:08
    Temat: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może polecić solidnego (i rozsądnego cenowo) wykonawcę w branży
    pomp ciepła z Górnego Śląska.

    Od projektu, przez przygotowanie dokumentacji do pozwoleń, odwierty pionowe
    aż po wykonawstwo.

    Jeśli mace doświadczenie, to opiszcie ile kosztował was etap projektu/doboru
    układu i uzyskania niezbędnych pozwoleń.

    Pozdrawiam

    Gosia

  • 2. Data: 2011-01-03 22:13:53
    Temat: Re: Pompa ciepła Górny Śląsk
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Gosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jeśli mace doświadczenie, to opiszcie ile kosztował was etap
    > projektu/doboru układu i uzyskania niezbędnych pozwoleń.

    No, to teraz sie zacznie, ide po piwo i orzeszki.

  • 3. Data: 2011-01-03 22:57:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No, to teraz sie zacznie, ide po piwo i orzeszki.

    Temat sie chyba juz wiekszosci znudzil. Pije juz drugie i nic sie nie
    dzieje.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-01-04 07:34:47
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "Gosia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No, to teraz sie zacznie, ide po piwo i orzeszki.

    Ja się już rozsiadłem, ale będę tylko słuchał.

    Marek

  • 5. Data: 2011-01-04 08:49:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Temat sie chyba juz wiekszosci znudzil. Pije juz drugie i nic sie nie
    > dzieje.

    Kuzwa usnalem, faktycznie nic. Moze dzisiaj.

    Ale to jest dosc symptomatyczne bo do flejma, obrony swojej pompy wlasna
    piersia ochotnikow nie brakuje.

  • 6. Data: 2011-01-04 08:52:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ale to jest dosc symptomatyczne bo do flejma, obrony swojej pompy wlasna
    > piersia ochotnikow nie brakuje.

    Więc gdyby:
    -człowiek był bogaty i inwestycja go nie zaboli
    -nie miał gazu sieciowego

    to pytam -czemu nie? W eksploatacji tanie i wygodne. :-)

    b.

  • 7. Data: 2011-01-04 09:05:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Więc gdyby:
    > -człowiek był bogaty i inwestycja go nie zaboli
    > -nie miał gazu sieciowego
    >
    > to pytam -czemu nie? W eksploatacji tanie i wygodne. :-)

    Wtedy po prostu dylemat nie istnieje. Ale, pytanie nie dotyczylo "czy", a
    raczej dotyczylo polecanej firmy.

  • 8. Data: 2011-01-04 09:05:46
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Więc gdyby:
    > -człowiek był bogaty i inwestycja go nie zaboli
    > -nie miał gazu sieciowego

    Bogaci to najczęstsza klientela ale nie z powodu braku gazu lecz z
    konieczności posiadania i pokazania przed znajomymi bo taki trend.
    Sprzedawcy łatwo wyławiają takich jeleni. Mało tego, dla takiego jelenia
    wydać 20tys na pompę zamiast 50tys to obciach przed znajomymi.

    > to pytam -czemu nie? W eksploatacji tanie i wygodne. :-)

    Inwestycja i grzanie piecami akumulacyjnymi w II taryfie lub z buforem 1000l
    na grzałki elektryczne wyjdzie taniej ale bogatemu snobowi nie przegadasz
    ale i nei musisz. Jego kasa niech sobie robi z nią co chce, może nawet wydać
    wszystko na gorące dziewczyny.

    Marek

  • 9. Data: 2011-01-04 09:16:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-01-2011 o 09:49:42 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Kuzwa usnalem, faktycznie nic. Moze dzisiaj.
    >
    > Ale to jest dosc symptomatyczne bo do flejma, obrony swojej pompy wlasna
    > piersia ochotnikow nie brakuje.
    No widzisz, zawiodłeś się :)
    Bronił nie będę bo nie mam, ale ....
    poważnie się zaczynam zastanawiać czy nie założyć :)
    na znanym portalu już mozna taką 13KW kupić za 12-14kzł, problem z dolnym
    źródłem bo nie mam zamiaru zryć całej działki, a pionowe za drogie, tak na
    szybko
    policzyłem 20kzł trochę dużo, ale... mam dwie studnie w zasadzie zbiorniki
    z kręgów
    jeden na deszczówkę drugi jako studnia chłonna z oczyszczalni, ale że u
    mnie
    glina z łupkiem to i tak stoi tam woda, mają one po 3m, zapełnione na 2,
    szerokość
    to 1,4m, ciekaw jestem czy to by się nadało, jaby do obu wpuścić wężownice
    z PE powiedzmy 32mm.
    Ma ktoś wiedzę czy te studnie by się nadały?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-01-04 09:19:19
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > pomp ciepła z Górnego Śląska.
    >
    > Od projektu, przez przygotowanie dokumentacji do pozwoleń, odwierty

    Dowolny inny "klasyczny" system grzewczy wyjdzie taniej o około 50 tysięcy z
    podobnymi miesięcznymi kosztami eksploatacji.
    Jeżeli jednak jesteś zainteresowana pompą ciepła która jest bardziej trendy
    niż głębinowa - polecam się z rozwiązaniami Viessmanna - sprężarkowymi
    wielostopniowymi pompami ciepła z wymiennikami powietrze woda i solanka
    woda. Wszystko kompaktowe, stojące w kotłowni bez kłopotliwych odwiertów i
    zapewniające wysoką jakość gwaratowaną przez markę viessmann oraz pokrycie
    całościowego zapotrzebowania na ciepło w domu (CO i CWU).
    --
    Jackare - Bytom
    0-602-633-105